  • 31. Data: 2019-04-14 21:21:20
    Temat: Re: Upgrade procesora w laptopie
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 14 kwi 2019 w
    news:q8vr99$46g$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-C
    ore_Mobile/T2130.
    > html

    to niekoniecznie musi być pełen zestaw. Na przykładzie. Kiedyś zmieniałem
    t5800 na P8700, a na tej stronie po wyszukaniu T5800 nie ma takiej
    propozycji.

  • 32. Data: 2019-04-14 21:39:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 21:17:03 +0200
    doszła do mnie wiadomość <n2ddwi1cyk1i$.1cmitdrf4m7k9$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Te dwie rzeczy ci zjadają niepokojąco dużo pamięci (u mnie odpowiednio 6
    >i 3 % dwa razy mniejszej pamięci) i na tym chyba polega różnica między
    >zajętością u mnie i u ciebie. Reszta wartości i u mnie i u ciebie mniej
    >więcej taka sama. Czemu twój FF tyle potrzebuje tego nie wiem, ale bym
    >się przyjrzał sprawie na twoim miejscu. No i jeśli wiesz co to ten Web
    >Content to mi powiedz. FF nie używam tylko Operę a tam czegoś takiego
    >nie ma.

    https://wiki.mozilla.org/Electrolysis
    Jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza, ramu mam dość jak na WWW.

  • 33. Data: 2019-04-14 23:58:53
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 11:43, Trybun pisze:

    > No no - dwurdzeniowy Intel który nie daje rady obsłużyć przeglądarki czy płynnie
    odtworzyć filmiku.. Masz po prostu słabe łącze z netem, i to jest problemem.

    Chciałbyś mieć tak szybkie łącze: http://www.tygrys.net/oferta/internet-stacjonarny
    ;-)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 34. Data: 2019-04-15 00:09:20
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > To już lepiej T2350:
    > https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.
    html?productIds=30769,29751

    A ten https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products
    /27257/intel-core-2-duo-processor-t7600-4m-cache-2-3
    3-ghz-667-mhz-fsb.html ?

    Tylko że on działa na magistrali 667 MHz i jest 64 bitowy, więc pewnie się nie nadaje
    jako lepszy zamiennik.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 35. Data: 2019-04-15 00:16:10
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 19:39, Sebastian Biały pisze:

    > http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-C
    ore_Mobile/T2130.html

    Czyli najlepszy z tych na FSB 533 MHz to będzie Core Duo T2450,
    bo Core Duo T2700 na FSB 667 MHz to chyba się nie nadaje, bo nie mam jak
    podkręcić magistrali w BIOS-ie laptopa, czy sama się przestawi?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 36. Data: 2019-04-15 07:38:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz.
    Za odtwarzanie filmów odpowiedzialny bywa GPU.

    -----

  • 37. Data: 2019-04-15 08:48:33
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 07:38, ń pisze:
    > Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz.

    Dziwię się, że są jeszcze "eksperci" od PC-tów, którzy uważają, że dodanie
    RAM-u rozwiąże wszystkie problemy z wydajnością komputera.

    > Za odtwarzanie filmów odpowiedzialny bywa GPU.

    No tu się z Tobą zgodzę, że grafika też się przyczynia do zamulania video.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 38. Data: 2019-04-15 09:32:08
    Od: ń <k...@t...sie>

    > Dziwię się, że są jeszcze "eksperci" od PC-tów, którzy uważają, że

    ...że wymiana procesora nie pociąga za sobą wymiany radiatora, co akurat w laptopach
    bywa problematyczne (no chyba, że ktoś lubi
    dremelować w wolnym czasie)

  • 39. Data: 2019-04-15 11:10:09
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.04.2019 o 19:08, Adam pisze:

    > Ale który i5?
    > Może być i5-750, może być i5 470UM, może być i5-3xxx, 4xxx itd aż do
    > i5-9xxx. A każda generacja to czasami znaczące różnice względem
    > poprzedniej. Natomiast w ramach jednej generacji masz jeszcze sporo
    > rodzin.
    >
    > Przykładowo, dobrze zestrojony laptop z Core 2 Duo T9550 bije na głowę
    > sporo współczesnych marketowych i3 i i5.

    Wszystko jedno.  Odnośnik mamy taki że użytkownikowi na pewno nie rzuca
    się w oczy ta jego papierowa przewaga nad innymi, starszymi, słabszymi
    procesorami. Czy to w trakcie ładowania systemu, serfowania po necie czy
    podczas wyświetlania wideo.

    I tu jest chyba pies pogrzebany - odpowiednie zestrojenie. Bo dlaczego
    mój ulubiony komp mimo mizerniutkiej specyfikacji jak na dzisiejsze
    czasy tak ciężko wprowadzić stan pracy na maksa, czyli zajętość procka i
    RAMu na 100%. W praktyce musiałem na którejś grupie zadać pytanie - "jak
    wprowadzić procesor w 100% zajętości?".

  • 40. Data: 2019-04-15 11:11:01
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 14.04.2019 o 23:58, Marek pisze:

    > Chciałbyś mieć tak szybkie łącze:
    > http://www.tygrys.net/oferta/internet-stacjonarny ;-)

    Pewnie że chciałbym, ale w sumie na papierze to ja też mam znośne na
    tyle aby bez zacięć oglądać filmy w najwyższej dostępnej obecnie
    rozdzielczości. W praktyce nie ma szans obym osiągnął prędkość choćby
    1/4 tej deklarowanej. Tak - nasi dostawcy netu nigdy nie zadeklarują
    minimalnej prędkości poniżej której prędkość nie może spaść tylko
    stwarzają miraż prędkości maksymalnej.