  • 11. Data: 2019-11-05 17:23:35
    Temat: Re: Trawienie nierdzewki do metalografii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ec296b58-795e-437f-8aa8-bda2ef31ddd1@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 15:32:44 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Pirosiarczyn potasu

    I to trawi stal, czy dopiero w mieszance ?

    Trawi. Niekoniecznie pieknie :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-11-05 17:54:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 17:26:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > I to trawi stal, czy dopiero w mieszance ?

    W mieszance. Barwi delta ferryt w spawach austenitu.

    > Trawi. Niekoniecznie pieknie :-)

    Znaczy będzie dobrze.

  • 13. Data: 2019-11-05 17:55:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 17:25:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Bezpieczniejsze chyba niz szklana butelka z benzyna ... choc jakby tak
    > upuscic z 2m na beton ... wieczko nie odpadnie ? :-)

    > To istotnie moze byc problem :-)
    >
    > Ale ciekawe jak zareaguja na bialy proszek ... tez moze byc
    > nieprzyjemnie :-)

    Rozważam też opcję wysyłki.

  • 14. Data: 2019-11-05 19:55:24
    Od: dantes <d...@q...com>

    .

    > Trawić będę
    > różne postacie stali nierdzewnych, głównie austenity, i duplexy, ale po
    > różnych procesach spawania.

    A co chcesz ujawnić, w wyniku trawienia?

  • 15. Data: 2019-11-05 20:14:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 19:54:38 UTC+1 użytkownik dantes napisał:

    > .

    > A co chcesz ujawnić, w wyniku trawienia?

    Wszystko co się da optycznym mikroskopem. Rozrost ziaren, wydzielenia na granicach i
    wewnątrz, orientacje, twiny. Warunki trochę stachanowskie, mikroskop przenośny,
    zgłady dremelem, cudów się nie spodziewam, ale się nie poddaję.

  • 16. Data: 2019-11-05 20:22:29
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 11:14:31 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > granicach i wewnątrz, orientacje, twiny. Warunki trochę stachanowskie,
    > mikroskop przenośny, zgłady dremelem, cudów się nie spodziewam, ale się

    i to wszystko jeszcze po procesach spawania?
    Jakiego typu?

    Jakie "wielkości" próbek?

  • 17. Data: 2019-11-05 20:45:30
    Od: dantes <d...@q...com>

> [...]
    > mikroskop przenośny, zgłady dremelem, cudów się nie spodziewam, ale się nie

    chlor amonowy
    chlorek amonowo-miedziowy
    chlorek cynowy
    chlorek miedziowy
    chlorek żelazowy
    chlorek miedzi
    siarczan miedzi
    wodorotlenek sodowy
    kwas pikrynowy krystaliczny
    nadsiarczan amonu
    kwas solny stężony - nie obejdzie się bez niego

  • 18. Data: 2019-11-05 21:41:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 20:44:25 UTC+1 użytkownik dantes napisał:

    > chlor amonowy
    > chlorek amonowo-miedziowy
    > chlorek cynowy
    > chlorek miedziowy
    > chlorek żelazowy
    > chlorek miedzi
    > siarczan miedzi
    > wodorotlenek sodowy
    > kwas pikrynowy krystaliczny
    > nadsiarczan amonu
    > kwas solny stężony - nie obejdzie się bez niego

    Mogę zabrać/wysłać tylko suchy proszek, resztę będę łatwił na miejscu, ale z
    dostępnością krucho.

  • 19. Data: 2019-11-05 21:46:39
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 12:41:57 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Mogę zabrać/wysłać tylko suchy proszek,

    > resztę będę łatwił na miejscu,
    > ale z dostępnością krucho.
    solnego nie kupisz na miejscu?

  • 20. Data: 2019-11-05 21:47:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 20:21:32 UTC+1 użytkownik dantes napisał:

    > i to wszystko jeszcze po procesach spawania?
    > Jakiego typu?
    >
    > Jakie "wielkości" próbek?

    Próbek wyciąć nie mogę, muszę na żywca oszlifować miejscowo półtoratonowe klocki i
    przenośnym mikroskopem obadać. Zgrzewanie dyfuzyjne. Straszny rozrost ziaren, a w
    duplexach sigma i węgliki. Blachy słabo wyżarzone w hucie, więc proces ma liczne wady
    wynikające z nierównomiernych naprężeń resztkowych po walcowaniu.