  • 11. Data: 2017-01-13 14:03:02
    Temat: Re: Ubezpiczenia telemetria Yanosik.
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 13:54, Shrek wrote:

    > Dałeś instalując apkę - mają dostęp do gps, kamery, identyfikatora
    > telefony, numeru telefonu, audio, blutootha i karty SD i zapewne
    > identyfikatora googla. Jest z czego się dowiedzieć troche o tobie (maila
    > też raczej będą mieli - googlowego)

    Tego akurat nie obejdziesz. Z tego co zrozumiałem to nie jest problemem
    tylko monit o zgody.

  • 12. Data: 2017-01-13 14:07:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 14:03, JaceK pisze:

    > Tego akurat nie obejdziesz. Z tego co zrozumiałem to nie jest problemem
    > tylko monit o zgody.

    Teoretycznie tak. Ale pisałeś, że nie maja czego przetwarzać - no więc
    mają i przetwarzać mogą, bo to kliknąłeś akceptując regulamin (co prawda
    to śliski temat jest, ale jednak kliknąłeś). Zgody są im potrzebne, żeby
    te dane sprzedać dalej.

    Shrek.

  • 13. Data: 2017-01-13 14:11:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Regulamin z tego co próbuję właśnie obejść muszisz zaakcaptować, tam
    > jest, że twoje dane przetwarzaja - możesz niepodać ale uniemożliwia to
    > działanie apki.. I nicka wymyślić.

    pomijam i działa

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2017-01-13 14:15:40
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 14:07, Shrek wrote:

> [...]
    > mają i przetwarzać mogą, bo to kliknąłeś akceptując regulamin (co prawda
    > to śliski temat jest, ale jednak kliknąłeś). Zgody są im potrzebne, żeby

    Nie odczytałem tak Twojego pierwszego posta. Do głowy mi nie przyszło,
    że chodzi Ci o coś co i tak musisz podać, a właściwie o coś czego nie
    podajesz tylko sami sobie pobierają bo wyrażasz zgodę. Jeśli o to Ci
    chodzi to sorry za nieporozumienie. Ale tak można powiedzieć o wielu
    apkach, że się jakąś wyraża zgodę. Pewnie, mają to na co się zgodziłem
    podczas instalacji, ale zgód nie mają. A co sami z tym robią to nie wiem
    -- na razie nie zauważyłem niczego niepokojącego. Teraz sprawdziłem w
    ustawieniach aplikacji, że o ile prosi o dostęp do kamery, lokalizacji,
    mikrofonu, storage i telefonu to mam dozwolony dostęp tylko do
    lokalizacji i storage. Pewnie pozostałe wyłączyłem zaraz po instalacji.

  • 15. Data: 2017-01-13 15:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    On 13.01.2017 13:19, z wrote:

    >Dobre pytanie. Jak to sprawdzić?

    Nie trzeba nic podawac (przynajmniej dawnie).
    Ale mozna tez zalozyc konto yanosik, podajac tam email.

    Jesli nie podales nic ... aplikacja na Androidzie chyba ma dostep do
    "id telefonu", yanosik raczej wiele z tego nie wyciagnie, ale we
    wspolpracy z google, to kto wie co mozna wyciagnac.

    Uzywane na telefonie konta w gmail, historie i cookie z przegladarki,
    konto z facebooka ... nic nie bedzie bezpieczne :-)

    A potem jeszcze PiS nakaze wysylanie raportu do komendy glownej, ktora
    naliczy stosowne mandaty automatycznie :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-01-13 16:11:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 14:15, JaceK pisze:

    > Nie odczytałem tak Twojego pierwszego posta. Do głowy mi nie przyszło,
    > że chodzi Ci o coś co i tak musisz podać, a właściwie o coś czego nie
    > podajesz tylko sami sobie pobierają bo wyrażasz zgodę.

    Chodzi mi o to, że ostatnio była dyskusja o to za ile by ludzie
    sprzedali swoją telemetrię, a wychodzi na to, że większość sprzedaje za
    darmo nie zdając sobie z tego sprawy. A i mam wątpliwości co do tych
    zbieranych danych, bo właściwie jakie dane zbierają i z czym wiążą?

    Masz prawo zażądać usunięcia tych daneych, ale właściwie jakich? Ja
    proszę o usunięcie danych o mnie? Ale własciwie kto to jest "ja"? mój
    telefon, mój nr IMEI, mój nr telefonu, identyfikator z googla, Imię i
    nazwisko (ale wtedy skąd mają)?

    Ogólnie sam fakt że sprzedają te dane ubezpieczycielom wydaje się
    niepokojący, zwłaszcza w połaczeniu z tym, ze w żaden sposób faktu
    wyrażenia bądź nie "zgody" nie jesteś w stanie udowodnić - jak
    udowodnisz, że nie kliknąłeś? Generalnie działa to w większosci apek, że
    jak nie kliknąłeś, to nie da się używać. Tu też jest w regulaminie
    napisane że niewyrażenie zgody uniemożliwia korzystanie z apki. Więc
    skoro używasz... to może i kliknąłeś.

    Shrek

  • 17. Data: 2017-01-13 16:36:08
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 16:11, Shrek wrote:

> [...]
    > proszę o usunięcie danych o mnie? Ale własciwie kto to jest "ja"? mój
    > telefon, mój nr IMEI, mój nr telefonu, identyfikator z googla, Imię i

    To jest dobre pytanie do Yanosika :) Powinni odpowiedzieć jakich
    konkretne danych używają i np. do czego im dostęp do mikrofonu. Być może
    też gdzieś w sieci jest jakaś rozpiska co kryje się pod jakimi
    uprawnieniami na androidzie, nie wiem.

> [...]
    > niepokojący, zwłaszcza w połaczeniu z tym, ze w żaden sposób faktu
    > wyrażenia bądź nie "zgody" nie jesteś w stanie udowodnić - jak

    Wydaje mi się, chyba niegłupio, że jak się te monity o zgodę pojawiają,
    to tak przynajmniej na chłopski rozum nie kliknąłem :) Ale głowy za to
    nie dam :)

  • 18. Data: 2017-01-13 16:50:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 16:36, JaceK pisze:

    > Wydaje mi się, chyba niegłupio, że jak się te monity o zgodę pojawiają,
    > to tak przynajmniej na chłopski rozum nie kliknąłem :) Ale głowy za to
    > nie dam :)

    To w końcu pojawiają się monity o zgodę czy o rejestrację?

    Tak czy inaczej - są to dość wrażliwe i zapewne drogie dane, a jedynym
    dowodem, że pozwolileś nimi handlować... jest oświadczenie handlującego,
    że ktoś z twojego telefonu się zgodził na to. Dodanie do tego firmy o
    nic nie mówiącej nazwie o _zero_ trafień w googlu po wpisaniu jej nazwy
    (poza KRSem) zarejestrowaniej "przed chwilą" (we wrześniu) co sugeruje,
    że powstała ona właśnie w celu przetwarzania danych dla ubezpieczycieli
    nie napawa mnie optymizmem.

    Udostępnił byś np swoje dane medyczne firmie która otwarcie pisze, że
    sprzedaje je ubezpieczycielom i robi to na podstawie kliknięcia w
    okienko, bez żadnej weryfikacji twojej tożsamości i co więcej bez
    żadnego dowodu, że ktoś rzeczywiście kliknął, poza oświadczeniem
    sprzedającego, że przecież kliknąłeś?

    Shrek

  • 19. Data: 2017-01-13 16:55:29
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 13.01.2017 16:50, Shrek wrote:
    > To w końcu pojawiają się monity o zgodę czy o rejestrację?

    O zgody. Nie ma monitów o rejestrację, jest tylko puste okienko z
    "Zarejestruj się".

  • 20. Data: 2017-01-13 17:05:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2017 o 16:55, JaceK pisze:

    > O zgody. Nie ma monitów o rejestrację, jest tylko puste okienko z
    > "Zarejestruj się".

    Ok - poczekam i zobaczę.

    Przy okazji rzuciłem okiem na tą firmę NIO. Wygląda na to, że zarówno
    prezes jak i wspólnik mocno powiązani z branżą ubezpieczeniową.

    Shrek