    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Tuner DVB-T Comsat TE 2040 HD
    Date: Fri, 1 Dec 2017 09:36:36 +0100

    Od momentu cyfryzacji telewizji naziemnej rodzice używali tunera Comsat
    TE 2040 HD. Jakiś czas temu urządzenie zaczęło jednak wariować - przy
    każdym uruchomieniu prosi o ponowną konfigurację, jakby pamięć EEPROM
    traciła zawartość. Po ustawieniu wszystko działa normalnie - do
    ponownego wyłączenia. W związku z tym użytkowanie tunera na dłuższą metę
    jest dość frustrującym doświadczeniem.

    Okres gwarancji już chyba minął (zresztą paragon i pudełko gdzieś się
    zapodziały) więc otworzyłem urządzenie. Na płytce głównej udało mi się
    zidentyfikować układ pamięci EEPROM o oznaczeniu "eFeon Q32B 104HIP".
    Widzę, że układy te da się kupić, kiedyś pojawiały się nawet na Allegro.

    Jak jednak wyglądają same perspektywy naprawy zakładając, że już zdobędę
    nowy element? Pamięć służy tylko do przechowania konfiguracji czy także
    jest na niej zapisany jakiś wsad? W tym pierwszym przypadku wystarczy
    wymienić układ i FW sam go sobie skonfiguruje, czy konieczne będą jakieś
    dodatkowe operacje? W tym drugim - gdzie mam szukać odpowiedniego wsadu?