  • 141. Data: 2013-02-26 12:03:19
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 26 Feb 2013 11:28:56 +0100 osobnik zwany R2r napisał:

    > W soczewkowych jakoś też się nie za bardzo się da. To, że źródła mają
    > zbliżony kształt to jeszcze za mało.

    faktem jest, że żarówka halogenowa ma wbudowaną przesłonę. HID nie ma i
    to już wymusza dodanie przesłon zewnętrznych

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 142. Data: 2013-02-26 12:03:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 26 Feb 2013 11:10:57 +0100 osobnik zwany Chris napisał:

    > BaX nabazgrał(a):

    > A co zrobić z autem które ma fabrycze xeony i fabrycznie brak
    > spryskiwaczy ?

    nic. wysłać policjanta na doszkolenie

  • 143. Data: 2013-02-26 12:11:29
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    masti nabazgrał(a):

    > nic. wysłać policjanta na doszkolenie

    Od paru lat nikt się nie przyjebał ale kto ich tam wie ...

  • 144. Data: 2013-02-26 12:37:28
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-26 12:03, masti pisze:
    > faktem jest, że żarówka halogenowa ma wbudowaną przesłonę.
    Nie wszystkie mają.

    > HID nie ma i
    > to już wymusza dodanie przesłon zewnętrznych
    Np. D2R ma, ale to nie o to chodzi. Jeśli zamiast H7/55W włożysz do
    reflektora żarówkę H7/160W (załóżmy, że takie istnieją) to reflektor
    będzie świecił tak samo? Nie - będzie wszędzie emitował znacznie (tak
    ok. 3x?) więcej światła nawet gdy geometria żarnika będzie taka sama. A
    w przypadku lamp wyładowczych oprócz 3x silniejszego źródła masz inną
    (co najwyżej zbliżoną) jego geometrię. To widać nawet na jednym ze
    obrazków w przytoczonym przez Arbitra artykule. Obrazku, który według
    niego ma być argumentem za tym, że nie ma różnicy czy źródłem jest
    żarówka halogenowa czy lampa ksenonowa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 145. Data: 2013-02-26 20:56:38
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-26 11:28, R2r pisze:
    > Reflektory czy to halogenowe czy ksenonowe emitują określoną ilość
    > światła w tzw. górnej strefie cienia. Gdyby tak nie było nie byłoby ich
    > widać ani też nie widzielibyśmy w nocy np. znaków drogowych. Światła

    Mozesz podac jakis link do zrodla tych informacji?
    Bo chcialbym poglebic swoja wiedze na ten temat (mizerna, po rozlozeniu
    kilku reflektorow soczewkowcyh).

    --
    venioo

  • 146. Data: 2013-02-26 21:11:01
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-26 20:56, v...@i...pl pisze:

    > Mozesz podac jakis link do zrodla tych informacji?
    A masz jakieś wątpliwości, że powyżej linii odcięcia reflektory też dają
    światło? :-)

    > Bo chcialbym poglebic swoja wiedze na ten temat (mizerna, po rozlozeniu
    > kilku reflektorow soczewkowcyh).
    Samo rozłożenie nawet setki reflektorów nie da Ci elementarnej wiedzy na
    temat optyki, właściwości światła a również fizjologii narządu wzroku.
    Zwłaszcza, że - jak wynika z pytania powyżej - masz kłopoty z obserwacją
    świata rzeczywistego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 147. Data: 2013-02-26 22:00:36
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-26 21:11, R2r pisze:

    > A masz jakieś wątpliwości, że powyżej linii odcięcia reflektory też dają
    > światło? :-)

    No wlasnie chyba ty, piszac cos o "gornej strefie cienia".
    U mnie linia odciecia jest bardzo wyrazna, a znaki widoczne dobrze
    dzieki odpowiedniemu ksztaltowi przeslony, ktora pozwala swiecic nieco
    wyzej z prawej strony, by wlasnie doswietlic znaki i pobocze.

> [...]
    > temat optyki, właściwości światła a również fizjologii narządu wzroku.
    > Zwłaszcza, że - jak wynika z pytania powyżej - masz kłopoty z obserwacją

    Ja mam za soba praktyke, wlasne obserwacje i mozg pozwalajacy wysuwac
    jakies wnioski.
    Ty wypowiadasz sie niczym autorytet, wiec pochwal sie jakie masz
    kompetencje w powyzszym temacie, jakies zrodla do tej fachowej wiedzy?
    Jestes optykiem? Moze fizykiem? Chociaz uczelnie techniczna skonczyles?
    Widziales na wlasne oczy, jak zbudowany jest reflektor wewnatrz?
    Odpowiedz.

    --
    venioo

  • 148. Data: 2013-02-26 23:12:06
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-26 22:00, v...@i...pl pisze:

    > No wlasnie chyba ty, piszac cos o "gornej strefie cienia".
    ???

    > U mnie linia odciecia jest bardzo wyrazna, a znaki widoczne dobrze
    A powyżej tej linii jest absolutna ciemność? :-)

    > dzieki odpowiedniemu ksztaltowi przeslony, ktora pozwala swiecic nieco
    > wyzej z prawej strony, by wlasnie doswietlic znaki i pobocze.
    A znaki powyżej jezdni? A takie na wprost (np. na zakrętach)? :-)
    A widzisz światła innych pojazdów z przeciwka? Bo wiesz, gdyby powyżej
    ich "linii odcięcia" światła nie było to byś tego światła po prostu nie
    widział...

    > Ja mam za soba praktyke, wlasne obserwacje i mozg pozwalajacy wysuwac
    > jakies wnioski.
    Niestety nie do końca poprawne, więc może - bez urazy - tym mózgiem to
    się tak nie przechwalaj... ;-)
    Argumenty typu "rozebrałem kilka reflektorów i nie widzę różnicy" nic
    nie znaczą w dyskusji. Robiłeś pomiary luster i soczewek? Jeśli tak to
    czym i z jaką dokładnością? Robiłeś dokładną (taką z pomiarami
    punktowymi natężenia światła a nie na zasadzie "widać wyraźną linię
    odcięcia więc jest dobrze") analizę ilościowo jakościową obrazu
    projektowanego na płaszczyznę w różnych odległościach przez te reflektory?

    > Ty wypowiadasz sie niczym autorytet
    Nie kolego, to m.in. Ty i Arbiter usiłujecie wmawiać bzdury innym
    podpierając się pseudonaukowymi argumentami. Nie wiem jaki macie interes
    w dowodzeniu - dla mnie oczywistej - nieprawdy. Mogę podejrzewać
    dlaczego, ale to nie moja sprawa. Ja Waszym klientem w kwestii przeróbek
    świateł na pewno nie będę. :-)

    > Chociaz uczelnie techniczna skonczyles?
    Chociaż. :-P Mimo, że to akurat nie ma takiego znaczenia.

    > Widziales na wlasne oczy, jak zbudowany jest reflektor wewnatrz?
    Owszem. I do tego widziałem jak działają jedne i drugie i nie próbuję
    wciskać innym, że ksenon działa tak samo jak halogen.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 149. Data: 2013-02-27 20:50:43
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-26 23:12, R2r pisze:
    > Owszem. I do tego widziałem jak działają jedne i drugie i nie próbuję
    > wciskać innym, że ksenon działa tak samo jak halogen.

    Czyli dalej brak merytorycznych argumentow, tylko czysto akademicka
    dyskusja nad wyzszoscia swiat...

    Dla mnie EOT.

    *ale jakbys chcial poczytac odnosnie tematu, to najciekawsze co
    znalazlem znajduje sie tu:
    http://forum.vw-passat.pl/threads/15742-Przerobka-na
    -ksenon-a-prawo-kompendium-wiedzy-i-rozsadku

    chociaz brakuje opisu jakiej budowy lampe uzyto do wykonania pomiarow.
    --
    venioo

  • 150. Data: 2013-02-27 21:15:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-27 20:50, v...@i...pl pisze:
    (...)
> [...]
    -ksenon-a-prawo-kompendium-wiedzy-i-rozsadku

    > chociaz brakuje opisu jakiej budowy lampe uzyto do wykonania pomiarow.

    Ten materiał w całości podważa Twoje (zresztą nie tylko) teorie.