  • 11. Data: 2014-10-30 09:59:57
    Temat: Re: Transile szeregowo
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale mostek zdolny prostować prąd 10A powinien sobie z czymś takim poradzić
    > nawet, jeśli za nim nie było kondensatora.

    Nie było. W momencie odłączenia układ składał się tylko z transformatora
    i mostka.

    > Odbił się o skraj krzywej Gaussa. Zdarza się.

    Gdybym zrobił coś bezdyskusyjnie głupiego, np. zwarł wyjścia
    mostka, to bym się nie dziwił. Ale skoro układ udało się zabić
    w kilkanaście minut podczas eksperymentów na biurku, "to wiedz,
    że coś się dzieje", cytując klasyka. :-)

    > Zasilacz ma więcej elementów niż diody prostownicze.

    To prawda, ale mi chodziło o to, że spore przepięcia tam rzeczywiście
    występują. Dałem 3x transil 6,8V, bo takie miałem w szufladzie i póki
    co dalsze próby uwalenia czegoś się nie powodzą. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2014-10-30 10:41:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał
    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >w kilkanaście minut podczas eksperymentów na biurku, "to wiedz,
    >że coś się dzieje", cytując klasyka. :-)

    Bo to zly mostek byl :-P

    J.

  • 13. Data: 2014-10-30 11:52:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, October 30, 2014, 9:59:57 AM, you wrote:

> [...]
    > występują. Dałem 3x transil 6,8V, bo takie miałem w szufladzie i póki
    > co dalsze próby uwalenia czegoś się nie powodzą. :-)

    Dałbyś kondensator - też by wystarczyło. Niewielka pojemność, tyle,
    żeby energię z indukcyjności rozproszenia wchłonął.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-10-30 11:58:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dałbyś kondensator - też by wystarczyło.

    Nie mogę. Wiarę w elektrolity straciłem jeszcze wcześniej...

    > Niewielka pojemność, tyle, żeby energię z indukcyjności rozproszenia wchłonął.

    Nie mam miernika indukcyjności. Jakiego rzędu może być indukcyjność
    wtórnego w takim transformatorze?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2014-10-30 12:16:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, October 30, 2014, 11:58:00 AM, you wrote:

    > Nie mogę. Wiarę w elektrolity straciłem jeszcze wcześniej...

    Zastosuj ceramiczne albo foliowe 50V.

    > Nie mam miernika indukcyjności. Jakiego rzędu może być indukcyjność
    > wtórnego w takim transformatorze?

    Nie chodzi o indukcyjność wtórnego tylko o indukcyjność rozproszenia
    widzianą od strony wtórnej.

    Toroid 12V/20W ma przy 120Hz indukcyjność rozproszenia od strony
    wtórnej ok. 80uH co przy indukcyjności samego uzwojenia 210mH daje
    bardzo dobry wynik.
    Przy 1kHz odpowiednio 69uH i 23mH, co nadal jest dobrym wynikiem i
    przy okazji pokazuje dość dużą niezależność indukcyjności rozproszenia
    od częstotliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan