  • 21. Data: 2019-04-14 18:47:43
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    html?productIds=30769,29751

    > MInt Mate. Instaluję czasem na gorszych lapkach niż dwuprocesorowe i się
    > sprawdza.

    Czyli Gnome.
    Lxde albo xfce powinny być jeszcze lżejsze.
    A że to linux, to można postawić wszystkie i wybierać przy logowaniu, i
    w ten sposób dobrać najoptymalniejsze środowisko. A później resztę usunąć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2019-04-14 19:08:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-14 o 17:11, Trybun pisze:
> [...]
    um+T2130+%40+1.86GHz&id=587

    > Trochę dziwna sprawa z tymi procesorami, o ile kiedyś przechodząc z
    > Celerona na Pentium 4 zyskalem gigantyczny wręcz przyrost mocy, np.
    > instalacja Linuksa pod Celeronem trwała ponad godzinę to pod Pentium
    > tylko do 15 minut. Dzisiaj nie sposób dostrzec jakichś znaczących różnic
    > miedzy i5 a Pentium. Ani nowsza pamięć  ani droższy procek dzisiaj nie
    > jest gwarantem zauważalnego zwiększenia wydajności,.

    Ale który i5?
    Może być i5-750, może być i5 470UM, może być i5-3xxx, 4xxx itd aż do
    i5-9xxx. A każda generacja to czasami znaczące różnice względem
    poprzedniej. Natomiast w ramach jednej generacji masz jeszcze sporo rodzin.

    Przykładowo, dobrze zestrojony laptop z Core 2 Duo T9550 bije na głowę
    sporo współczesnych marketowych i3 i i5.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2019-04-14 19:09:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 18:47:43 +0200, Adam napisał(a):

    > A że to linux, to można postawić wszystkie i wybierać przy logowaniu

    Szczerze mówiąc, nigdy to dobrze nie działało :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-04-14 19:22:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Szczerze mówiąc, nigdy to dobrze nie działało :)

    Tego nie zauważyłem. Bez względu, czy doinstalowywałem przez apt install
    [srodowisko], gdzie [srodowisko] to np. xfce4, lxde czy KDE, czy też z
    GUI, np. przez Synaptic.
    Ale też dużo tych środowisk nie instalowałem. Najczęściej w
    dystrybucjach Red Hat/Fedora i Debian/Ubuntu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2019-04-14 19:32:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.04.2019 o 19:08, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Przykładowo, dobrze zestrojony laptop z Core 2 Duo T9550 bije na głowę
    > sporo współczesnych marketowych i3 i i5.

    passmark:

    Intel Core2 Duo T9550 @ 2.66GHz - 1805
    Intel Core i3-370M @ 2.40GHz - 2014
    Intel Core i5-430M @ 2.27GHz, którego posiadam w laptopie - 2097

    Tak więc zgadzam sie z Tobą, mniej więcej, ale ten "mój laptop", to
    sprzęt dla 7 letniego dziecka do oglądania YT. (za 300zł!!!) żeby nie
    być źle zrozumianym: nie twierdzę ze wolniejsze komputery nie nadaja sie
    do niczego. Ale jeśli się taki "staruszek" nadaje - to się nadaje. jeśli
    jest za wolny, to trudno. tak ma zostać, bo wszelkie "upgrady" niczego
    nie poprawią. my tu gadamy że stare sprzęty dają radę, ale nasze "stare
    sprzęty" są około 3 razy szybsze niż przedmiotowy pentiumek

    ToMasz

  • 26. Data: 2019-04-14 19:39:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 13/04/2019 23:10, Marek wrote:
    > Pytania: jaki lepszy procek można by wstawić zamiast tego?

    http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-C
    ore_Mobile/T2130.html

  • 27. Data: 2019-04-14 19:46:57
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 18:31:23 +0200
    doszła do mnie wiadomość <9roxn5wspbec.1y09wgvp7baa0$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Bardzo dziwne.

    Czemu dziwne? Tyle zjada, może da się trochę zredukować(system nie był
    optymalizowany), ale sensu to nie ma przy 8GiB RAM, poza tym FF może
    brać więcej RAM niż Opera.

    >Po co komu 490 otwartych zakładek?

    Test ekstremalny, mimo tylu kart nie laguje, dzisiaj mi si ę nie chce,
    ale postaram się odpalić 1300 kart, oczywiście z plikiem wymiany, bo
    bez niego system padnie.

    >Chyba lekka przesada. Są wciąż ludzie używajcy jednordzeniowców i nawet
    >im go głowy nie przyjdzie że coś trzeba zmieniać. Jak zwykle, zanim coś
    >zaopiniujemy, powinniśmy zapytać o zakres stosowania :)

    No tak, 8 lat temu to nawet na Alixie 3C dało się zainstalować XP i
    przeglądać WWW na Firefox 7, ale świat idzie do przodu, nikt się nie
    przejmuje, że na starych komputerach to można w zasadzie tylko w
    pasjansa grać albo w inne stare gry(sam uwielbiam stare komputery typu
    XT 8MHz czy pentium 66 z kartą VooDoo), ale do internetów to na nich
    nie wchodzę(na tym drugim się da, ale na wyselekcjonowane strony bez
    syfilisu z Javascriptu).
    Jeśli komuś nie przeszkadzają minutowe lagi, czkające video i bsody,
    to niech tak ma.

  • 28. Data: 2019-04-14 19:58:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 19:46:57 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Czemu dziwne? Tyle zjada,

    No dziwne, bo mi więcej aplikacji zajmuje 1,3 GB a tobie mniej aplikacji
    2,2, prawie drugie tyle. No chyba że ten Agent (co to takiego?) ma
    jakieś superwielkie potrzeby.
    Może mógłbyś jakoś przypisać ilość zajętej pamięci do poszczególnych
    aplikacji?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2019-04-14 20:26:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 19:58:31 +0200
    doszła do mnie wiadomość <1a3sytmjqh5ui.166vv8zp054xk$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >No dziwne, bo mi więcej aplikacji zajmuje 1,3 GB a tobie mniej aplikacji
    >2,2, prawie drugie tyle. No chyba że ten Agent (co to takiego?) ma
    >jakieś superwielkie potrzeby.

    Nie ma, ale odpalony jest pod Wine.
    Za to FF ma otwartych kilkanaście kart, w tym YT.

    >Może mógłbyś jakoś przypisać ilość zajętej pamięci do poszczególnych
    >aplikacji?

    Tak jak wspomniałem, nie wyłączałem nic w systemie, jest jak z pudełka:

    KiB RAM : 8120032 razem, 2033564 wolne, 2198972 u\u017cyte, 3887496 buf/cache
    KiB Swap: 2093052 razem, 2093052 wolne, 0 u\u017cyte. 5407328 dost. RAM

    PID U\u017bYTK. PR NI WIRT REZ WSP S %CPU %PAM CZAS+ KOMENDA

    1970 xxxx 20 0 9475836 739964 167260 S 8,3 9,1 53:41.92 firefox-esr

    2518 xxxx 20 0 2674072 45364 17100 S 3,3 0,6 16:52.98 agent.exe

    2020 xxxx 20 0 3237724 0,987g 122932 S 2,3 12,7 45:26.69 Web Content

    2486 xxxx 20 0 45632 10760 3008 S 2,0 0,1 10:26.55 wineserver

    655 xxxx 20 0 43164 4012 3312 R 1,0 0,0 0:00.22 top

    1047 root 20 0 429556 91576 78076 S 0,7 1,1 9:43.01 Xorg

    1497 xxxx 20 0 582148 55992 51940 S 0,7 0,7 2:02.24 mate-multiload-

  • 30. Data: 2019-04-14 21:17:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2019 20:26:13 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > %PAM CZAS+ KOMENDA

    > 9,1 53:41.92 firefox-esr

    > 12,7 45:26.69 Web Content

    Te dwie rzeczy ci zjadają niepokojąco dużo pamięci (u mnie odpowiednio 6
    i 3 % dwa razy mniejszej pamięci) i na tym chyba polega różnica między
    zajętością u mnie i u ciebie. Reszta wartości i u mnie i u ciebie mniej
    więcej taka sama. Czemu twój FF tyle potrzebuje tego nie wiem, ale bym
    się przyjrzał sprawie na twoim miejscu. No i jeśli wiesz co to ten Web
    Content to mi powiedz. FF nie używam tylko Operę a tam czegoś takiego
    nie ma.

    --
    Jacek
    I hate haters.