  • 31. Data: 2009-05-14 23:26:24
    Temat: Re: Trwalosc typow/marek dyskow DVD
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jak ś.p. chlip chlip Polbox chlip chlip...
    JaC
    PS. Zanim torby, to w interku właśniutką golutką żonkę znajdziesz ;-))

    -----

    > Mialem na mysli sytuacje, w ktorej pakujesz pliki na serwer, za rok chcesz je sobie
    przejrzec a tu niespodzianka - firma poszla z torbami.

  • 32. Data: 2009-05-15 07:23:12
    Od: szary móżyn <b...@a...email>

    Marcin Kocur napisał:

    > Ekhem. Chyba nie ma Verbatimów z MID-em CMC.

    Fakt, chyba nie ma. Ja nigdy nie miałem innych Verbatimów
    niż MCC. Za to TDK miałem od CMC i ta partia była całkiem
    ok. Szkoda, że później zaczęli robić swoje.

  • 33. Data: 2009-05-15 14:07:51
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.05.14 17:04, kamil pisze:

    > problemu. Dlatego co wazniejsze dane zawsze wypalam najwolniej jak sie da,
    > ale przyznam szczerze ze nigdzie nie widzialem testu potwierdzajacego sens
    > takiego dzialania.

    To nie jest najlepsze rozwiazanie, a szczególnie przy dyskach dvd. Na
    testach zapisu przy róznych prędkościach widać, że czasem największe
    błędy generuje zapis z mniejszą prędkością z powodu nieoptymalnego
    doboru strategii zapisu. A to już zależy od nagrywarki i jej firmware'u.

    --
    Mar

  • 34. Data: 2009-05-15 23:58:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mariusz" gujsvl$qq7$...@n...dialog.net.pl

[...]

    OPC -- proponuję włączenie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-05-16 00:05:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szary móżyn" 0051957a$0$23909$c...@n...astraweb.com

    > Tak jak już napisali poprzednicy, najpewniejszy jest Verbatim, identyfikator MCC
    lub CMC. Absolutnie wystrzegać się płyt TDK.
    > Trafiłem na takie o identyfikatorze TDK-003 i degradacja nośnika po pół roku stania
    na półce nie pozwala na odczytanie płyty w
    > moich nagrywarkach (na szczęście znalazłem napęd z dobrą korkekcją, który sobie z
    trudem, ale jednak poradził z większością
    > danych). Inne marki to loteria, mam stare Esperanzy od CMC i Prodisca, które
    trzymają się bardzo dobrze.

    > Najlepiej powielać dane w 2-3 kopiach na nośnikach od róznych producentów (nie
    mylić z marką, pod którą sprzedawana jest płyta)

    Ja nagrywam DVD (programem ImgBurn) wyłącznie na TDK i nie mam
    problemów, o ile nagrywam z włączonym OPC. Po pół roku czy po
    dwóch latach -- jest stale bardzo dobra jakość. :) CD (głównie
    CDDA do samochodu; program EAC) to Philipsy. Dwie płyty plus
    cienkie, kolorowe pudełko na te dwie płyty -- 149 groszy, co
    po ,,odliczeniu'' podatków daje dobrą cenę. :) Jakość nagrania
    rewelacyjna. :)

    Jeśli dubluję jakieś nagranie DVD to z zupełnie innego powodu -- na przykład
    raz kompresuję film DVD za pomocą Shrinka, a raz za pomocą innego programu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2009-05-16 11:46:43
    Od: szary móżyn <b...@a...email>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    > cienkie, kolorowe pudełko na te dwie płyty -- 149 groszy, co
    > po ,,odliczeniu'' podatków daje dobrą cenę. :) Jakość nagrania

    To użyj w tym programie trybu Discovery i sprawdź Disc ID,
    zresztą info jest widoczne też przy tworzeniu kompilacji.
    Mam kilka starszych TDK o identyfikatorze CMC MAG-M01-00, i
    z nimi nie ma większych problemów, natomiast w przypadku
    płyt o identyfikatorze TDK-003-00 padają mi po prostu
    wszystkie, które nagrałem, jedna po drugiej. Dodam, że z
    zewnątrz wizualnie niczym się te płyty nie różnią, a
    bezpośrednio po nagraniu oczywiście odczyt był idealny.

  • 37. Data: 2009-05-16 15:27:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "szary móżyn" 0054747e$0$3316$c...@n...astraweb.com

    > To użyj w tym programie trybu Discovery i sprawdź Disc ID, zresztą info jest
    widoczne też przy tworzeniu kompilacji.

    Po włożeniu płyty -- widać ID.

> [...]
    problemów, natomiast w przypadku płyt o
    > identyfikatorze TDK-003-00 padają mi po prostu wszystkie, które nagrałem, jedna po

    A mnie żadna nie pada, choc przez jakiś czas (ze dwie płyty)
    nagrywałem z wyłącznym OPC, bo program tak się instalował. :)
    No i wówczas było baardzo źle. :)

    Miałem też kilk apłyt DVD TDK, ktrrych nagrywarki nie widziały
    lub widziały jakos niepoprawnie -- tych płyt (a było tego kilka
    sztuk) nie udało się w ogóle nagrać.

    > Dodam, że z zewnątrz wizualnie niczym się te płyty nie różnią, a bezpośrednio po
    nagraniu oczywiście odczyt był idealny.

    Chyba każdą płytę sprawdzam za pomocą NerDiskSpeed -- zazwyczaj
    mam więcej niż 90 punktów. Tak w okolicach 95. Mam tych wykresów
    cała masę. :) Nagrywam dwiema nagrywarkami (jedną mam w notebooku
    a drugą w desktopie) a sprawdzam nagywrką desktopową, bo notebookowa
    nie raportuje.

    Jedną płytę nagrałem przy/w solidnie machającym się notebooku -- nagrała się źle. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2009-05-16 16:33:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Kocur" gueuvl$cqm$...@n...ipartners.pl

    > Osobiście polecam dysk twardy + dysk wirtualny (na necie) + kopia
    > na DVD Verbatim najlepiej Made in Taiwan (CMC). W sumie zależy
    > jeszcze ile tych danych jest :]

    Dla mnie poprawny zapis na DVD jest pewniejszy niż na HDD. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-05-17 09:52:14
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Eneuel Leszek Ciszewski napisała na pl.comp.pecet:

    > "Marcin Kocur" gueuvl$cqm$...@n...ipartners.pl

    > Dla mnie poprawny zapis na DVD jest pewniejszy niż na HDD. :)

    Dla mnie nie. Ale jeśli dane nie zajmują dużo miejsca, to w sumie czemu
    nie trzymać ich na wolnej przestrzeni dyskowej? Szybszy dostęp jakby
    co.

    Marcin Kocur

  • 40. Data: 2009-05-17 10:04:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Kocur" guomnj$28ea$...@n...ipartners.pl

    > Dla mnie nie. Ale jeśli dane nie zajmują dużo miejsca, to w sumie czemu
    > nie trzymać ich na wolnej przestrzeni dyskowej? Szybszy dostęp jakby co.

    MZ pomiędzy danymi i wolną przestrzenią dyskową jest jakiś
    spisek (lub nawet zmowa) -- te dane zazwyczaj zajmują całą
    przestrzeń dyskową -- i tę wolną, i tę szybką... ;) Próby
    dokupowania dodatkowej przestrzeni dyskowej przypominają
    obcinanie głów mitycznych potworów -- głowy te odrastają
    tym szybciej, im szybciej są odcinane mieczami żwawych rycerzy... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'