  • 31. Data: 2017-07-22 17:07:10
    Temat: Re: Twizy again
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 12:43:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 21 Jul 2017 16:50:03 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Znakomitą większość jest stać na mniej trujące źródło. Patrz wszelakie domy
    > jednorodzinne (160m2+) z ogrzewaniem gazowym, kopcące kominkiem w zimie...

    Fantazujesz. Plastik i podeszwy w kominku? No, hobbyste chyba widziales. :)

    > Ja akurat dom buduję i się przez ostatnie lata "doktoryzowałem" z tematu
    > energooszczędności i ogrzewania. To co niektórzy wyprawiają woła o pomstę
    > do nieba. Z samochodami jest podobnie, ludzie mogą kupić nową benzynową
    > Fabię/Octavię, ale zamiast tego wolą 8-letnie A4/A6 w tedeiku z wyciętym
    > DPFem -- żeby tylko nie być "dziadem" na ulicy, no bo z kurą na masce to
    > wstyd jeździć.

    Nijk logiki nie widze. Audi jest klase lepsze no i jest. Chyba w imie ekologii nie
    chcesz złomowac całkiem dobrego auta aby ci nie smrodziło? Chyba tu juz z kims o tym
    dyskutowalem kiedys. Masz cyfry na poparcie tego jak przeliczyc kiedy "stare" auto
    warto złomowac aby nowe wyszło czyściej dla otoczenia?

    > Owszem, bo ze śmieci wychodzą nie tylko pyły, ale także różne inne znacznie
    > groźniejsze, bo rakotwórcze, syfy. Z węgla zresztą też. Dlatego spalanie
    > węgla w elektrowni i spalarniach śmieci jest i będzie za znacznie lepsze,

    No i co z tego?
    Ja se dam obie rece uciąć że jakby gaz był tani i nie było szansy ze politycy sie
    podłączą z podatkiem pod jego cene to w polsce by bylo jak w kanadzie - prawie sam
    gaz i prąd do grzania. Jak ty uważasz że polacy to hobbysci dymotwórcy to niestety
    operujemy w niekomaptybilnych przestrzeniach realizmu.
    I nie podyskutujemy bo nie ma jak.

    Naprawde sądzisz ze polak pali w piecu i kursuje szuflowac węgiel bo lubi? Rili?

    > Nie bardzo widzę powód do tego aby obniżać ceny nośników energii. Wtedy
    > znowu zatryumfują ci "sprytni inaczej" przed tymi co wyłożyli kasę na nowe
    > pojazdy, ocieplenie domów wraz z wymianą źródła (albo zwyczajnie
    > zainwestowali więcej przy budowie nowego domu aby zmniejszyć
    > zapotrzebowanie). Bardziej sprawiedliwe bedzie aby nałożyć kary za trucie
    > -- wtedy szybko się okaże, że u "biednych" ludzi znajdzie się kasa na
    > bardziej przyjazne ludziom źródła.

    Taaaa, dopierdolmy komuś. Zawiode cie. Dopirdolimy, a ceny nosników sie podniesie.
    Będziesz biedniejszy, nie umrzesz na płuca, Umrzesz od ciulatych parówek bo na dobre
    cie nie bedzie stać. Taka parafraza.

    Raz już mielismy akcje pod tytułem zakładajcie gaz. Raz sie ludzie przejechali. To
    nie hobby, to mądrośc zyciowa. Bo w kotle na wegiel spalisz wszystko. Wszystko co
    tanie i palące sie. A w kotle na gaz nie zapalisz nawet gazem jak drogi będzie. A no
    i jak bedziesz w chłodzie zył to ci dzieci grzyb zje.

    Ale pewnie Tobie to nie grozi więc optujesz za mniejszym dymem dla wszystkich ale
    wiekszą szansa na grzyba dla biednych.

    Sory, popłynąłem ale tak ja to widze. Ja bym chciał gaz. Ale wiem ze strategicznie to
    zły wybór. I tak myśla wszyscy.

    > Triumf -- w imię "oszczędności" się truli i nadal trują. Możesz mi wyjaśnić

    Nie w imię. Z przymusu.

    > ten proces logiczny? Co po tej "zaoszczędzonej" kasie w portfelu, jak 5-10
    > lat (a często i więcej) umknie z życia i to nie tylko tym co trują, ale
    > także każdemu na których mają oni wpływ?

    No te 5-10 lat to popłynąłeś. Na pewno nie tyle. Statsy tego nie pokazują.
    Po co zyć długo na głodowej emeryturze? Lepiej sie zyciem cieszyc jak mozna a nie
    wegetować w starości. Chcesz filozofie, prosze. Nie jest to moja filozofia ale ja
    rozumiem. I dlatego wiem dlaczego polacy wybierają tańsze dymienie.

    > Dlatego nie rozumiem czemu tłumaczysz ignorantów, zwalając jednocześnie
    > wszystko na rządy. Nie żebym rządów bronił, ale to w ludziach jest główny
    > problem (przejawiający się zresztą później w rządzących).

    To nie ignoranci. To ludzie którzy kalkulują.
    I kalkulacja tak im wychodzi.

    Jakby gaz/prąd sie oplacal to tak jak masowo obkladaja sie styro i kupuja solary tak
    by sie na gaz przełączyli.

    Takie jest moje zdanie.

  • 32. Data: 2017-07-22 18:09:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Skad zes wzial 40% sprawnosci silnika spalinowego?

    Są i takie co dobijają do 50%.

    http://www.emma-maersk.com/engine/Wartsila_Sulzer_RT
    A96-C.htm

    Fuel consumption at maximum power is 0.278 lbs per hp per hour (Brake
    Specific Fuel Consumption). Fuel consumption at maximum economy is 0.260
    lbs/hp/hour. At maximum economy the engine exceeds 50% thermal
    efficiency. That is, more than 50% of the energy in the fuel in
    converted to motion.

    Fakt, że to silniki raczej niespotykane w osobówkach.;)

  • 33. Data: 2017-07-22 18:42:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jest grupa o samochodach a nie supertankowcach. Sprawnosc silnikow samochodowych
    to max dla benzyny dwadziescia kilka procent dla dizli trzydziesci kilka procent. I
    to kilka blizej jest 1 niz 9.

  • 34. Data: 2017-07-22 22:45:27
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 22 Jul 2017 01:54:13 +0200, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >Auto elektryczne jest zwolnione z opłaty za parkowanie w strefie.

    Chyba nie w każdym mieście. W Warszawie raczej nie, w każdym bądź
    razie nic na ten temat nie ma w uchwale RM.
    W Kielcach wiem że zwolnione są hybrydy, więc pewnie też i elektryki.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 35. Data: 2017-07-23 07:42:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 22 lipca 2017 01:54:19 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Auto elektryczne jest zwolnione z opłaty za parkowanie w strefie. Na
    > samym parkowaniu można zaoszczędzić więcej niż te 250 zł, jeśli ktoś
    > operuje przez miesiąc 20 dni w strefie.

    A co to za argument?
    Wiesz że ja w mieście w którym mieszkam do tej pory ani 1zł za parkowanie nie
    zapłaciłem?
    A poza tym dzisiaj tam u Siebie(strzelam że stolyca;)) masz zwolnienie a jutro
    podwójnie skasują
    Palący olejem opałowym kilka lat temu też mieli bonusy. Zainwestowali w kotły
    instalacje itp a jak jest na dzisiaj wiesz?

  • 36. Data: 2017-07-24 09:29:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-07-23 o 07:42, Kris pisze:

    > A co to za argument?
    > Wiesz że ja w mieście w którym mieszkam do tej pory ani 1zł za parkowanie nie
    zapłaciłem?

    Pewnie jesteś z siebie strasznie dumny - ?

  • 37. Data: 2017-07-24 09:33:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 09:29:44 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > Pewnie jesteś z siebie strasznie dumny - ?

    A z czego być dumny
    Po prostu nasi włodarze nie wpadli na pomysł żeby jakieś strefy płatne zrobić.