  • 31. Data: 2019-01-26 13:53:08
    Temat: Re: Usługi wykonywania projektów elektronicznych
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 26 Jan 2019 08:21:56 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > M.in. VoIP, SSL, kilkanaście połączeń TCP oraz kilka innych około-
    > sieciowych rzeczy.

    Pakiety tych usług mają być tylko forwardowane/routowane czy również
    terminowanie na klientach tych usług na tym puterku?

    > Ale być może jestem w błędzie?

    Uwzględniając powyższe raczej nie jesteś.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2019-01-26 14:16:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 26 Jan 2019 13:53:08 +0100, Marek wrote:

    > Pakiety tych usług mają być tylko forwardowane/routowane czy również
    > terminowanie na klientach tych usług na tym puterku?

    Żadnego routingu tam nie będzie, puterek jest klientem usług sieciowych.
    Znaczy sam musi wykonywać vocoding VoIP (wraz z generowaniem sampli PCM),
    szyfrowanie SSL, liczyć checksumy TCP/IP, itp itd.

    > Uwzględniając powyższe raczej nie jesteś.

    Dobrze wiedzieć, że choć to odgadłem prawilno :)

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-01-27 13:40:58
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2019-01-25 o 14:39, EM pisze:
    > Może Propox ma coś gotowego lub może zaprojektować.
    >
    > Pozdrawiam
    > EdiM

    Fastlogic z Łodzi taki projekt kiedyś robił. Na własne oczy widziałem.
    M.

  • 34. Data: 2019-01-27 13:44:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 27 Jan 2019 13:40:58 +0100, Marvin wrote:
    > Fastlogic z Łodzi taki projekt kiedyś robił. Na własne oczy widziałem.

    i działało?

    Mateusz

  • 35. Data: 2019-01-28 08:33:47
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Sprawdzę. Jakieś pozytywne doświadczenia z nimi?

    Kiedyś użyliśmy jakiegoś modułu do jednostkowego projektu i tyle. Z
    powodzeniem.
    EdiM

  • 36. Data: 2019-01-28 13:13:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Dlatego obecnie rozważam dwie opcje:
    > a) custom design całego boarda
    > b) custom design hata, który zawierałby PoE+Semtech+zasilanie

    Dlaczego nie c) ze wspomnianym compute module?

    https://download.kamami.pl/p563759-RPI-CM-DATASHEET-
    V1_0.pdf

    "These modules allow a designer to leverage the Raspberry Pi hardware and
    software stack in their own custom systems and form factors."

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 37. Data: 2019-01-28 13:40:31
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 28 Jan 2019 12:13:38 +0000, Queequeg wrote:

> [...]
    >
    > "These modules allow a designer to leverage the Raspberry Pi hardware
    > and software stack in their own custom systems and form factors."

    Tak tak, to też opcja oczywiście, postrzegam ją po prostu w tej samej
    kategorii co b. Przy czym intuicja podpowiada mi, że wariant z faktycznym
    hatem (a nie host boardem) będzie znacząco tańszy, bo taki compute module
    wcale tani nie jest ($20), a dorobić trzeba do niego różne dodatkowe
    głupoty, typu wifi, ethernet czy różne linie zasilające. A przecież to
    wszystko przy "normalnym" boardzie już jest gotowe... do tego cały board
    kosztuje w detalu jakieś $15 i "tylko" trzeba dolutować mu do GPIO te
    potrzebne mi dodatki. No i sama idea złącza SO-DIMM do mnie nie
    przemawia... Jakoś mam większe zaufanie do lutowanych kabelków.

    No ale ostatecznie dowiem się wszystkiego jak dostanę wyceny na
    poszczególne warianty.

    Mateusz

  • 38. Data: 2019-03-15 17:59:07
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 24/01/2019 16:30, Mateusz Viste wrote:
> [...]
    > konkretny odzew jaki otrzymałem jest od chińczyka który zawołał kilka
    > tysięcy $ za goły design a do produkcji nie chce się zabrać bez MOQ na
    > poziomie 6K sztuk, a to jednak trochę więcej niż potrzebuję :)
    >
    > Zakładam design oraz produkcję przez tą samą firmę, głównie po to by nie
    > bawić się później w detektywa gdyby pudełka zaczęły się masowo sypać
    > ("design zły, podzespoły niedobre, a może brzydko polutowane?").
    >
    > I tu pytanie do grupy - czy któryś z kolegów z takich usług już
    > korzystał? Jakieś opinie? Rady czego unikać/nie robić?

    Odgrzewam troche stare pytanie ale moze komus sie przyda.
    wpadłem przypadkowo na takie coś:

    https://geppetto.gumstix.com

    W skrócie : mozna zaprojekgować swoje własne SBC z zadanymi parametrami.
    Dla przykładu zrobiłem prosty komputerek i wyszedł tak:

    Set-up fee: $1999
    Ships April 5
    Detailed Pricing & Shipping Info?
    Quantity Per Unit
    1 - 99 $48.71
    100 - 479 $46.27
    480+ $44.32
    Design Helper
    Modules Used (5)
    TI Sitara AM3354
    RGB Light Sensor
    Boot MicroSD Card Slot
    Barrel Connector (5V 3A)
    3.3V/0.15A LDO

    $2k + $40 za sztuke wydaje mi się bardzo dobrą ceną za krótkie serie.

    c.

  • 39. Data: 2019-03-15 18:55:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 15 Mar 2019 16:59:07 +0000, cezar wrote:
> [...]
    >
    > W skrócie : mozna zaprojekgować swoje własne SBC z zadanymi parametrami.
    > Dla przykładu zrobiłem prosty komputerek i wyszedł tak:

    Tak, znam to - już przy tym kilka wieczorów dłubałem.
    Pomysł bardzo ciekawy, ale to jednak bardziej platforma dla elektronika
    któremu się spieszy, bo mimo wszystko trzeba mniej więcej wiedzieć co się
    robi.

    Mateusz