  • 11. Data: 2018-08-07 11:50:45
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Marek pisze:

    > UPS y Fidela używały com nie jako port komunikacyjny (w sensie
    > transmisji szeregowej) ale jako sygnalizacje onOff zwierając jedną linię
    > sygnałową (co było bardzo upierdliwe czasami). Jesteś pewien, że
    > testujesz model z pełną komunikacją po rs232?

    A ichni kabelek do tego UPS-a posiadasz?
    Nie jest to ani 1:1, ani nullmodem z tego co pamiętam.

    G.B.

  • 12. Data: 2018-08-07 18:24:57
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-07 o 11:50, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
> [...]
    Nie wiem tego, UPS to Ares 500, konstrukcja zdaje się dość leciwa.
    Jednak nie ma znaczenia, jakie ma w zakresie RS-232 ograniczenia, bo
    testy robię za pomocą dedykowanego programiku z Fideltronika. Twierdzi
    on, że "nie wykryto kabla". Zgaduję, że nie tyle o niego chodzi, co o
    "zamykające" kabel {dowolne} urządzenie.

    > A ichni kabelek do tego UPS-a posiadasz? Nie jest to ani 1:1, ani
    > nullmodem z tego co pamiętam.

    Kabel kupiłem osobno, w innym źródle, ale nie jest na pewno żaden tam
    "zubożony": wszystkie linie są OK. tzn. przenoszą sygnał.

    W dniu 2018-08-07 o 10:20, Queequeg pisze:
    > Pewnie nie widzi portu. Sprawdź czy widzisz ten port w managerze
    > urządzeń.

    Tam port jest, a nawet dwa porty (logiczne), plus kolejne 2 wirtualne,
    związane z BT-tem.
    Mam jeszcze kabel z wtyczką USB, i męską wtyczką RS-232, niby taka
    przejściówka powinna się nadać. Ale podpięcie tego do kompa w żaden
    sposób nie uwidacznia się w menadżerze urządzeń, chyba jakiś bubel mi
    sprzedali?
    i jeszcze: raczej mało prawdopodobne jest padnięcie UPS-a, bo mam 3
    identyczne, póki co sprawdziłem 2, trzeci chwilowo zasila urządzenia,
    których nie chciałbym odcinać od prądu, nawet chwilowo. Ale może się
    przemogę w tym zakresie...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 13. Data: 2018-08-07 20:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >on, że "nie wykryto kabla". Zgaduję, że nie tyle o niego chodzi, co o
    >"zamykające" kabel {dowolne} urządzenie.

    Niekoniecznie dowolne - sporo UPS wykorzystywaly RS-232 nietypowo.

    >Kabel kupiłem osobno, w innym źródle, ale nie jest na pewno żaden tam
    >"zubożony": wszystkie linie są OK. tzn. przenoszą sygnał.

    Ale czy to jest kabel do Fideltronika Ares 500 ?

    Bo jak juz pisalismy - kable bywaly specjalne.
    APC to je kiedys uzywal jako forme klucza do zabezpieczania programu.

    >Tam port jest, a nawet dwa porty (logiczne), plus kolejne 2
    >wirtualne,
    >związane z BT-tem.

    Ale najpierw pisales, jakby program nie znajdowal portu, a teraz to
    kabla.

> [...]
    >przejściówka powinna się nadać. Ale podpięcie tego do kompa w żaden
    >sposób nie uwidacznia się w menadżerze urządzeń, chyba jakiś bubel

    Chyba tak, ale czy dobrze patrzyles ?

> [...]
    >identyczne, póki co sprawdziłem 2, trzeci chwilowo zasila urządzenia,
    >których nie chciałbym odcinać od prądu, nawet chwilowo. Ale może się

    Wstrzymaj sie.
    Predzej rozkrec UPS i zobacz ktore piny sa podlaczone.

    I poszukaj dokumentacji/schematu kabla.

    J.

  • 14. Data: 2018-08-07 21:51:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Aug 2018 11:50:45 +0200, Grzegorz
    Brzęczyszczykiewicz<g...@o...pl> wrote:
    > A ichni kabelek do tego UPS-a posiadasz?
    > Nie jest to ani 1:1, ani nullmodem z tego co pamiętam.

    Kurcze, gdzieś miałem ale na pewno piny obciąłem we wtyczce*... W
    sieci nie ma pinout"a? Kojarzę też że w instrukcji był pinout.
    Ostatecznie można zadzwonić na serwis Fidela, tam pracują w porządku
    chłopaki, pomagają bez problemu.

    *- Z tego co pamiętam komunikacja odbywała się rak, że w UPS
    sygnalizował PC zwarciem (rozwarciem) któryś z linii a PC
    sygnalizował możliwość wyłączenia zasilania (po zamknięciu systemu)
    też zwarciem/rozwarciem jakiś lini. W użyciu z FreeBSD musiałem
    obcinać te piny we wtyczce sygnalizujace mozliwosc wyłączenia UPS,
    bo driver szeregowy FreeBSD podczas bootowania robił jakiś reset
    portu, który UPS traktował jako wyłączenie, starsznie upierdliwe to
    było

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-08-10 15:24:10
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-06 o 20:21, tck pisze:
    > odpal jakiegoś putty na tym rs'ie,

    "Jakiegoś"? To jest ich więcej? Hm, ściągnąłem sobie stąd (chyba, o ile
    mnie pamięć nie zwodzi):
    https://www.putty.org/
    putty-64bit-0.70-installer.msi
    uruchamiam PuTTY Configuration, zakładka "serial", każę otworzyć COM-1
    (klikając "open") i... kicha! Jedyny efekt to piśnięcie w głośnikach,
    najwyraźniej sygnał systemowy: "niewykonalne!"
    Aha, dotyczy to nie tylko wszystkich COM-ów, ale też i pozostałych
    "akcji diagnostycznych". Nie udało mi się w żaden sposób uzyskać od
    PuTTY jakiejkolwiek diagnozy.

    Co robić, droga Redakcjo?

  • 16. Data: 2018-08-10 16:02:20
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 08:24:09 UTC-5 użytkownik BaSk napisał:

> [...]
    > Aha, dotyczy to nie tylko wszystkich COM-ów, ale też i pozostałych
    > "akcji diagnostycznych". Nie udało mi się w żaden sposób uzyskać od

    Wymieniac :)
    Wymien putty na hyperterminal (powinien byc standardowo z windowsem). Ja putty do
    seriala nigdy nie uzywalem i nie wiem czy sobie dobrze radzi.

    Wymien system, mozesz sprobowac z jakims linuxem z usb/cd mozesz na osobnym dysku
    wrzucic windowsa xp. Przy linuxie czasem trzeba zmienic uprawnienia na pliku
    urzadzenia ale jak bedziesz testowac z konta root to nie powinno byc z tym problemu.
    Ja korzystalem z jakiegos programu okienkowego pod linuxem do tego celu.

    Wymien interfejs, kup dongle usb-rs232 i testuj.
    Mozesz tez sprawdzic czy ten ups obsluguje transmisje przy 5v. Wtedy tani dongiel
    ftdi starczy.

    Nie chce mi sie watka czytac wiec zakladam ze w biosie byles, powlaczales co trzeba i
    ustawiles jak trzeba. Zakladam ze w managerze urzadzen widzisz interfejsy i nie maja
    bledow sterownika.

    Jak nie dasz rady to trzeba do serwisu zaniesc. Bo tu za wiele wiecej bez wiekszej
    wiedzy zrobic sie nie da...

  • 17. Data: 2018-08-10 19:50:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 07:02:20 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
    > Wymieniac :)
    > Wymien putty na hyperterminal (powinien byc standardowo z windowsem).

    Juz od dawna go nie ma.
    Od tak dawna, ze juz zapomnialem kiedy jeszcze byl

    >Ja putty do seriala nigdy nie uzywalem i nie wiem czy sobie dobrze radzi.

    To niniejszym mam mieszane uczucia:
    -jak cos, co wybral MS, moze sobie dobrze radzic ?
    -hm, a moze jednak HT dobrze sobie radzil, i dlatego go juz nie ma
    :-)

    Tak ogolnie to HT sobie radzil, ale zeby to byl jakis dobry
    narzedziowy program, to sobie nie przypominam.

    Ja uzywam TeraTerm, ale coraz rzadziej :-(

    J.

  • 18. Data: 2018-08-10 19:55:45
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 12:50:10 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Juz od dawna go nie ma.
    > Od tak dawna, ze juz zapomnialem kiedy jeszcze byl

    A to zalezy co tam za system ma nasz problemant :)

    > To niniejszym mam mieszane uczucia:
    > -jak cos, co wybral MS, moze sobie dobrze radzic ?
    > -hm, a moze jednak HT dobrze sobie radzil, i dlatego go juz nie ma
    > :-)

    HT dzialal w sensie takim ze jak sie odpalilo i wybralo port to nie bylo problemow ze
    cos sie nie otwieralo, nie dzialalo czy wywalalo bledy.
    Po prostu byl i dzialal.

    > Tak ogolnie to HT sobie radzil, ale zeby to byl jakis dobry
    > narzedziowy program, to sobie nie przypominam.
    >
    > Ja uzywam TeraTerm, ale coraz rzadziej :-(

    No w sumie to HT byl glownie interfejsem miedzy klawiatura ekranem a com-em.
    On nawet chyba zbytnio nie mial wielu ficzerow ponad to...

  • 19. Data: 2018-08-10 20:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Aug 2018 18:24:57 +0200, BaSk napisał(a):

> [...]
    > on, że "nie wykryto kabla". Zgaduję, że nie tyle o niego chodzi, co o
    > "zamykające" kabel {dowolne} urządzenie.

    to taki ?
    http://fideltronik.com.pl/pl/ares-500,75.htm

    Patrzac na
    Interfejs komunikacyjny tak (stykowy)

    nie spodziewalbym sie tam jakis transmisji.

    A kabel moze byc bardziej skomplikowany, niz Ci sie wydaje.

    Srubokret prawde ci powie :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-08-10 21:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 10:55:45 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > A to zalezy co tam za system ma nasz problemant :)

    Ponoc ostatnio byl z XP.

    > HT dzialal w sensie takim ze jak sie odpalilo i wybralo port to nie bylo problemow
    ze cos sie nie otwieralo, nie dzialalo czy wywalalo bledy.
    > Po prostu byl i dzialal.

    No chyba ze port byl zajety.

    A nie pamietam - uzywalem z jakimis usb, czy nie uzywalem ...

    J.