  • 41. Data: 2009-01-05 11:04:23
    Temat: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Nie ma czegos takiego jak "stabilny monitor".

    W sensie absolutnym, to nawet kamień nie jest stabilny. Wszystko zależy
    od interwału czasowego i przyjętej tolerancji parametrów.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 42. Data: 2009-01-05 11:14:19
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > W sensie absolutnym, to nawet kamień nie jest stabilny. Wszystko
    > zależy od interwału czasowego i przyjętej tolerancji parametrów.

    Eureka!

    To po co kupowac sprzet ktory pociskasz naiwnym, jesli kazdy
    monitor jest stabilny? Oczywiscie w jakims-tam czasie :)))

  • 43. Data: 2009-01-05 11:15:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    Z kalibracja jest taki problem, ze ja np uzywam 3 ustawien monitora: do
    pracy w dzien, do pracy w nocy (mniejsza janosc) i do filmow (wieksza
    jasnosc). W takim przypadku musialbym miec co najmniej dwa profile i
    jakos je przelaczac? Bo praca przy sztucznym swietle w dzien tylko po to
    aby zapewnic stale parametry dla kalibracji nie wydaje mi sie zdrowym
    rozwiazaniem
    Marx

  • 44. Data: 2009-01-05 11:19:52
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Jakub Jewuła pisze:
    > To po co kupowac sprzet ktory pociskasz naiwnym, jesli kazdy
    > monitor jest stabilny? Oczywiscie w jakims-tam czasie :)))

    Użytkownikowi-amatorowi w kontekście wątka, może stanowić różnicę
    utrzymanie przez monitor parametrów w ciągu dni, tygodni, miesięcy.

  • 45. Data: 2009-01-05 11:26:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 12:15:08 +0100, Marx napisał(a):

    > jasnosc). W takim przypadku musialbym miec co najmniej dwa profile i
    > jakos je przelaczac?

    Tak. Zwykle soft ma takie możliwości.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 46. Data: 2009-01-05 11:27:40
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marx pisze:
> [...]
    > jakos je przelaczac? Bo praca przy sztucznym swietle w dzien tylko po to
    > aby zapewnic stale parametry dla kalibracji nie wydaje mi sie zdrowym

    Praca z kolorem w na przemian w dzień i nocy to moim zdaniem ciężka
    sprawa. Ja na przykład, nie mogę, psuję sobie zdjęcia. Jeśli ktoś się
    nauczy, chwała mu. Jest gromada czynników mamiących oczy w takich
    warunkach. No i ta zmiana jaskrawości. Lepiej jest odpowiednio
    umiejscowić względem okna/zacienić (dzień), i aranżować oświetlenie
    stanowiska (noc). Dopasować wszystko tak, aby nie trzeba było zmieniać
    jaskrawości monitora. Monitory nie są liniowe w funkcji jaskrawości.
    Nawet dwukrotnie skalibrowany przy różnych nastawach będzie nieco inny.

    Co do filmów, wystarczy wywołać jakiś tryb predefiniowany, podbijający
    dynamikę i tyle.

  • 47. Data: 2009-01-05 11:38:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > do pracy w dzien, do pracy w nocy (mniejsza janosc) i do filmow
    > (wieksza jasnosc). W takim przypadku musialbym miec co najmniej dwa

    Tak, jesli juz tak musisz pracowac...

    Idealem jest zapewnienie stalych warunkow oswietleniowych.
    Ja pracuje w suterenie czy jak kto woli w piwnicy ;)
    z niewielkimi oknami. Jedno z nich mam na stale zasloniete
    czarna roleta, na drugim rolete czasami opuszczam mniej
    lub bardziej.

    > Bo praca przy sztucznym swietle w
    > dzien tylko po to aby zapewnic stale parametry dla kalibracji nie
    > wydaje mi sie zdrowym rozwiazaniem

    No wiesz, "tylko po to" niektorzy kupuja mionitory za duzo pieniedzy,
    kalibratory, drukarki, nawet urzadzaja osobne pomieszczenia do pracy.
    Kwestia priorytetow...

    Jesli uzywasz komputera glownie do innych clow, to oczywiscie
    nie ma co przesadzac. Dwa profile wcale przesada nie sa :)

  • 48. Data: 2009-01-05 12:45:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-05 12:15:08 +0100, Marx <M...@n...com> said:

> [...]
    > pracy w dzien, do pracy w nocy (mniejsza janosc) i do filmow (wieksza
    > jasnosc). W takim przypadku musialbym miec co najmniej dwa profile i

    Problem w tym, że profile w normalnych monitorach (bez hardwarowej
    kalibracjinie) nie regulują podświetlania, musisz to zrobić sam. I
    nigdy nie wstrzelisz się spowrotem w dokładnie tą samą jasność (nawet
    jeśli pasek regulacji będzie co do milimetra w tym samym miejscu,
    świetlówki już bedą świecić troszkę inaczej). A więc wcześniej zrobiony
    profil będzie średnio odpowiadał rzeczywistości.

    > Bo praca przy sztucznym swietle w dzien tylko po to aby zapewnic stale
    > parametry dla kalibracji nie wydaje mi sie zdrowym rozwiazaniem

    Profesjonaliści od lat tak pracują. Przy sensownie zorganizowanym
    oświetleniu nie jest to jakiś szczególny dramat, trzeba pamiętać o
    robieniu przerw (ale to obowiązuje przy każdej pracy z komputerem).
    Niestety, albo rypki, albo pipki. Sensowny Color Management to coś
    więcej niż kupienie sobie wypasionego monitora czy kolorymetru.

    de Fresz

  • 49. Data: 2009-01-05 16:17:47
    Temat: Re: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, de Fresz wrote:

> [...]
    > wstrzelisz się spowrotem w dokładnie tą samą jasność (nawet jeśli pasek
    > regulacji będzie co do milimetra w tym samym miejscu

    Część monitorów ma ewidentnie skokową regulację podświetlenia.
    Znaczy w menu się ustawia jasność np. w "procentach" - trafienie
    w poprzednie ustawienie IMHO powinno być dość powtarzalne.
    Jak mi napiszesz że to (ograniczenie do regulacji w iluś krokach) wada
    badziewnego monitora, to powiem że z wszystkiego można zrobić zaletę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2009-01-05 16:25:34
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-05 17:17:47 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Część monitorów ma ewidentnie skokową regulację podświetlenia.
    > Znaczy w menu się ustawia jasność np. w "procentach" - trafienie
    > w poprzednie ustawienie IMHO powinno być dość powtarzalne.

    Masz rację - powinno. Ale zazwyczaj nie jest. Jak masz dostęp do
    kolorymetru, to zrób eksperyment: zmierz jasność przy ustawieniu na
    powiedzmy 40%, zmień na 70% i daj mu się nagrzać (0,5-1 h), później z
    powrotem zmień na 40% (znów odczekaj) i wtedy zmierz jeszcze raz.
    Różnice na poziomie 10-20 cd/m2 nie są niczym nadzwyczajnym, nawet w
    modelach ze średniej półki. Modele hi-endowe jeżdżą co ~4-7 cd/m2.

    de Fresz