  • 11. Data: 2013-02-17 22:41:34
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-17 22:18, v...@i...pl pisze:

    > Hmmm. A ciekawe jak producent mial zrobic oznaczenia na kloszu, jak
    > jeszcze nie wymyslono wtedy xenonow, a reflektor konstrukcyjnie nadaje
    > się do stosowania zarowek wyladowczych?

    Jeśli nie ma oznaczeń to się nie nadaje.
    Nie ma co na siłę kombinować. Jeśli producent nie skonstruował
    reflektorów z przeznaczeniem do źródeł ksenonowych to one się do tych
    źródeł nie nadają i tyle.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 12. Data: 2013-02-17 23:03:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=YMjf4B8VEDk
    > Nareszcie biorą się za oślepiaczy.

    Gość akurat miał soczewki, więc te hidy więcej dobrego robiły niż złego. A
    jeśli oślepiały to znaczy że były źle ustawione i halogenowe równie by
    oślepiały. Lub po prostu taki był profil drogi. Z przodu powinien oceniać i
    na równej powierzchni czy oślepiają. A nie po skosie i samochod pod górkę

    "żarówki samowyładowcza" - bez komentarza

  • 13. Data: 2013-02-17 23:04:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 21:55:19 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Czy się biorą to się okaże w czasie.
    >
    > A na marginesie dziwię się że on przyjął mandat jeżeli auto nie jego.

    Kierujący odpowiada.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 14. Data: 2013-02-17 23:09:11
    Od: tá´Ź

    Arbiter wrote:

    > Go?ae akurat mia? soczewki, wiec te hidy wiecej dobrego robi?y ni? z?ego.

    Ale to raczej nie były soczewki dedykowane xenonom, tylko jakieś małe,
    chujowe, pewnie z punto czy czegoś takiego.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2013-02-17 23:12:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:41:10 +0100, DoQ napisał(a):

    > Jeśli nie ma oznaczenia to znaczy, że się nie nadaje - proste.

    I dlatego kupuje się tanio, piękne chińskie reflektory ze wszystkimi
    możliwymi oznaczeniami, łącznie z niemiecką homologacją E1.
    To montuje się wkrętami do plastikowych wytłoczek, które z kolei montuje
    się w miejsce reflektorów.
    Do tego w wersji "ekstra" można do zderzaka przykleić spryskiwacz :)

    Świeci to wszędzie, tylko nie na drogę.

    No ale w razie kontroli taki już będzie ok.

  • 16. Data: 2013-02-17 23:22:05
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-17 23:03, Arbiter pisze:

    > Go?? akurat mia? soczewki, wi?c te hidy wi?cej dobrego robi?y ni? z?ego. A
    > je?li o?lepia?y to znaczy ?e by?y ?le ustawione i halogenowe r?wnie by
    > o?lepia?y. Lub po prostu taki by? profil drogi.

    Albo brak układ automatycznego poziomowania i urządzenia czyszczącego
    szkła co jest wymagane przy ksenonach.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 17. Data: 2013-02-17 23:34:34
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-17 23:22, Krzysztof 45 pisze:

    > Albo brak układ automatycznego poziomowania i urządzenia czyszczącego
    > szkła co jest wymagane przy ksenonach.

    Uhmm. I urządzenie poziomuje po odpaleniu auta, po czym na tylne
    siedzenie wsiadaja 3 osoby i ...uja daje poziomowanie. Taka bardziej
    sztuka dla sztuki, zeby bylo sie do czego przypier...
    Tak samo dobrze dziala regulacja wysokosci swiatel w kazdym sprawnym
    samochodzie - tylko trzeba jej po prostu uzywac.
    A ze czyste klosze sie przydaja przy ksenonach to fakt.

    PS. Czy spryskiwacz nadal jest wymagany?

    --
    venioo

  • 18. Data: 2013-02-17 23:39:01
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-17 22:41, R2r pisze:

    > Jeśli nie ma oznaczeń to się nie nadaje.
    > Nie ma co na siłę kombinować. Jeśli producent nie skonstruował
    > reflektorów z przeznaczeniem do źródeł ksenonowych to one się do tych
    > źródeł nie nadają i tyle.

    A ja smiem twierdzic, ze reflektory soczewkowe Opla dzieki swojej
    konstrukcji wewnetrznej (np. Calibry czy Omegi) sa przystosowane do
    zarnikow ksenonowych, ale konstruktorzy pod koniec lat 80-tych nie mogli
    przewidziec jakie oznaczenia zostana wprowadzone 10 lat pozniej.
    I co?

    Abstrahujac od tego przypadku na filmiku - jezeli pojade na przeglad i
    diagnosta lub ew. rzeczoznawca stwierdzi, ze jednak pojazd nie oslepia i
    mozna w nim stosowac ksenony - kto zwroci pieniadze za urlop w pracy,
    uziemienie auta, itp. ?? Policjant, ktory stojac na skrzyzowaniu podjal
    decyzje na podstawie wlasnego "przeciez widze, ze oslepia" ????

    --
    venioo

  • 19. Data: 2013-02-17 23:43:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 17 Feb 2013 22:18:46 +0100 osobnik zwany
    v...@i...pl napisał:

    > Hmmm. A ciekawe jak producent mial zrobic oznaczenia na kloszu, jak
    > jeszcze nie wymyslono wtedy xenonow, a reflektor konstrukcyjnie nadaje
    > się do stosowania zarowek wyladowczych?

    to że się da włożyć to nie znaczy, że się nadaje.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2013-02-17 23:43:50
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-17 23:34, v...@i...pl pisze:
    > Uhmm. I urządzenie poziomuje po odpaleniu auta, po czym na tylne
    > siedzenie wsiadaja 3 osoby i ...uja daje poziomowanie. Taka bardziej
    > sztuka dla sztuki, zeby bylo sie do czego przypier...

    Mam kombi. Trzy osoby nie maja wpływu na ustawienie świateł i automat
    daje radę z ich poziomowaniem.
    Jak bagażnik załaduję czymś ciężkim wtedy już układ nie daje rady. Ale
    to zależy od wstępnego ustawienia świateł.

    > PS. Czy spryskiwacz nadal jest wymagany?
    Bezwzględnie
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/