  • 101. Data: 2014-07-27 17:58:33
    Temat: Re: USB pendrive pod iOS - dzis za darmo
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/27/2014 6:08 AM, J.F. wrote:

    > No, co do "wiekszosci" to nie jestem przekonany, ale pare razy sie
    > zdarzylo ze slysze w radiu czy TV kawalek, ladny, kupuje plyte ... i
    > to jest jedyny fajny kawalek na plycie.

    w większości. bo większość jest jednak na tyle myśląca, że zdaje sobie
    sprawę, że czasu promocji płyt już minęły i obecnie liczy się hit o
    czasie ok. 3:30, a reszta na płycie to tzw. fillery. to nie jest żadna
    nowość.

    > Kupujcie skladanki, skladanki sa dobre, bo maja same przeboje :-)

    w czasach short attention span i ADHD bardzo sprawdza się model
    kupowania pojedynczych kawałków. odtwarzanych później nie po kolei.

    > Wada jest to ze nie da sie odtworzyc wszystkich plikow z danego
    > katalogu (o ile faktycznie sie nie da).

    nie da bo nie ma katalogów, takich jak założył je użytkownik, ale jeśli
    użytkownik jest zainteresowany innym sposobem wyszukiwania, to nie jest
    to najmniejszy problem. jeśli masz odpowiednio przypisane tagi w
    plikach, to struktura katalogów nie ma wielkiego znaczenia. co innego
    jeśli chcesz sortować po jakiś egzotycznych tagach, których dany
    odtwarzacz nie może. np. po bitach, po długości utworu, sposobie
    kompresji itp. ale ilu takich jest, którym byłoby to potrzebne?
    a sam katalog może być zastąpiony playlistą, którą tez bez problemów
    można sobie zmajstrować.

    > Albo ze nie da sie odtworzyc
    > playlisty z pliku m3u. Albo ze telefon muli, po zaczytaniu tych
    > wszystkich utworow do biblioteki.

    iphone muli w takim przypadku?

    > Ale wiekszosc producentow to dostrzegla, bo od dluzszego czasu nie
    > widze problemow z obsluga katalogow.

    właśnie większość producentów od tego od chodzi i to już od dawna. tak
    naprawde to trudno jest znaleźć sprzęt, który to potrafi. ale o czym tu
    mowa. dedykowane odtwarzacze mp3, w dobie telefonowych kombajnów
    odchodzą już do lamusa. co innego, ze nawet przyzwoity softwareowy
    odtwarzacz na androida, który obsługuje strukturę katalogów trudno
    znaleźć. teraz wchodza na rynki odtwarzacze HDAudio jak pono i zabawki
    od sony (nowy iphone bedzie ponoc w taki wyposażony) ale sadze, ze to
    tylko trick marketingowy, na ktory z pewnoscia wielu sie nabierze.

    > Apple wie lepiej od klienta ?

    apple zawsze stosował taka politykę. od pierwszego ipoda, więc dziwie
    się tym, którzy nagle to zauważyli i to zaczyna im przeszkadzać. <rs>

  • 102. Data: 2014-07-27 18:29:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Ciekawe swoją drogą skąd to kretynstwo przyszlo tj. katologiwanie plików
    > po autorze lub tytule ignorujac latami mizernie przygotowywaną na nośniku
    > strukturę katalogów. Większość odtwarzaczy (nie ważne czy w tel. czy nawet
    > w samochodzie) ignoruje strukture., czesto nawet nie ma opcji "odtwarzaj
    > pliki tylko że wzkazanego katalogu", bo nawet browsera katalogów
    > odtwarzacz nie ma (!).

    To "kretyństwo" ma oczywiście na celu sprzedaż innych płyt tego
    samego autora: skoro lubisz tą piosenkę Madonny - być może
    polubisz i tą piosenkę Madonny. Apple ma też usługę "Genius",
    która ma sugerować piosenki innych autorów które są jakoś
    podobne/w tym samym stylu do tego co masz i lubisz, też
    oczywiście w celach komercyjnych, bo jakże by inaczej...

    Ale to sortowanie po autorze/albumie w iTunes to jest opcja którą
    można włączyć/wyłączyć a więc jak chcesz zachować swoją strukturę
    katalogów i playlist to jak najbardziej możesz, i taką playlistę możesz
    do iPhone przetransportować i ją tylko puścić do odtwarzania.

  • 103. Data: 2014-07-27 18:42:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    .com...
> [...]
    >
    > w czasach short attention span i ADHD bardzo sprawdza się model kupowania
    > pojedynczych kawałków. odtwarzanych później nie po kolei.

    Dokładnie tak.
    Czasy kupowania całych płyt CD już dawno odeszły do lamusa.
    Mało tego, kolejna po tej faza kupowania pojedynczych piosenek
    (np. za pomocą iTunes) też już odchodzi do lamusa. Apple się
    spóźnił właśnie i zorientował, że dziś na fali jest płacenie za
    abonament usług "streamingu" muzyki non-stop i ten stream
    jest wypełniony często powtarzającymi się przebojami pewnego
    gatunku który sam sobie dostosowując do wymagań klikając
    na lubię/nielubię przy kolejnych propozycjach odgrywanych
    w czasie słuchania. Płacisz miesięczny ryczałt i słuchasz...
    Bez żmudnego magazynowania konkretnych plików muzyki
    na swoim nośniku, katalogowania go, układania w playlisty itp...
    To jest "so 2001"... :-)
    Oczywiście możesz powiedzieć "ale internet w komórce kosztuje
    za dużo aby nie mieć swojego nośnika z muzyką" - i na to jest
    rada. Powoli dostrzegają to operatorzy i już w USA widziałem
    reklamy T-Mobile (nie wiem jak jest u nich w Europie) że w ich
    abonamentach masz wliczony darmowy streaming muzyki który
    nie odejmuje Ci megabajtów/gigabajtów od miesięcznych limitów
    za który im płacisz... A więc streaming muzyki masz "za friko".
    Przestaje mieć znaczenie wtedy czy Twój smartfon ma 64GB czy
    128G pamięci wewnętrznej, ani czy można mu włożyć SD card...
    Przynajmniej przestaje dla osób intensywnie używających te
    urządzenia do słuchania muzyki. A Ci co oglądają filmy i TV
    w swych smartfonach w USA również już dawno przerzucili się
    na serwisy jak Netflix czy Hulu Plus i również nie gromadzą
    filmów na kartach SD czy wewnętrznej pamięci telefonu...
    Czasy się zmieniają i pewne potrzeby się dewaluują. Jedni
    producenci zauważają trendy wcześniej i np. przestają montować
    gniazda do kart SD card i często są krytykowani przez producentów
    konkurentów którzy rok później zaczynają robić to samo (HTC,
    Motorola itp).

    > a sam katalog może być zastąpiony playlistą, którą tez bez problemów można
    > sobie zmajstrować.

    Otóż to. Jedna z wielu funkcji darmowego programu iTunes,
    którego się tak wszyscy "brzydzą" instalując potem bardzo
    podobne programy alternatywne :-)

  • 104. Data: 2014-07-27 18:49:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > No ale to jest typowe, że gdy w produktach Apple nie ma jakiejś
    > funkcjonalności to ich użytkownicy twierdzą, że spokojnie można
    > się bez tego obejść.

    To chyba logiczne dla Ciebie? Widzisz tu jakaś sprzeczność?

    > Mówią tak do czasu, gdy taka funkcjonalność zostanie dodana.
    > Wtedy tacy jak ty teraz rozgłaszają te przełomowe wydarzenie :)

    Fajnie sobie wyolbrzymiasz i dodajesz od siebie coś, czego ja nie
    napisałem nigdzie. Gdzie napisałem że ten appek to "przełomowe
    wydarzenie"?

    > Tak samo podstawową funkcją smartfonu (telefonu z dotykowym ekranem
    > ale nadal telefonu) nie jest robienie zdjęć, odbieranie poczty, pisanie na
    > grupy czy komentowanie na fejsie czy tweeterze.
    > Ale dziwnym przypadkiem ta nieistotna funkcjonalność jest normalna w
    > innych rodzajach smartfonów, wiec twoje rewelacje budzą śmiech. Nie
    > agresję, ale raczej kpinę.

    Cóż - można to skomentować tylko "poznać głupiego po śmiechu jego".
    To co Cie śmieszy świadczy o Twoim rozumie, niestety.
    Robienie zdjęć, odbieranie poczty, wędrowanie po internecie czy
    korzystanie z serwisów społecznościowych to oczywiście podstawowe
    funkcje smarfonów oprócz rozmów telefonicznych czy smsów...
    To jak się operuje na plikach medialnych tworzonych w tych procesach
    jest dla wielu użytkowników nieistotny szczegół techniczny - ich
    interesuje aby zdjęcie zrobione w iPhone znalazło się na pececie
    i to można osiągnąć od bardzo dawna. A to czy robi się to przez
    program iTunes czy przez wbudowany w Microsoft Windows
    "removable drive" jest naprawdę dla 99.999% użytkowników bez
    znaczenia - powiem więcej: dla wielu z nich wersja iTunes jest łatwiejsza
    i logiczniejsza w użyciu bo typowy użytkownik, w przeciwieństwie do
    admina, siedzi w obszarze aplikacji a nie systemie plików które pod
    tymi aplikacjami system operacyjny Ci ukrywa. Tak, wiem, dla typowego
    geeka jest to trudne do zrozumienia, ale to tylko oznacza jak mało wiesz
    o typowym Kowalskim czy Smithie który nie jest komputerowym nerdem.

  • 105. Data: 2014-07-27 18:51:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No to powinno byc neutralne.
    > Nie, na tej grupie malo uzytkownikow ajfona, ale takie doniesienia
    > wzbudzaja smiech - to ajfon tego nie ma w standardzie ?

    > No, ale dla wlascicieli to jednak cenna informacja.
    > Czegos nie bylo, a teraz jest. Chwalic ajfona, jaki to dobry telefon
    > :-)

    Chyba nie zrozumieliśmy się - było i jest, po prostu inny apek, inna metoda
    na uzyskanie tego samego efektu nadrzędnego: przekaz pliku między
    różnymi urządzeniami. Jest powiedzonko "there are many ways to skin a cat!".

  • 106. Data: 2014-07-27 18:57:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:lr19nq$ppo$1@dont-email.me...

    > gdzie napisalem, ze tylk do facebooka?
    > Wiekszosc osob, ktore uzywa iPhona robi sweet focie wlasnie w to miejsce

    Nie wiem czemu masz taką straszną awersję do ludzi lubiących
    dzielić się na fb fotografiami... Masz jakiś uraz z dzieciństwa?
    A może drażnią Cię zachowania socjalne ludzi bo jesteś samotny?

    > p.s.
    > osobiscie mam anonimowe konto na fb i tylko po to by czasami 'podejrzec'
    > cos (czasami ludzie mysla, ze jak nie masz konta na fb to nie istniejesz).
    > Nie jestem exhibicjonista by sie obnazac z kazdej chwili przed swiatem ;)

    Dlaczego anonimowe? Wstydzisz się posiadania konta?
    Wyznajesz jakaś religię, ideologię? :-)
    Jak sam widzisz możesz mieć konto bez obnażania się przed światem.
    Dużo ludzi ma konto na fb aby brać udział w tej części aktywności
    ale niewiele umieszcza tam o sobie - wolno im. Nie widzę w tym
    nic złego. Ty jesteś jakoś wewnętrznie skonfliktowany: nienawidzisz
    dziwnie ludzi dzielących się sweet fociami na fb ale sam masz konto
    na fb... tylko to ukrywasz z niewiadomo jakich względów... Po co?

    Swoją drogą łamiesz regulamin fb jeśli założyłeś konto z fałszywimi
    danymi personalnymi...

    > Rowniez wyciagasz pochopne wnioski.
    > Gdzie napisalem, ze cos jwst dla uposledzonych technicznie?

    Fakt, to słowa Marka. Komentarz ten był do niego skierowany.

  • 107. Data: 2014-07-27 19:01:11
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/27/2014 7:56 AM, Mario wrote:

> [...]
    > tego obejść. Mówią tak do czasu, gdy taka funkcjonalność zostanie
    > dodana. Wtedy tacy jak ty teraz rozgłaszają te przełomowe wydarzenie :)

    jeszcze nie ma urządzenia, które spełniałoby wymagania wszystkich
    urzeczownikow, więc takie ogólniki nie maja większego znaczenia
    merytorycznego.

> [...]
    > Ale dziwnym przypadkiem ta nieistotna funkcjonalność jest normalna w
    > innych rodzajach smartfonów, wiec twoje rewelacje budzą śmiech. Nie

    ale przecież taki ton twojego postu również na nią zasługuje. <rs>

  • 108. Data: 2014-07-27 19:04:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:lr1ahn$u0d$1@dont-email.me...

    > a w druga strone?

    Mail działa tylko w jedną stronę?

    > Dodatkowo - fajnie wysyłać parę GB na email :)
    > Pomijajac, ze zalaczniki nie przejda, to calosc operacji zajmie Ci jednak
    > troche czasu i uszczupli transfer danych.

    Parę GB z przygodnego komputera na smarfone?

    > Po to wlasnie wymyslono komunikacje BT czy NFC, by robic to
    > lokalnie i bez angazowania 'sil trzecich' (czyt dod. operatorow).
    > A jak ktos nosi kabelek - to uzywa pamieci telefonu jak zwykly pendrive

    NFC i BT wymyślono po to aby wysyłać parę GB z przygodnych pecetów???

    > czyli sens tego rozwiazania jest mocno ograniczony.
    > Np. chcialbym przegrac/przeniesc plik np. *.3ds, *.dwg, *.wzbj, .....
    > (jakikolwiek). Musze w tym celu posilkowac sie pendriwem (nie jest to nic
    > waznego, ale sprawia pewne ograniczenia dla posiadaczy tel. z nadgryzionym
    > jablkiem).

    I właśnie aplikacja do której linka podałem zapełnia tą dziurę...
    A więc jakieś pół promila użytkowników iPhone nie będzie
    już potrzebować zewnętrznego USB pendrive - wow...

    > Zapytam, czy iphona mozna uzywac jako serwera ftp w sieci lokalnej?
    > Moze to byloby rozwiazanie. Czsami w ten sposob zdarzylo mi sie juz
    > przetransferowywac pliki na obcy komputer.

    Oczywiście że tak... There is an app for that! :-)
    https://itunes.apple.com/us/app/ftp-server/id3467246
    41?mt=8

  • 109. Data: 2014-07-27 19:18:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 26 Jul 2014 15:48:20 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote in message

    > Nia bawmy się w takie gierki - uzasadnij różnice.

    zrobisz coś na iPhone bez Appstore?
    Bo na Androidzie bez Playa i aplikacji googlowych jak najbardziej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 110. Data: 2014-07-27 19:30:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lr3c9v$fv1$1@dont-email.me...

    > zrobisz coś na iPhone bez Appstore?
    > Bo na Androidzie bez Playa i aplikacji googlowych jak najbardziej.

    Przez "zrobisz coś na..." masz namyśli stworzenie applikacji?
    Jeśli tak, to - jasne, możesz stworzyć dowolną aplikację
    na iPhone i zrobić jej lokalną dystrybucję bez błogosławieństwa
    Apple...