  • 21. Data: 2018-06-19 14:21:25
    Temat: Re: Typowe przyczyny nadmiernego grzania się układów pamięci i cpu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pgars6$m6b$...@d...me...
    "Adam Górski" <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote in message

    >Spróbuję dziś wylutować górną kostkę flash, tą nieużywaną,
    >i zobaczę co tam na tej szynie danych się dzieje... to musi być CPU,
    >nie?

    Malo prawdopodobne. Procek przeciez wie, ze czyta, a nie pisze.

    Moze on tam zapisuje, a WE/OE zle dekodowane ?

    J.

  • 22. Data: 2018-06-20 13:49:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Malo prawdopodobne. Procek przeciez wie, ze czyta, a nie pisze.
    >
    > Moze on tam zapisuje, a WE/OE zle dekodowane ?

    Nie, Wyraźnie widać CE i OE aktywne gdy D31 walczy...
    Nie rozumiem co robi procek wtedy myślac że górna połowa danych pusta.

    Nie rozumiem też w jaki sposób układy się od tego niszczą permanentnie.
    To wciąż dla mnie trochę zagadka jest...
    Zwłaszcza że niektóre płyty mają np. uszkodzenie linii A10 w CPU.

  • 23. Data: 2018-06-20 13:51:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jakos watpie, aby tak.
    > Zapewne po prostu czyta kolejne 16-bit slowo, tylko wewnetrznie przestawia
    > sobie dane na starsze bity.
    >
    > Ale czy adresy sie wtedy nie zmieniaja ? Moze jeszcze cos innego jest
    > uruchamiane ... tylko czemu nie ma konfliktow takze na dolnej polowie ..

    Dlaczego miałyby być konflikty na dolnej połowie? Wytłumacz...

    > A moze to nie "mocowanie" tylko stan wysokiej impedancji ?
    >
    > Nie mozesz wyciagnac tej kosci?
    > To moze da sie jej CE lub OE odciac ?

    Mogę wyciągnąć tą kość, tylko wtedy spodziewam się, że problem
    zostanie usunięty i nie będę obserwował niczego nadzwyczajnego.
    W czasie obserwowanych kolizji wystawiany jest CE i OE do kosci flash.

  • 24. Data: 2018-06-20 14:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    [...]

    >Dlaczego miałyby być konflikty na dolnej połowie? Wytłumacz...

    Jesli flash i cos innego sa jednoczenie aktywowane ... to to cos
    innego zapewne nie ma tylko bitow 16..31, tylko 0..31, to i na "dolnym
    flash" powinien byc konflikt.

    Swoja droga - kosci 32 bit to chyba nie masz duzo - moze jedna z RAM
    koliduje ?

> [...]
    >zostanie usunięty i nie będę obserwował niczego nadzwyczajnego.
    >W czasie obserwowanych kolizji wystawiany jest CE i OE do kosci

    I trzeba bedzie zobaczyc co jeszcze odzywa sie wtedy na magistrali.

    J.

  • 25. Data: 2018-06-20 14:17:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > powinien byc konflikt.
    >
    > Swoja droga - kosci 32 bit to chyba nie masz duzo - moze jedna z RAM

    Pisałem wcześniej chyba co jest tam do procka podłączone:
    1 sztuka 32-bitowa SDRAM (synchronous-dynamic RAM).
    2 sztuki 16-bitowe FLASH (wspólny CE, OE, WE i address bus).

    Procek jest błędnie ustawiony aby myślał, że ma tylko jedną
    kostkę flash, i odczyt 32-bitowego słowa robi na dwa takty:
    najpierw wystawia "dolny" adres, OE, CE i odczytuje dolną
    połówkę danych, potem, niezmieniając stanu OE i CE inkrementuje
    adres i odczytuje górną połówkę danych na liniach D0..D15.

    Interesujące jest w tym momencie tylko zachowanie się górnych
    linii danych, bo zachowanie się dolnych wynika z normalnych
    cykli odczytów i zapisów 16-bitowych i tam się nie spodziewam
    kolizji. Prawdę mówiąc na górnej połowie szyny danych też się
    żadnych kolizji nie spodziewałem :-) Ale to już inna inszość...

    > I trzeba bedzie zobaczyc co jeszcze odzywa sie wtedy na magistrali.

    No ale na mojej płycie oprócz procesora 208-pinów LPC4088 (Cortex M4)
    i pamięci SDRAM i tych dwu kostek FLASH nie ma tam niczego innego.

  • 26. Data: 2018-06-20 15:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pisałem wcześniej chyba co jest tam do procka podłączone:
    >1 sztuka 32-bitowa SDRAM (synchronous-dynamic RAM).
    >2 sztuki 16-bitowe FLASH (wspólny CE, OE, WE i address bus).

    I nic wiecej ?

> [...]
    >połówkę danych, potem, niezmieniając stanu OE i CE inkrementuje
    >adres i odczytuje górną połówkę danych na liniach D0..D15.

    Jestes pewien, ze bez zmiany CE, OE ? Nie ma dwoch impulsow

    Dekoder adresow masz zewnetrzny, czy korzystasz z wbudowanego ?
    Bo zdziwilbym sie, gdyby procesor wystawial cos na D16-31 w czasie
    czytania na liniach 0-15.

    Natomiast przez to ustawienie adresy na zewnetrznej magistrali sie
    zmienily - to i zewnetrzny dekoder mogl zwariowac.

    >No ale na mojej płycie oprócz procesora 208-pinów LPC4088 (Cortex M4)
    >i pamięci SDRAM i tych dwu kostek FLASH nie ma tam niczego innego.

    Tym niemniej sie zobaczy, czy procesor steruje magistrala.

    J.

  • 27. Data: 2018-06-20 17:11:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 14:17, Pszemol pisze:
> [...]
    > połówkę danych, potem, niezmieniając stanu OE i CE inkrementuje
    > adres i odczytuje górną połówkę danych na liniach D0..D15.

    Wytłumacz jak to jest zrobione.
    Skoro OE i CE się nie zmieniają a zmienia się adres o 1 to A0 powinno
    robić za CE do jednej kości i zanegowane A0 za CE do drugiej.

    Ale piszesz, że CE się nie zmienia.

    Czy w czasie tego inkrementowania nie ma chwili, kiedy obie kości walczą
    ze sobą na liniach danych (na przykład w czasie równym czasowi
    propagacji negatora na linii A0).
    P.G.

  • 28. Data: 2018-06-20 20:21:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I nic wiecej ?

    Jeśli chodzi o zewnętrzną szynę adresową to nic więcej.
    Do proca jest oczywiście podłączone mnóstwo innych rzeczy.
    Jakoś te 208 pinów jest wykorzystane przecież :-)

    > Jestes pewien, ze bez zmiany CE, OE ? Nie ma dwoch impulsow

    Nie ma potrzeby dwu impulsów przy czytaniu pamięci flash.

    > Dekoder adresow masz zewnetrzny, czy korzystasz z wbudowanego ?
    > Bo zdziwilbym sie, gdyby procesor wystawial cos na D16-31 w czasie
    > czytania na liniach 0-15.

    Nie mam zewnętrznego dekodera adresów - konfiguruję
    procesor pod względem takich rzeczy jak rozmiar stron
    pamięci SDRAM i rozmiaru bloków pamięci flash.
    Kostki pamięci są podłączone bezpośrednio do linii adresowych
    procesora - mają swoje własne CS0 i DYCS0.

    > Natomiast przez to ustawienie adresy na zewnetrznej magistrali sie
    > zmienily - to i zewnetrzny dekoder mogl zwariowac.

    :-) Na razie to ja wariuje od ilosci zwrotów gwarancyjnych.

    > Tym niemniej sie zobaczy, czy procesor steruje magistrala.

    Odłącze CS0 od górnej kostki flash i zobaczę.

  • 29. Data: 2018-06-20 20:22:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > ze sobą na liniach danych (na przykład w czasie równym czasowi propagacji

    Jedna kość obsługuje przecież D0..D15, druga obsługuje D16..D31.
    Nie rozumiem Twojego pytania.

  • 30. Data: 2018-06-21 10:06:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie ma potrzeby dwu impulsów przy czytaniu pamięci flash.

    Niby nie ma, ale procek z natury moze chciec wystawic dwa impulsy RD.
    tu RD nie ma, to moze inne ..

> [...]
    >Kostki pamięci są podłączone bezpośrednio do linii adresowych
    >procesora - mają swoje własne CS0 i DYCS0.

    dasz rade podlaczyc sie pod te CS i inne linie ?
    Ja bym obejrzal oscyloskopem/analiatorem czy jednak DRAM nie jest
    aktywna w czasie czytania flasha.

    Albo po prostu skonfiguruj dobrze i moze problem zniknie :-)

    J.