  • 21. Data: 2020-01-17 11:12:06
    Temat: Re: VW zaproszony do kasy ;-)
    Od: p...@g...com

    --Producenci podają...

    > Porsche Cayenne Turbo 4.0 = 261 g. CO2/km
    >
    > Dacia Logan 1.0 SCe = 115 g. CO2/km

    a producenci nie klamia przeciez :-)

    he he przeciez 3.0 TDI juz od Euro 4 truje ponad norme

    https://www.autozeitung.de/audi-rueckruf-187620.html

    November 2019: Das Kraftfahrtbundesamt (KBA) hat einen Rückruf für Audi A4 und A6 aus
    den Jahren 2004 bis 2009, in denen ein 2,7 oder 3,0 Liter großer V6-Dieselmotor mit
    der Euro-4-Norm verbaut ist, angeordnet.

    15 lat czystego niemieckiego diesla to fikcja, pudrowanie trupa przez przyjaznych
    politykow, przekupna prase i skorumpowane urzedy panstwowe :-) gdy beda szukali
    oszustwa stulecia to smialo zglaszam niemieckie motokoncerny :-)

  • 22. Data: 2020-01-17 12:18:05
    Od: p...@g...com

    dobrym przykladem jest postepowanie KBA w przypadku 3.0 TDI w Touaregu, najpierw
    sprawdzaja i daja kwit ze czysty a po roku wzywaja na przymusowy serwis bo jednak
    wykryto manipulacje :-)

    https://www.tagesschau.de/investigativ/swr/vw-motore
    n-kba-101.html

    cwane ptysie obeszly tez OBD ktory powinien meldowac zwiekszona emisje
    zanieczyszczen, gdy uszkodzono system aby trul, kontrolka sie nie zaswiecila mimo ze
    powinna

  • 23. Data: 2020-01-17 12:34:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-01-17 o 08:22 +0100, Poldek napisał:

    >Producenci podają...
    >Porsche Cayenne Turbo 4.0 = 261 g. CO2/km
    >Dacia Logan 1.0 SCe = 115 g. CO2/km

    Ale CO2 to tak w zasadzie nie truje.

    Jeszcze kwestia jak oni to zmierzyli, bo w czasie jazdy 50 ... no,
    ciekawym ile Porsche pali :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-01-17 13:22:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-17 o 00:48, J.F. pisze:
    > Ale prawdziwe.
    > VW Polska samochodow nie produkowal ... wiec za co te kary ?
    > Chyba nie, bo jakas fabryka w Polsce jest, ale do kogo nalezy.
    >
    > Niech UOKiK producenta sciga.

    Dlaczego ma ścigać producenta? Jak na straganie kupujesz nadgniłe banany
    to jedziesz z reklamacją do Aryki?

    Nawet jak nie wiedział że nadgnite to straganiarz zwraca pieniądze.

    TAK czy NIE?

    A kara od Sanepidu osobną drogą za wprowadzenie na rynek i trucie ludzi...

  • 25. Data: 2020-01-17 16:34:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2020 o 00:48, J.F. pisze:

    > Ale prawdziwe.
    > VW Polska samochodow nie produkowal ... wiec za co te kary ?

    Za sprzedawanie oszukanych samochodów.

    > Chyba nie, bo jakas fabryka w Polsce jest, ale do kogo nalezy.
    >
    > Niech UOKiK producenta sciga.

    Ale dlaczego?
    Ścigają tego kto wprowadził do obrotu w Polsce.
    A jego układy z producentem, to jego problem.

  • 26. Data: 2020-01-17 17:50:00
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 22:24, mk4 pisze:
    >>> 120 baniek za 5 lat dilerki oszukanymi samochodami - pół paska

    > Ale kto ma dochodzić roszczeń? My wszyscy? No bo chyba nie własciciel.
    > No chyba, że adekwatnie do jego udziału w stracie - czyli ~1/37000000
    > udziału w ewentualnym "odszkodowaniu".

    Rosnące wymagania co do czystości spalin generują koszty. Oczywiście
    oszukiwali, żeby było taniej, ale
    1. oszukali i nie podnieśli ceny
    2. oszukiwali i podnieśli cenę
    W przypadku nr 2 właściciel, jak udowodni proceder to może dochodzić
    roszczeń. A jak właścicielem jest jakiś eko-oszołom, to ho,ho,ho... ma
    pole do popisu.

  • 27. Data: 2020-01-17 18:31:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-17 13:22, z wrote:

    > A kara od Sanepidu osobną drogą za wprowadzenie na rynek i trucie ludzi...

    Jak taka kara pomoże otrutym?

  • 28. Data: 2020-01-17 18:56:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 08:22, Poldek pisze:

    > To są auta prestiżowe, więc nie mogą pierdzieć.

    Właśnie dlatego pierdzą.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-01-17 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik adam a...@a...pl ...

> [...]
    > W przypadku nr 2 właściciel, jak udowodni proceder to może dochodzić
    > roszczeń. A jak właścicielem jest jakiś eko-oszołom, to ho,ho,ho...

    Nie, oszukiwali zeby miecp rzewage konkurencyjna - mocniejsze silniki,
    szybsze samochody etc.

    Przeciez wiadomo, ze auto do dojezdzania do pracy i po bułki do lidla
    musi miec minimum 200koni bo inaczej sie nie da jechac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 30. Data: 2020-01-17 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale CO2 to tak w zasadzie nie truje.

    w sensie ze nie wprost?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch