  • 11. Data: 2010-12-23 12:51:25
    Temat: Re: Usuwanie lakieru proszkowego
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

    > Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub piaskowania,
    > na usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś dostępna
    > chemia, albo temperatura ?

    Jaki duży element? Jaka orientacyjnie grubość powłoki? potrzebna
    zachowania powierzchni czy dopuszczalne mikroskrawanie? Czy po
    usunięciu potrzebujesz polerki?

    Te i inne pytania pozwolą mi okreslić czy moge Ci pomóc :)

    Robert

  • 12. Data: 2010-12-23 15:11:12
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2010-12-23 13:51, Sir_Robak pisze:

> [...]
    > potrzebujesz polerki?
    >
    > Te i inne pytania pozwolą mi okreslić czy moge Ci pomóc :)

    THX za fatygę, ale chyba wygodniej przekonać użytkownika że malowany na
    czarno osprzęt rowerowy też jest ładny :>

    A serio, to nie mam pojęcia czy pod lakierem proszkowym jest anoda, czy
    żywe aluminium, które z czasem paskudnie ściemnieje. Szkoda się męczyć.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2010-12-24 07:15:31
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > A serio, to nie mam pojęcia czy pod lakierem proszkowym jest anoda,
    > czy żywe aluminium, które z czasem paskudnie ściemnieje. Szkoda się

    Za jakiś czas dam Ci znać czy i ewentualnie jak bardzo pośniedział
    wspornik aluminiowy właśnie do roweru :)

    Robert

  • 14. Data: 2010-12-24 11:10:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    Parę dni lub tygodni temu, widziałem akurat na Discovery program, w
    którym do piaskowania aluminium wykorzystywano zmielone skorupy orzecha
    włoskiego. Podobno odpowiednio rozdrobniona skorupka orzecha pięknie
    usuwa wszelkie farby i naloty z aluminium, a przy tym nie uszkadza
    powierzchni metalu.

  • 15. Data: 2010-12-24 14:41:05
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > włoskiego. Podobno odpowiednio rozdrobniona skorupka orzecha pięknie

    > usuwa wszelkie farby i naloty z aluminium, a przy tym nie uszkadza

    Labedzim puchem tez sie da tylko prekosc musi byc odpowiednia. Nic Twoja
    wypowiedz nie wniosla do tematu. Jak farba byla tak jest. Zwykla opalarka za
    19,90 z marketu da rade.

  • 16. Data: 2010-12-28 17:51:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Labedzim puchem tez sie da tylko prekosc musi byc odpowiednia. Nic Twoja
    > wypowiedz nie wniosla do tematu. Jak farba byla tak jest. Zwykla opalarka za
    > 19,90 z marketu da rade.

    Przy odrobinie samozaparcia to i gównem da radę "piaskować".
    Napisałem o metodzie, która się sprawdza przy aluminium, nie niszczy
    powierzchni metalu tak jak piasek czy śruciny.

  • 17. Data: 2011-01-09 19:50:47
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:10:11 +0100, PeJot napisał(a):

    > Czołem.
    >
    > Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub piaskowania, na
    > usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś dostępna chemia, albo
    > temperatura ?

    Trochę późno, ale widzę że są to sami fachowcy którzy nie wiedzą, że
    odwarstwiacze są powszechnie dostępne w ludzkich cenach. W firmie używamy
    takich, ale nazw handlowych nie pamiętam....

    --
    pozdrawiam
    meping

  • 18. Data: 2011-01-09 20:36:16
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-01-09 20:50, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > Trochę późno, ale widzę że są to sami fachowcy którzy nie wiedzą, że
    > odwarstwiacze są powszechnie dostępne w ludzkich cenach. W firmie używamy
    > takich, ale nazw handlowych nie pamiętam....

    Trochę po czasie, ale myślę że taka informacja w archiwum była by cenna.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2011-01-09 20:40:46
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 21:36:16 +0100, PeJot napisał(a):

    > Trochę po czasie, ale myślę że taka informacja w archiwum była by cenna.

    postaram się jutro wrzucić... ;)

    --
    pzdr
    meping

  • 20. Data: 2011-01-10 09:32:30
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 20:40:46 +0000, Krzysztof Chajęcki napisał(a):

    > postaram się jutro wrzucić... ;)

    Preparat którego używamy nazywa się REM-LACK. Znalazłem na allegro
    opakowanie 0,4 kg za 9 zł, więc cena z butów raczej nie wyrzuca. Nie jest
    na nim co prawda napisane, że usuwa farby proszkowe z aluminium, (łapią
    się w itp ;->), ale wiem, że działa, zarówno na aluminium jak i stali
    ocynkowanej i to bardzo skutecznie. Spulchnia powłokę lakierniczą
    pozwalając ją łatwo usunąć szpachelką.

    meping