  • 11. Data: 2014-08-25 10:41:05
    Temat: Re: Transil a sprawa polska.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości
    >Jak wiadomo, Transil(TM) jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy ST
    >Microelectronics. Wobec tego przydałoby się używać jakiegoś polskiego
    >terminu tak jak to robią Anglosasi czy Niemcy, tj. używają swoich.

    A jest problem ? Nie produkujemy, a w sklepie mozna dac dzial
    "Transile" :-)

    Odkurzacz dlugo byl Elektrolux :-)

    >- dioda przeciwzakłóceniowa - widziałem u Conrada; od wielkiej biedy
    może być,

    To juz chyba lepsza przepieciowa.

    >- dioda supresyjna - WTF?! Kto k..wa wymyślił tego potworka?!

    A mnie sie podoba :-)

    J.

  • 12. Data: 2014-08-25 11:20:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2014 10:41:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Odkurzacz dlugo byl Elektrolux :-)

    A Rower jest do dziś rower :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2014-08-25 11:25:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-25 08:27, AlexY pisze:

    > Przy określonym napięciu zaczyna przewodzić i jest przystosowana do
    > dużych prądów, jak już się spali ma zrobić zwarcie, dla mnie to zener mocy.

    DF ~7-8V.

    > Zamawiając element zamawiam diodę zenera 9V a nie diodę lawinową(?) i to
    > jest moje kryterium nazewnictwa.

    Kupujesz też junkers marki Termet albo Saunier Duval.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-08-25 18:08:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik JDX napisał:
    > On 2014-08-25 08:27, AlexY wrote:
    > [...]
    > I jeszcze jedno zajrzyj sobie np. tutaj
    > http://www.vishay.com/docs/85607/bzx85.pdf i porównaj współczynniki
    > temperaturowe napięcia Zenera dla diod z Uz<5,6V i tych z Uz>5,6.
    > Ciekawy jest też przypadek diody z Uz=5,6V. A że marketroidzi i
    > handlarze na wszystko mówią "dioda Zenera" to już inna sprawa...

    Kiedy przechodziłem proces edukacji w zakresie elektroniki (zawodówka i
    technikum - oba kierunek elektroniki) nikt nie wspominał o tym że dioda
    zenera jest tylko do ~6V, może gdybym studiował tudzież magistrował się
    w tym temacie byłoby to w jakikolwiek sposób istotne, na moim poziomie
    całkowicie wystarczy że nazwę to zenerką 9V bez wnikania jakie zjawisko
    fizyczne wewnątrz zachodzi, bo działa (w układzie) dokładnie tak samo.
    Pachnie mi to lekko snobizmem, dobrze wiedzieć że jest to inne zjawisko
    fizyczne ale nie dramatyzujmy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2014-08-25 18:09:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
    [..]
    > Kupujesz też junkers marki Termet albo Saunier Duval.

    Kurde.. nie wiem czy dziękować za pochwałę czy w mordę lać :)

  • 16. Data: 2014-08-25 18:46:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-25 18:08, AlexY pisze:

> [...]
    > fizyczne wewnątrz zachodzi, bo działa (w układzie) dokładnie tak samo.
    > Pachnie mi to lekko snobizmem, dobrze wiedzieć że jest to inne zjawisko

    Rodzaj przebicia ma wpływ na parametry, takie jak rezystancja szeregowa
    czy zależność temperaturowa napięcia stabilizacji. Dla Zenera ujemny
    współczynnik, dla lawinowej dodatni. Dla diod w zakresie 5-7 V
    współistnieją oba zjawiska i można uzyskać współczynnik temperaturowy
    bliski zeru. Miało to znaczenie przy projektowaniu stabilnych
    temperaturowo źródeł napięcia. W takim uA723 (MAA723) dioda miała zdaje
    się 6,9 V. To nie jest snobizm tylko przydatna wiedza. No może kiedyś
    przydatna, bo teraz mało kto sam projektuje stabilizator od podstaw na
    diodzie stabilizacyjnej, skoro są tanie źródła referencyjne o dobrej
    jakości. ATSD to jestem pewien, że ta wiedza była w książkach do
    techników elektronicznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2014-08-25 18:47:55
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > fizyczne ale nie dramatyzujmy.

    Rodzaj przebicia ma wpływ na parametry, takie jak rezystancja
    dynamiczna, czy zależność temperaturowa napięcia stabilizacji. Dla

  • 18. Data: 2014-08-26 00:41:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
    [..]
    > jakości. ATSD to jestem pewien, że ta wiedza była w książkach do
    > techników elektronicznych.

    O obu zjawiskach nauczanie mieliśmy ale nikt nie wspomniał że jedne
    zenerki są takie a drugie inne, prawdopodobnie coby nie mącić w głowie,
    nas kształcono na naprawiaczy i roboli na linie montażową, nie na
    projektantów, ta wiedza jak i wiele innych aspektów są na tym etapie
    zwyczajnie zbędne.

  • 19. Data: 2014-08-26 01:00:07
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-08-24 19:06, JDX pisze:

    > - dioda supresyjna - WTF?! Kto k..wa wymyślił tego potworka?!

    Bardzo dobra nazwa. Krótka, dająca pojęcie o tym do czego element służy.

  • 20. Data: 2014-08-26 01:43:03
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "JK" <j...@i...pl> wrote in message

    > Bardzo dobra nazwa. Krótka, dajaca pojecie o tym do czego element sluzy.

    Bardzo dobra... i znana od jakiegos czasu:
    TVS_Diode
    http://tinyurl.com/oxekyql
    Trzeba ja tylko wypromowac, czesciej uzywac.