  • 21. Data: 2017-01-16 13:27:15
    Temat: Re: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-13 o 13:44, Shrek pisze:
    > Kliknąłem krzyżyk w miejscu zwyczajowwo przyjętym za zamknij i chyba

    Microsoft nie tak dawno, przy okazji wymuszania aktualizacji do Win10,
    zrównał kliknięcie krzyżyka w oknie z wyrażeniem zgody na aktualizację.
    Niczego nie można być pewnym ;)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2017-01-16 13:32:40
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-13 o 14:03, JaceK pisze:

    > Tego akurat nie obejdziesz.

    To zależy, ja dałem zgodę tylko na lokalizację i pamięć. Działa.
    Ale tak można dopiero od Androida 6

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2017-01-16 15:43:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2017 o 13:27, Miroo pisze:

    > Microsoft nie tak dawno, przy okazji wymuszania aktualizacji do Win10,
    > zrównał kliknięcie krzyżyka w oknie z wyrażeniem zgody na aktualizację.
    > Niczego nie można być pewnym ;)

    No własnie tego się obawiam, zwłaszcza ze powołali do obsługi tego
    bajzlu specjalną spółkę słupa.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-01-16 16:08:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-13 o 12:52, Shrek pisze:
> [...]
    > Hestii i jakiejś trzyliterowej spółce z.o.o w Poznaniu bodajże - czyli
    > wszystkim. Dane obejmują dane statystyczne o stylu jazdy w celu
    > przedstawienia speronifikowanej oferty ubezpieczenia OC wybranym osobą.
    >
    > Jest punkt o wglądzie w dane możliwości usunięcia bądź sprostowania. Jak
    > to zrobić i do czego w zasadzie te dane są przypisane - do konta googla,
    > nr telefonu, IMEI?
    >
    > To by było na tyle. Czytał ktoś wnikliwie regulamin od Ryska, bo oni to
    > Naviexpress, a ci akurat współpacują z Linkiem, więc pewnie też gdzieś

    Mnie zaciekawiło że od jakiejś aktualizacji NIE włączony Yanosik, żre
    baterię w tle na poziomie kilku procent, czyli jakby działa sobie,
    pomimo że nie włączony. Chyba jednak odinstaluję bo nie lubię jak ktoś
    mnie śledzi, jesli tego nie chcę. Mało używam Yanosika więc żadna strata.

    --
    LordBluzg(R)

  • 25. Data: 2017-01-16 16:22:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości
> [...]
    >pomimo że nie włączony. Chyba jednak odinstaluję bo nie lubię jak
    >ktoś mnie śledzi, jesli tego nie chcę. Mało używam Yanosika więc

    Byc moze blad programisty - bo to taki niuans Androida.
    Aplikacja moze byc w tle, a dzialac - w koncu chcesz aby ostrzegala,
    jak np ktos zadzwoni,
    aplikacja moze na rozne sposoby czuwac, bo np chcesz, aby powiadomila
    o nowym e-mailu, jak ten przyjdzie.

    Troche nieumiejetnosci programisty i ciagnie baterie mocno.

    Tak z rok temu IMO mieli problem z tym (nie)konczeniem pracy i
    zuzywaniem baterii, teraz jest IMO duzo lepiej ... ale cos mi nadal
    zre baterie, tylko juz nie wiem co.

    J.

  • 26. Data: 2017-01-16 19:50:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-16 o 16:22, J.F. pisze:

> [...]
    > np ktos zadzwoni,
    > aplikacja moze na rozne sposoby czuwac, bo np chcesz, aby powiadomila o

    Nie. Doskonale wiem co robi Yanosik. Kiedyś nie był jako usługa, teraz
    jest i wyżera baterię, ponadto nie uruchamiany od miesiąca a i tak
    jakieś 0,5 mega używa sieci.

    > Troche nieumiejetnosci programisty i ciagnie baterie mocno.

    Chyba nie wiesz o czym piszę.

    > Tak z rok temu IMO mieli problem z tym (nie)konczeniem pracy i
    > zuzywaniem baterii, teraz jest IMO duzo lepiej ... ale cos mi nadal zre
    > baterie, tylko juz nie wiem co.

    To sprawdź.
    --
    LordBluzg(R)

  • 27. Data: 2017-01-16 20:29:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >Nie. Doskonale wiem co robi Yanosik. Kiedyś nie był jako usługa,
    >teraz jest i wyżera baterię, ponadto nie uruchamiany od miesiąca a i
    >tak jakieś 0,5 mega używa sieci.

    >Chyba nie wiesz o czym piszę.

    Po prostu obserwuje swojego - nie zawsze zre baterie, wiec i janosik
    potrafi dobrze dzialac.

    Latwo napisac, trudniej sprawdzic :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-01-16 21:38:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-16 o 20:29, J.F. pisze:
    [...]

    > Po prostu obserwuje swojego - nie zawsze zre baterie, wiec i janosik
    > potrafi dobrze dzialac.

    Jeszcze raz. Z 2 miesiące temu nie miałem Yanosika na liście programów,
    które działają jako usługa. Jeśli go nie włączyłem, to go nie było.
    Teraz, nawet jak zrestartuję telefon, to pojawia się Yanosik że pracuje
    i wpierdala 7%, pomimo że go w ogóle nie włączam (Yanosika). Teraz
    rozumiesz?

    > Latwo napisac, trudniej sprawdzic :-)

    Jak się nie wie to trzeba do specjalisty :) Są apki do sprawdzania
    dokładnie co siedzi w procesach z czym się łączy itp. Można to zrobić z
    pozycji telefonu lub przy pomocy "bramy" czyli kontrolowanego dostępu do
    internetu (sprawdzanie połączeń z internetem) Udostępniasz net dla
    telefonu i sobie czytasz z czym i kiedy się łączy.
    --
    LordBluzg(R)

  • 29. Data: 2017-01-17 09:56:46
    Od: p...@g...com

    --Teraz, nawet jak zrestartuję telefon, to pojawia się Yanosik że pracuje i wpierdala
    7%, pomimo że go w ogóle nie włączam (Yanosika). Teraz rozumiesz?

    autostart albo ma ustawiony tryb zombie czyli podnosi sie po zabiciu :-) aplikacja
    chodzi w tle a uruchomienie tylko przywoluje ja na ekran ... niechlujnie lub umyslnie
    ale niepozadane przez uzytkownika ... clean master ogarnia takich cwaniakow ale
    potrzebuje uprawnien i/lub roota

    --Udostępniasz net dla telefonu i sobie czytasz z czym i kiedy się łączy.

    lepiej wylaczyc (zamrozic) apke ktora uzywamy sporadycznie bo nawet przy minimalnym
    uzyciu sieci zuzycie procka/pamieci moze wykonczyc baterie ... titanium backup jest
    dobry ale tez potrzebuje roota ... w starszych wersjach androida bylo slabo ale chyba
    od lolipopa nawet bez roota idzie wylaczyc wiekszosc cwaniaczkow co harcuja w tle no
    chyba ze nie mozemy zyc bez fejsbunia i 10 komunikatorow wtedy kicha

    P.

  • 30. Data: 2017-01-17 10:04:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 09:56, p...@g...com pisze:
> [...]
    chyba ze nie mozemy zyc bez fejsbunia i 10 komunikatorow wtedy kicha

    Mi nie chodzi o baterię a bardziej o to, co ta apka robi i gdzie wysyła
    dane z lokacji mojego pojazdu, prędkość, itp.kiedy jest "niby wyłaczona"
    To samo robi google (oś czasu) ale wiem że nie podaje prędkości.
    W przypadku Yanosika mam watpliwości.

    --
    LordBluzg(R)