  • 11. Data: 2018-08-08 09:33:43
    Temat: Re: Transmitter FM
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.08.2018 o 16:59, Budzik pisze:
    > Może ktoś polecić dobrej jakości transmitter FM pod zapalniczkę do auta?

    Zapomnij. Miałem kilka i doprowadzają człowieka do szału resetując się
    po zaniku napięcia, gdy wtyczka się poruszy albo przy wyłączeniu silnika.
    Ja sobie poradziłem dorabiając do radia kabel zakończony wtyczką mini
    jack. Takie wejście AUX typu zrób to sam. Działa to bezbłędnie, tyle, że
    telefon jest uwiązany kablem. Regulacja głośności jest tylko na
    telefonie, a w radiu trzeba ściszyć na minimum. No i kabel trzeba dać
    możliwie krótki i z dobrym ekranem, bo inaczej robi za antenę i łapie
    zakłócenia od alternatora, wtrysków itp.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-08-08 10:28:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zapomnij. Miałem kilka i doprowadzają człowieka do szału resetując
    >się po zaniku napięcia, gdy wtyczka się poruszy albo przy wyłączeniu
    >silnika.

    Akurat mialem taki, co sie nie resetowal.

    >Ja sobie poradziłem dorabiając do radia kabel zakończony wtyczką mini
    >jack. Takie wejście AUX typu zrób to sam. Działa to bezbłędnie, tyle,
    >że telefon jest uwiązany kablem.

    Ma te zalete, ze mozna sobie ulubiona muzyke czy audiobooka zabrac i
    sluchac poza samochodem.
    No i mozna polaczyc odbiornik BT, wtedy nie trzeba kabli.

    >Regulacja głośności jest tylko na telefonie, a w radiu trzeba ściszyć
    >na minimum.

    A to chyba tez jest do przeskoczenia, jak juz w srodkek ingerujesz.

    J.

  • 13. Data: 2018-08-08 10:51:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Przegapiłem, że wyświetlacz ma inny - mój ma graficzny, pokazuje
    >tytuł, ale nie obsługuje katalogów.

    Tez nie calkiem wiadomo - bo moze tylko zdjecie on innego modelu :-)

    Tak czy inaczej - zakup w ciemno.
    Chyba, zeby sie dokladnie sprzedawcy dopytac, a potem zwracac,
    zwracac, zwracac :-)

    >Chyba problemem jest, że antena odbiornika jest na zewnątrz i trochę
    >za daleko od transmittera, zwłaszcza jeżeli gniazdo zapalniczki jest
    >na dole. Ustawiłem na ostatnią częstotliwość w zakresie i prawie
    >nigdy żadna radiostacja go nie zakłóca.

    U mnie nie zadziala
    http://radio.nadaje.com/pl/transmitters/radio-transm
    itters/FM/?page=5

    Swoja droga - czy to ma sens, zeby tak czestotliwosci rozdzielac w
    jednym rejonie ?
    Choc z Walbrzycha do Glogowa ze 100km, to moze starczy ...

    J.

  • 14. Data: 2018-08-08 10:55:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-08-08 o 08:48, Miroo pisze:

    > Właśnie. Od razu zyskasz zestaw głośnomówiący.
    >
    > Ma to jedną wadę. Zwykle mam z różnych względów wyłączony BT w telefonie
    > i zapominam włączyć jak jadę samochodem. Przypominam sobie o tym jak mi
    > telefon w kieszeni zadzwoni :(
    >

    > Pozdrawiam

    A nie możesz włączyć na stałe? Ja tak robię...
    T.

  • 15. Data: 2018-08-08 11:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    Czesto radio zintegrowane z samochodem i nie tak latwo je wymienic.

    >A nie możesz włączyć na stałe? Ja tak robię...

    Jak pisal - z roznych wzgledow.

    Ale jesli te wzgledy daje sie pokonac ... to janosik moze sam
    startowac.
    Ale wtedy baterie szybko rozladowuje :-(

    A mzoe by tak radio z BT, Androidem i GPS ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-08-08 11:57:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-07 o 16:59, Budzik pisze:
    > Może ktoś polecić dobrej jakości transmitter FM pod zapalniczkę do auta?

    Też "przeszedłem" przez kilka różnych modeli.
    Ostał się u mnie Savio TR-06.
    Z ciekawych rzeczy: ma funkcję RDS, czyli na wyświetlaczu radia widzisz,
    co leci.

    Ma (dla mnie) jedną wadę: po wyłączeniu zasilania startuje od początku
    utworu, na którym stracił zasilanie. Ja szukałem zabawki do słuchania
    audiobooków, więc ta funkcja wyklucza go. Został więc tylko jako
    odtwarzarka muzyki z USB albo SD.

    Natomiast nigdy mi się nie zresetował, od kilku lat działa prawidłowo,
    jakość dźwięku zupełnie przyzwoita, nawet dobra.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-08-08 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > Pieniądze jakie zmarnujesz na eksperymenty z transmiterami fm wydaj
    > po ptostu na tanie radio z bt. już nawet chińczyka :)

    Mam w samochodzie radio zintegrowane z konsola z obsługą z kierownicy i
    nie za bardzo chcę je zmieniać. (fiat ducato)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 18. Data: 2018-08-08 12:24:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mam w samochodzie radio zintegrowane z konsola z obsługą z kierownicy i
    > nie za bardzo chcę je zmieniać. (fiat ducato)

    a ma może wejście aux w jakiejkolwiek postaci?

  • 19. Data: 2018-08-08 12:58:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > http://www.sp6huk.com/

    Wow, poczułem się młodszy o 20 lat )))

  • 20. Data: 2018-08-08 13:03:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ma być sposobem na to aby słuchac radia internetowego w samochodzie.
    > Wiec tylko sposobem na polaczenie komorki z radiem, sama obsługa tego CO
    > słucham zostanie po stronie komórki.

    Czyli potrzebujesz po prostu czegoś z wejściem analogowym. Tego mojego
    właśnie tak używam, ale sygnał leci z porządnego odtwarzacza MP3. Jakość
    dźwięku jest OK (jak na samochód), minimalnie ciszej niż stacje radiowe.
    Tyle że, jak słusznie zauważył J.F., podobnie wyglądające transmittery
    mogą być zupełnie różne w środku...