    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Trzęsie autem ale tylko przy przyspieszaniu
    Date: Tue, 19 Sep 2017 23:57:19 -0500

    Passacik 2004 GLX, 2,8litra V6 benzyna, automat.
    150 tyś mil nabite na liczniku.

    Trzęsło, wibrowało autem - więc na początek wyważyłem koła...
    Mechanik co mi wyważał uznał że 2 alufelgi ciut pokrzywione,
    że biły ale wyważył "na zero". Te pokrzywione wsadził na tył auta...

    Auto wyraźnie poprawiło się... ale wciąż jest pewien ciekawy efekt
    wibrowania przodem auta i kierownicą tylko gdy się przyspiesza
    zwłaszcza na autostradzie. Dodatkowo jest pewien efekt rezonansu,
    gdzie wibrowanie jest najsilniejsze przy wchodzeniu w pewne rejony
    prędkości, a słabnie gdy przechodzę te krytyczne prędkości i jadę
    ciut wolniej lub ciut szybciej. To tak jakby wzmacniało się wibrowanie
    przy stabilnym przyspieszaniu gdy wchodzę w rejon 40mph potem
    między 40-50 wibrowanie prawie ustaje aby przy 60 mpg się znów
    pojawić i potem przy 70mph jest lepiej aby znów przy 80-85 było
    mocniej wyczuwalne.

    Co to może być?
    Półośki? Skrzynia? Poduszki gumowe pod silnikiem?

    Miałem kiedyś wibrowanie przy przyspieszaniu w Hondzie
    Accord i trzeba było wymienić półośki - jakieś rezonatory
    gumowe były tam pozakładane przez fabrykę i się skiepściły.
    Po wymianie półosiek w Hondzie jak ręką odjął...

    p.s. Dla punktu odniesienia, prędkość 60mph to 100km/h.