  • 91. Data: 2013-02-18 22:26:20
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:17:05 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Tylko jezeli chodzi o banknoty to jest na to podstawa prawna, a na
    > literki na reflektorze jak znasz, to podaj?

    Pewnie coś się znajdzie w okolicach Inspekcji Handlowej czy innego UOKiK za
    produkt niewłaściwie oznakowany, czy wprowadzający konsumenta w błąd.

    No chyba że sam sobie wygrawerujesz, to już pewnie nic.

    Cyferki na obudowie to pewnie jedno, a drugie to gdzieś jest (powinna być)
    lista tych homologowanych produktów na której dany produkt się znajduje
    albo i nie.

  • 92. Data: 2013-02-18 22:28:02
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 17:21:35 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

> [...]
    > do czyszczenia przedniej szyby.
    >
    > U mnie np. spryskiwacze włączają się razem ze spryskiwaczami przedniej
    > szyby gdy lampy są włączone. Więc częstotliwość czyszczenia w trasie
    > jest taka sama jak przedniej szyby, więc brud nie nagromadza się zbytnio
    > bo zaraz jest potraktowany szprycą. Ale są auta w których włącza się
    > spryski na lampy osobnym włącznikiem i w takim przypadku czyści się je
    > rzadziej, więc i brudu nagromadza sie tyle że skuteczność ich jest
    > mniejsza.
    > Ale to wszystko z oszczędności, bo fakt faktem zapotrzebowanie na płyn

    U mnie psiuka na za każdym razem, nawet jak lampy zgaszone. Zestaw dysz
    wyjeżdża ze zderzaka na wysokość środka lampy i pod duzym ciśnieniem, na
    pewno większym niż na szybę hehe, pryska lampę. Coś oczyści, nie ma siły.
    Ale żeby było dobrze to wycieraczki jeszcze na to powinny być. Plusem
    palników jest rzadka wymiana - u mnie oryginały wytrzymały 10 lat i 200kkm.
    Drugi komplet wrzucony właśnie przeżyje auto. No chyba, że nie udało się
    kupić oryginała..

  • 93. Data: 2013-02-18 22:28:52
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 22:14, v...@i...pl pisze:

    > Ale ja nie mialem i nie mam problemow z dostrzeganiem nawet
    > nieoswietlonych pojazdow w dzien. Wiec mi kolo ..uja lata, czy te ledy
    > swieca jak zarowka Edisona, czy paruja, czy sa hermetyczne jak weki
    > babci Pelagii.

    Ale to Ciebie inni maja dostrzegać. A z tym inni mogą mieć problemy.

    > Wiec skoro mozna zamontowac najtansze gowno byle mialo literki, a nie
    > faktycznie poprawialo cokolwiek, to jaki wniosek?
    > Taki, ze przepisy sluza dojeniu kasy.

    Akurat w tym przypadku literki to homologacja, a homologacja to
    odpowiedni poziom techniczny.

    Druga sprawa to ubezpieczenie.
    Jeżeli doszło by do wypadku i rzeczoznawcy doszli by że auto wyposażone
    jest w niehomologowane światła to posiadacz takiego auta ma po prostu
    przesrane.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 94. Data: 2013-02-18 22:28:55
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 21:47, Krzysztof 45 pisze:

    > Abstrakcja totalna ponieważ tam gdzie jesteś jakiś warsztat się znajdzie
    > i diagnosta. Więc doginanie 500km lawetą jest nieuzasadnione i skrajnie
    > głupie, bo rozumiem że chodzi o podobną pierdołę jak te hidy z filmiku.

    Ale facetowi zabrali DR bez mozliwosci dalszego poruszania sie. Nawet
    jak by kupil normalne lampy na pobliskim szrocie i wymienil na nastepny
    dzien, to dowod i tak ma do odbioru w swoim WK 500km dalej.
    Wiec zostaja opcje:
    - laweta do domu*
    - jazda 500km bez DR (bo kluczykow chyba nie zabieraja?)
    - PKP (o ile jest polaczenie ;)) do domu, odbior DR i powrot po samochod
    i jazda do domu.

    > A jeżeli stwierdzamy że temat ociera się o "widzimisię" to już najlepiej
    > mieć świadka i robić ze wszystkiego dokumentację, fotograficzną też.
    >
    > Następnie mamy w kraju takie coś jak sądy. W prawdzie są to atrapy prawa
    > ale jednak jakiegoś prawa.

    I w jakim trybie proponujesz pozew?
    Chyba tylko cywilny wchodzi w gre, o odszkodowanie w wysokosci
    poniesionych kosztow.

    *ciekawe jak bez DR wjechac na lawete: samochod bez DR zazwyczaj stoi w
    pasie drogowym, podjezdza laweta, odpalamy samochod i w momencie
    wjezdzania lamiemy prawo i mandat? Czy sprawa do sadu? :)
    - chyba tylko wciagniecie na wciagarce pozostaje :)
    --
    venioo

  • 95. Data: 2013-02-18 22:33:39
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 21:12, Krzysztof 45 pisze:

    > He, to chyba podrasowany halogen ;)

    Choooy tam, producent napisal ze ma, to ma! ;) Policjant nie ma w oku
    miarki, zeby stwierdzic ze jest wiecej, a nawet jesli, to chyba nie ma
    uprawnien do podwazania waznosci homologacji :)

    --
    venioo

  • 96. Data: 2013-02-18 22:36:48
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 22:28, v...@i...pl pisze:

> [...]
    > jak by kupil normalne lampy na pobliskim szrocie i wymienil na nastepny
    > dzien, to dowod i tak ma do odbioru w swoim WK 500km dalej.

    No to faktycznie. Poddaje się. Zapomniałem że u nas nie ma
    odpowiedzialności urzędniczej.
    Ale jest jeszcze jedna opcja gdy oczywistym jest to "widzimisię".
    Dzwonimy na policję i zgłaszamy napad.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 97. Data: 2013-02-18 22:37:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:22:19 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Dobra, niewazne jak - dla dalszych rozwazan zalozmy, ze przeszedlem
    > badanie techniczne - jakie sluzby maja kompetencje do podwazania tego, w
    > dodatku "na oko"?

    Policjant ma.
    Art. 132 PoRD mówi że jak policjant stwierdzi, lub ma uzasadnione
    przypuszczenie, to zatrzyma dowód i koniec.

    > W taki sposob to mozna samochod unieruchomic z
    > praktycznie kazdego powodu - chociazby jak to co napisales o
    > klimatyzacji. To czysty absurd!
    > Jakby podpasc jakiemus upierdliwemu sasiadowi-policjantowi to mozna sie
    > juz pozegnac z jezdzeniem samochodem kiedykolwiek - bo co wyjedziesz z
    > parkingu, to costam znajdzie, nawet najbardziej absurdalnego i zabiora
    > dowod.
    > Mandatu mozna jeszcze nie przyjac i dociekac swojego w sadze. A
    > decyzja o zabraniu dowodu jest w jakim trybie? Administracyjnym
    > nakazowym? Czy jak to sie nazywa?

    Wcale się nie nazywa.
    Jest po prostu art. 132 który mówi że policjant zatrzyma dowód, a organ
    wyśle go do urzędu który go wydał. Urząd Ci go odda po ustaniu przyczyny
    uzasadniającej jego zatrzymanie (swoją drogą ciekawe z czego wynika że
    urząd nie wyda Ci go dopóki nie przyniesiesz zaświadczenia z SKP).

    Tak przy okazji - jak mi kiedyś zabrano DR za brak tablicy rejestracyjnej
    którą ktoś ukradł (swoją drogą gdybym znał wtedy ustawę to bym sobie tak
    łatwo nie dał - IMO nie jest to podstawa), to DR w urzędzie pojawił się
    ponad 2 tygodnie od dnia zatrzymania go, a pozwolenie było na 7 dni.
    Czyli praktycznie 7 dni jeździłem bez dowodu i pozwolenia, pomimo że
    tablicę załatwiłem w kilka dni, to dowodu nie mogłem odebrać bo go nie
    było.

    Nawet jeśli Sąd Administracyjny zająłby się taką sprawą, to zapewne nie
    będzie wnikał w stożek świetlny Twoich świateł, a jedynie zbada sprawę pod
    kątem naruszenia procedur i zgodności z prawem - a to wszystko jest
    przecież zgodne z ustawą i w najlepszym porządku.

  • 98. Data: 2013-02-18 22:39:47
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 18 Feb 2013 20:48:55 +0100, "v...@i...pl"
    <v...@i...pl> wrote:

    >Po kilku sekundach od czego? Od tego jak masz odpalony samochod i wsiada
    >pasazerowie?

    Tak.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 99. Data: 2013-02-18 22:39:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:36:48 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > No to faktycznie. Poddaje się. Zapomniałem że u nas nie ma
    > odpowiedzialności urzędniczej.
    > Ale jest jeszcze jedna opcja gdy oczywistym jest to "widzimisię".
    > Dzwonimy na policję i zgłaszamy napad.

    Oczywiście możesz pisać skargi na policjanta.
    Ale nawet jeśli założymy że policjant zabierając Ci dowód naruszył co się
    tylko dało i na tej podstawie nawet wywalą go z roboty, to mimo wszystko
    nie widzę możliwości żebyś dostał swój DR bez udania się do urzędu gminy z
    zaświadczeniem z SKP.

    Czyli nie jest to żadna opcja odwoławcza - najwyżej odwetowa :)

  • 100. Data: 2013-02-18 22:50:26
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-18 22:28, Krzysztof 45 pisze:
    > Druga sprawa to ubezpieczenie.
    > Jeżeli doszło by do wypadku i rzeczoznawcy doszli by że auto wyposażone
    > jest w niehomologowane światła to posiadacz takiego auta ma po prostu
    > przesrane.

    Wtedy inny rzeczoznawca musi stwierdzic w jakim stopniu przyczynily sie
    te niehomologowane swiatla do zdarzenia drogowego. Cos jak z przypadkiem
    "pijany zawsze winny", jednak orzecznictwo w takich sprawach nie jest
    jednolite. Gdzies czytalem o takim przypadku, ze facet kierowal "pod
    wplywem" i byl uczestnikiem zdarzenia drogowego. Przypisali mu wine z
    automatu jakoby, jednak sad wzial pod uwage opinie bieglego, ktora
    mowila, iz "bycie pod wplywem" nie mialo zadnego znaczenia dla
    okolicznosci zdarzenia. Oczywiscie facet zostal uniewinniony ze
    sprawstwa, ale dostal domiar za jazde po spozyciu (to juz chyba w trybie
    mandatowym).

    --
    venioo