  • 21. Data: 2015-02-25 14:15:28
    Temat: Re: Transformator impulsowy do zasilacz ?12V 0.5A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    >> No przecież możesz kupić taki:
    >> http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.product
    _details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=21635&ca
    tegory_id=645&keyword=3F3&option=com_virtuemart&Item
    id=163
    > Swoja drogą, to oni wszystko muszą malować na niebiesko? :-/
    > Jak potem bez miernika poznać, co sie trzyma w ręce?

    3F3 są matowe. Ciesz się, że te są niebieskie, bo zdecydowania większość
    rdzeni Ferroxcube jest biała.

    Rdzenie Arnolda są błyszczące.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2015-02-25 14:22:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na MSS możesz zrobić flybacka w oparciu o LM3578A.

    Hm, ale przecież flyback ma to do siebie, że wali solidnymi
    przepięciami i dopiero sprzężenie go cywilizuje. Skoro ma być
    kilka kanałów, to ich sprzężeniem nie obejmę i się może zabawa
    nieprzyjemnie skończyć. Źle myślę?

    Decydując się na półmostek oprócz prostoty (w sensie liczby
    elementów) liczyłem na klasyczną akcję transformatorową.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2015-02-25 15:12:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >przepięciami i dopiero sprzężenie go cywilizuje. Skoro ma być
    >kilka kanałów, to ich sprzężeniem nie obejmę i się może zabawa

    Teoretycznie zle.
    Spadek strumienia w rdzeniu jest jeden, wiec wspolne jest napiecie na
    zwoj na wszystkich uzwojeniach.
    Napiecia beda proporcjonalne do ilosci zwojow - I wystarczy
    stabilizowac jedno z nich.
    Pierwsze uzwojenie ktore zacznie odprowadzac prad do kondensatora
    wyjsciowego ustali napiecie.

    No chyba ze jakis ciezki przypadek - jedno wyjscie mocno obciazone,
    spadek napiecia na rezystancji diody I drutu duzy, i akurat ono
    stabilizowane.

    >Decydując się na półmostek oprócz prostoty (w sensie liczby
    >elementów) liczyłem na klasyczną akcję transformatorową.

    Owszem, Jak masz po pierwotnej stronie stale napiecie przez czas
    impulsu, to i po wtornej bedzie stale, i znow - na wszystkich
    uzwojeniach proporcjonalne.
    Tylko tak sie pozbawiasz mozliwosci regulacji. Takie a nie inne
    napiecie.

    Jak zaczniesz regulowac wypelnieniem, to musi byc dodatkowy dlawik,
    ktory to wygladzi - i tu sie obwody rozjezdzaja :-)

    Spojrz na zasilacz do peceta - tam za transformatorem jest taki
    sprytny dlawik z wieloma drutami ...

    J.

  • 24. Data: 2015-02-25 15:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał
    >Mogę zejść dowolnie nisko, tylko mnie perspektywa nawijania
    >N*kilkadziesiąt zwojów na toroidzie nieco odrzuca. Będzie
    >trzeba, to zrobię, ale na E nawija się nieporównywalnie wygodniej.

    Zalezy jakie uzwojenia.
    Kilkadziesiat to znow nie tak duzo.
    N moze dobic ... chyba ze daje sie N drutami jednoczesnie :-)

    J.

  • 25. Data: 2015-02-25 15:16:50
    Temat: [OT] Transformator impulsowy do zasilacz ?12V 0.5A
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

> [...]
    > jedno z nich.
    > Pierwsze uzwojenie ktore zacznie odprowadzac prad do kondensatora

    no właśnie mógłbyś to rozwinąć, poprzeć wzorkami...

    no bo co się dzieje z prądem?

    zwłaszcza, jeśli na jednym wyjściu zmienia się od 0 do max,
    a na innym jest stałe...

  • 26. Data: 2015-02-25 15:20:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]
    > przepięciami i dopiero sprzężenie go cywilizuje. Skoro ma być
    > kilka kanałów, to ich sprzężeniem nie obejmę i się może zabawa

    To obejmij sprzężeniem albo na wyjściach daj Zenerki... LM3578A
    pracuje w trybie prądowym - nie przeciążysz go. Oczywiście to ma sens
    tylko wtedy, gdy mamy znikome obciążenie i nie zasilamy całości z
    baterii.

    > Decydując się na półmostek oprócz prostoty (w sensie liczby
    > elementów) liczyłem na klasyczną akcję transformatorową.

    Z tak dużą rezystancją źródła i przy tak niskim napięciu?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2015-02-25 16:05:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Kilkadziesiat to znow nie tak duzo.

    Na toroidzie średnicy kilkunastu milimetrów?
    Nie jest to niewykonalne, ale przyjemne też nie...

    > N moze dobic ... chyba ze daje sie N drutami jednoczesnie :-)

    A to nie jest głupi pomysł, dzięki!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2015-02-25 16:16:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Na toroidzie średnicy kilkunastu milimetrów?
    > Nie jest to niewykonalne, ale przyjemne też nie...

    Ale po co tyle zwojów? Dla 200kHz 3 zwoje wystarczają dla zapewnienia
    poniżej 200mT p-p na rdzeniu 16mm z materiału 3F3 dla pełnego mostka
    5V.

    > A to nie jest głupi pomysł, dzięki!

    Jak potrzebujesz 5 uzwojeń wtórnych to tylko 5-ma drutami
    jednocześnie. Chyba, że pojemności pomiędzy uzwojeniami są krytyczne
    dla układu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2015-02-25 17:22:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup

    >no właśnie mógłbyś to rozwinąć, poprzeć wzorkami...
    >no bo co się dzieje z prądem?

    Wzorek jest taki, ze amperozwoje ktore zanikly w pierwotnym, musza
    pojawic sie na wtornym.
    Ale jak wtornych jest kilka, to sie sumuja.
    A suma jak to suma - moze byc na wszystkich po rowno, moze byc na
    jednym calosc, a na reszcie zero.
    Napiecie zmienia sie jednak na wszystkich jednakowo (bez uwzglednienia
    indukcjnosci rozproszenia).

    No i jesli te wtorne sa obciazone typowo dioda i kondensatorem, to
    najwiekszy prad poplynie do tego kondensatora, ktoremu napiecie
    najbardziej spadlo od poprzedniego cyklu.
    Reszta doladuje sie pod koniec impulsu, no chyba ze od poczatku
    rozplyw bedzie bardziej sprawiedliwy - tak czy inaczej napiecia
    koncowe beda proporcjonalne do zwojow.

    J.

  • 30. Data: 2015-02-25 19:11:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:9726441923$20150225141406@squadack.com...

    > Na MSS możesz zrobić flybacka w oparciu o LM3578A.

    Poszukałem tego LM3578A.
    Na pierwszy rzut oka - nowoczesna wersja MC34063.

    Czy w dobie wszechobecnych MOSów ten układ ma jakieś istotne zalety?
    P.G.