  • 161. Data: 2013-02-28 18:15:09
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    news:512f4319$0$26708

    > To ja poproszę konkrety - znaczy wyniki pomiarów zgodnie z

    to sobie zmierz jak masz problem

    106.JPG

    > Jak napisałem - póki są to eksperymenty garażowe to nic do tego
    > nie mam.

    Ales zadałem konkretne pytanie czy coś do niej masz jakies uwagi. I bez
    znaczenia czy garażowe czy uliczne. Czy ta wiązka jest zła?? Tylko nie
    teoretyzuj i nie odsyłaj

  • 162. Data: 2013-02-28 18:24:31
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Albo Alfa opracowala sprytny adapter pozwalajaca tam wsadzic D2S, albo
    > wewnetrzny reflektor jest jednak inny.

    wewnętrz soczewka jest przystosowana do jednego źródła. A szkło uniwersalne

    > A poniewaz to "szklo" sprawia wrazenie czysto ochronnego, bez
    > ksztaltowania wiazki, to sie nie ma co dziwic ze jest takie samo na obu
    > typach.
    > I ze musieli napisac na DC/HC.
    > O ile to pisze po lewej, bo po prawej widze DC i HR.

    odp jest tu
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16191.DCR.HCR

    słabo widać, ale tam jest DCR HR a pod spodem HC i potem HR. Co oznacza -
    bixenon i osobny reflektor do długiego lub soczewka mijania światła mijania
    i osobny reflektor drogowego

    > Teraz tylko moga byc jajca, jak ktos do takiego samochodu z halogenami
    > dokupi chinski zestaw ksenonow z adapterem ... homologacja jest :-)

    i homologacja jest i dobra wiązka jest. A jak ktoś chce się pienić że wiązka
    jest zła to niech się pieni. Ja nie muszę nikomu udowadniac;)

  • 163. Data: 2013-02-28 19:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2013 16:39:04 +0100, R2r napisał(a):

> [...]
    > Zjednoczonych (EKG ONZ) -- Jednolite przepisy dotyczące homologacji
    > reflektorów samochodowych wyposażonych w gazowo-wyładowcze źródła światła:
    > "4.3.3.1. Ponadto, w przypadku wykorzystywania tej samej szyby, mogą być
    > na niej umieszczone różne znaki homologacji odnoszące się do różnych
    > typów reflektorów lub świateł, pod warunkiem, że główny korpus lub układ
    > oświetlenia rozdzielonego reflektora, nawet jeśli są
    > nierozdzielne z szybą, również posiada powierzchnię opisaną
    > w pkt 3.2 powyżej i umieszczono na niej znak homologacji właściwy dla

    No no, jestem pod wrazeniem. Sa gdzies na swiecie fachowi urzednicy, albo
    otwarci na rozsadne argumenty.
    A nie "przepis obowiazuje, musi pan zrobic druga forme".

    Adapter cokolu ze stosownym oznaczeniem spelni wymogi komisji, czy
    niekoniecznie ? :-)

    J.

  • 164. Data: 2013-02-28 19:44:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-28 18:15, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > to sobie zmierz jak masz problem

    Nie, to Twoja rola, skoro twierdzisz że jest w porządku. Szczegóły
    znajdziesz w tym co podałem, czyli w "Regulaminach EKG ONZ w zakresie
    wymagań technicznych dla pojazdów kołowych itd.."
    Spełnisz normy - ok. Na dzień dzisiejszy pokazujesz tylko jakieś
    zdjęcia z garażu, a to zasadnicza różnica.

  • 165. Data: 2013-02-28 19:48:36
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Spełnisz normy - ok. Na dzień dzisiejszy pokazujesz tylko jakieś
    > zdjęcia z garażu, a to zasadnicza różnica.

    przynajmniej pokazuję - Ty nie jesteś w stanie nic pokazać ani nic
    powiedzieć ze swego doświadczenia. Nawet nie potrafisz ocenić wiązki. Nie
    widzę sensu dyskutować. Nie formułuj więc zastrzęń ze ta robota nadaje się
    tylko do garażu skoro nie potrafisz przedstawić argumentu że cokolwiek w tej
    wiązce jest złe.

  • 166. Data: 2013-02-28 20:32:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-28 19:48, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > przynajmniej pokazuję -

    Zdjęcia z garażu :)

    > Ty nie jesteś w stanie nic pokazać ani nic
    > powiedzieć ze swego doświadczenia.

    A co ja mam niby pokazywać? Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że
    przeróbki z HX na DXX nie spełniają stosownych przepisów (które
    dostałeś) oraz oślepiają. Ba, dawno temu nawet robiłem eksperymenty
    z żarówkami HX w tych samych reflektorach, ale sporo silniejszymi
    niż dopuszczalnie - np. jakieś 90/100W "Not for use in Europe".
    To niby tylko dwa razy silniejsze źródło, a Ty używasz w tych
    samych reflektorach 3x silniejszego i o innej geometrii. Dalej
    chcesz mi bajki opowiadać?

    > Nawet nie potrafisz ocenić wiązki.

    Wiązkę to ja mogę oceniać na stanowisku pomiarowym.

> [...]
    > tylko do garażu skoro nie potrafisz przedstawić argumentu że cokolwiek w tej

    LOL - nie dyskutuj. Pokaż tylko wynik badania takiej przeróbki. Normy
    jakie musi spełniać już masz.

  • 167. Data: 2013-02-28 21:17:38
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Ale nie znam przepisu[1] który tak samo traktuje podrobienie
    > homologacji (bez "użycia") :) - ktoś wie czy istnieje?
    Mówisz, że mogę bezkarnie wyrobić sobie pieczątkę np. diagnosty albo np.
    znanego lekarza?
    Aha, użycie było, skoro znaki zostały odciśnięte na reflektorze. Te
    znaki to imho poświadczenie pewnego stanu prawnego, który jest niezgodny
    z prawdą. Czyli to tak jakbym sobie tymi pieczątkami coś tam
    podstemplował...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 168. Data: 2013-02-28 22:31:43
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-28 20:32, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > To niby tylko dwa razy silniejsze źródło, a Ty używasz w tych
    > samych reflektorach 3x silniejszego i o innej geometrii.
    No co Ty?! Nie znasz się! :-)
    Przecież powyżej linii odcięcia jest ciemność absolutna. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 169. Data: 2013-02-28 22:48:46
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > A co ja mam niby pokazywać? Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że
    > przeróbki z HX na DXX nie spełniają stosownych przepisów

    proszę o wyniki pomiarów i zdjęcia wiązki

  • 170. Data: 2013-03-01 08:26:01
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-28 22:48, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > proszę o wyniki pomiarów i zdjęcia wiązki

    Mnie? Przecież to Twoje przeróbki i to Ty musisz wykazać, że
    spełniają one stosowne normy, jeżeli mają być dopuszczone do ruchu.

    Poczekam, cierpliwie.