  • 21. Data: 2014-08-26 02:31:31
    Temat: Re: Transil a sprawa polska.
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-08-26 01:00, JK wrote:

    > Bardzo dobra nazwa. Krótka, dająca pojęcie o tym do czego element służy.
    Niezbyt po polsku, już chyba lepiej byłoby "dioda tłumiąca", ale to też
    trochę słabo oddaje do czego ów element służy. Bo nazwa angielska jest
    bardziej opisowa, tj. suppression występuje z innymi słowami. To już
    lepiej używać proponowanej nazwy "dioda TVS" - też niezbyt po polsku,
    ale dobrze oddaje o co chodzi i jest podobna/analogiczna do "diody LED"
    (chociaż w przypadku LED-ów to jest trochę "masło maślane"). W każdym
    razie dla mnie jakoś najbardziej pasuje "dioda przeciwprzepięciowa".

  • 22. Data: 2014-08-26 11:34:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-26 02:31, JDX pisze:

    > Niezbyt po polsku, już chyba lepiej byłoby "dioda tłumiąca",

    No niestety, w tyj dziedzinie jesteśmy skazani na kalki językowe albo na
    potworki będące efektem spolszczania na siłę.

    Jak tranzystor FET.

    --
    pozdrawiam
    MD