  • 21. Data: 2017-12-05 18:58:21
    Temat: Re: US Army.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Dec 2017 12:30:35 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

    Próbuje ruszyć do tyłu i obraca się tylko jedno koło.
    Co sugeruje że samochód był w trybie otwartych dyfrów (i pewnie napędu
    tylko na tylne koła).
    Wystarczy że którekolwiek z tylnych kół nie ma przyczepności i auto stoi.

    W pojazdach terenowych są blokady dyferencjałów (w takich dużych to
    zazywczaj wszystkich) i można przełączyć auto w tryb gdzie wszystkie koła
    obracają się tak samo niezależnie od przyczepności.

    Z tego co mówi internet ten samochód ma domyślnie napędzaną tylko 2 tylne
    osie, mającą własny dyferencjał międzyosiowy i dyferencjały na każdej osi.

    Pierwsze rzecz w terenie którą należy zrobić to włączyć napęd na przód, a
    kolejna to włączyć wszystkie dostępne blokady dyferencjałów.

    Wtedy by wyjechał.

    Ale trzeba wiedzieć że takie coś da się zrobić i wiedzieć jak.

    Tu jest film, gdzie widać że przynajmniej są na desce lampki oznaczające
    dołączony przód i różne blokady:
    https://www.youtube.com/watch?v=2J2J2wy8FZ0

    Oczywiście nie wiemy czy to było sprawne.

    > Tylu ich tam i zaden nie wpadl na pomysl blokady mostow ?
    > Niepodobna.

    To żołnierze, a nie offroadowcy.
    Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
    przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

  • 22. Data: 2017-12-05 19:06:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 5, 2017 at 12:30:41 PM UTC+1, J.F. wrote:

    > Co tam takiego ciekawego dostrzegles ?

    kreci sie tylko jedno kolo ;)

    WS

  • 23. Data: 2017-12-05 19:44:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    >To żołnierze, a nie offroadowcy.
    >Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest
    >się
    >przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.

    Nie przepuscili ich przez poligon ?
    Wszyscy spali na szkoleniu ?
    Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

    Niemozliwe :-)

    No chyba, ze takich nam przyslali :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-12-05 23:34:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 05.12.2017 o 12:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Widac nie, skoro nie wyciagneli :-)

    Widać - nie dali rady. Napędy, opony, wciągarki... wszystko na nic, jak
    nie potrafi się tego używać.

    > Widac to jest amerykanska lina i ona nie peka :-)

    Ano chyba, że tak.

    > Tam chyba dwie ciezarowki byly w rowie, no i potem trzecia.
    > Jedna na moj gust trzeba bylo wyciagac od tylu, druga od przodu.

    Fakt.

    > Ale niedawno rozmawialem z takim na jakims pokazie - nie taka calkiem
    > amatorka, skoro ich wyslali gdzies z Bawarii do Orzysza na cwiczenia.
    > Specjalnie po to, zeby sie zapoznali z warunkam > A ze jechali Strykerami, to tylko
    nocami im pozwalali, choc na moj gust
    > na autostradzie to one sie mieszcza.
    > W ciezarowce automatyczna skrzynia ... ale kierowca mowi, ze manualem
    > tez potrafi :-)
    >
    > J.

    Widać to nie byli ci sami ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2017-12-06 08:40:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Nie przepuscili ich przez poligon ?
    > Wszyscy spali na szkoleniu ?
    > Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?

    https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w

    Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)
    T.

  • 26. Data: 2017-12-06 08:46:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-04 o 20:21, J.F. pisze:

    > Nie chca :-)
    >
    > Chwilowo to pewnie by chcieli do Pjongjang ... ale nie dojechac, tylko
    > zbombardowac :-)
    >
    > Ale tam nie wiekszego blota w porze deszczowej ?
    >
    > J.

    Ja pitolę - kosmiczna technologia, co to na pobocze nie może zjechać...
    To coś jak z Wojny Światów, kiedy żadna technika nie mogła pokonać
    Obcych - dopiero sraczka sobie z nimi poradziła...
    Murzyn nap... pół świata, żeby nas bronić, a sprzęt ma gorszy niż ZIŁ 157...

    T.

  • 27. Data: 2017-12-06 11:03:06
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    t/

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
    y_Tactical_Truck
    > Wiki mówi że ma wszędzie:
    > Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
    > locks.

    Znalazłem film z wnętrza:

    https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s

    Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    międzymostowe.

    yabba

  • 28. Data: 2017-12-06 12:44:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w
    >Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
    https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4

    albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie
    doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu
    idzie.

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=HzsDJFwZgCM
    Tfu, pieprzony matiz, tfu :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-12-06 21:32:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):

    y_Tactical_Truck

    > Znalazłem film z wnętrza:
    >
    > https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
    >
    > Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    > międzymostowe.

    Może tak być.

    Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
    tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
    rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.

    A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
    tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
    zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
    nie jest to może niemożliwe).
    Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
    odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.

    Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
    po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
    napęd jest tylko na dwie tylne osie).

    Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
    chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
    chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
    stronie i nie widać).

  • 30. Data: 2017-12-06 21:44:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 6 Dec 2017 12:44:37 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie
    > doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu

    Ten ma włączoną blokadę międzyosiową, ale nie ma włączonego napędu 8x8
    (napędzany jest tylko tył).

    Z tego co doczytałem, przód załącza się razem z przełączeniem skrzyni w
    tryb niski.
    Mając autmatyczną skrzynię biegów z hydraulicznym konwerterem, kierowca
    może nie odczuwać potrzeby zapięcia redukcji i tym samym jedzie z napędem
    tylko na tył.

    Nie ma cudów - ciężarówki do jazdy w terenie muszą mieć jakąś formę
    skutecznej blokady dyfrów (automatyczna, manualna czy chociaż dyfry o
    ograniczonym poślizgu).
    Wtedy wszystkie koła się kręcą na raz i można jeździć w terenie:
    https://www.youtube.com/watch?v=c2FC-AJ-P_Y
    https://www.youtube.com/watch?v=Xrra4KFS_rY

    Na otwartych dyfrach taka ciężarówka jest bez szans w sytuacjach jak w tej
    u nas na drodze - zjazd na pobocze nawet dwoma kołami i koniec.