  • 11. Data: 2012-12-29 12:46:19
    Temat: Re: W czym lepszy jest Merc E od C, Audi A6 od A4 itd ? (poza przestronnością)
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 10:58, LEPEK pisze:

    > Oprócz tego, co napisałeś - prestiż, ilość miejsca dla kierowcy i
    > pasażerów:
    > - wielkość (pojemność) bagażnika
    > - komfort jazdy spowodowany większym rozstawem osi - rzecz kluczowa IMO

    Dzięki za najbardziej merytoryczną odp, bo ja pytałem całkiem poważnie...

    Bagażnik w C mi starczy, sam rozmiary mam skromne to z natury rzeczy
    jest mi tak wygodnie w C, jak w E komuś znacznie większemu.

    Z tego wyżej to ten rozstaw osi tj. komfort mnie przekonuje na +.
    Ale kolejne C będzie chyba 10cm dłuższe i min. 4cm szersze, to jednak
    różnica będzie mała. Każdy wybiera co woli, a przyznam się że E Sedan
    najnowszy mi się nic nie podoba z wyglądu z zewnątrz, w przeciwieństwie
    do poprzedniego (ale to subiektywna ocena).

  • 12. Data: 2012-12-29 12:47:54
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    > To po co piszesz o Mercu?

    No komuś przyjemność może dawać komfortowa jazda-wyciszona, z tłumieniem
    nierówności, ale z dobrą dynamiką...

  • 13. Data: 2012-12-29 12:54:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Łukkasz" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > No komuś przyjemność może dawać komfortowa jazda-wyciszona, z tłumieniem
    > nierówności, ale z dobrą dynamiką...

    I wtedy kupuje BMW, a nie Merca.
    Ten ostatni jak już Ci ktoś napisał, jest do wygodnego wożenia dyrektorskiej
    dupy, połączonego ze szpanowaniem.

  • 14. Data: 2012-12-29 12:58:44
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Łukkasz wrote:

    > Jeszcze niedawno myślałem że to co wyróżnia A6/E od A4/C jest
    > wyciszenie wnętrza, bo auto większe i droższe ma lepsze np. podwójne
    > szyby, jako że jest większe to jest o wiele więcej miejsca na
    > materiały tłumiące. Ale znalazłem na adac.de głośności przy 130. Tu
    > przykłady:
    >
    > Audi A4 Allroad 2.0 Turbo benzyna: 65db
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=4314
    > Merc C 180 z ciut starszym silnikiem: 65db
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=3865
    > A tu nawet Audi A5 z 64dB:
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detai
    l.aspx?IDTest=4169

    > Jak ktoś poszuka, to nawet Mercedes S 350 ma tutaj 65 dB !

    A 65 to duzo?

    Roznice powinny sie pojawiac przy wyzszych predkosciach, a nie przy
    typowym 130. Przy 130 to i Mondeo czy Vectrze nie jedzie sie zle.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 15. Data: 2012-12-29 13:01:49
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 12:58, Rafał Grzelak pisze:

    > A 65 to duzo?
    >
    > Roznice powinny sie pojawiac przy wyzszych predkosciach, a nie przy
    > typowym 130. Przy 130 to i Mondeo czy Vectrze nie jedzie sie zle.

    No pewnie tak, ale niestety rzadko kto podaje głośność a już ponad 130
    to wcale, a nie mam takich możliwości żeby się przejechać 160km/h np. 10
    autami wysokiej klasy..

    Mnie by interesowała prędkość przepisowe 140+10 dopuszalny margines,
    czyli przy 150 albo góra 160 km/h.

  • 16. Data: 2012-12-29 13:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:41:41 +0100, Łukkasz napisał(a):

    > Mnie chodzi o auto zorientowane na kierowcę tj. przyjemnośc prowadzenia
    > mu dające:) A

    To sie pytaj o ile lepszy jest S od C :-)

    > Przy takim podejściu to przyjemnośc by mi dawała jazda busem :)

    Taksowkarze tez wazny segment dla Mercedesa :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-12-29 13:17:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:39:18 +0100, Łukkasz napisał(a):
    > Tu bym polemizował, a widać to od razu po decybelach. Pamiętajmy że 3dB
    > to ok 2x głośniej.

    Nie - 3dB to 2x wieksza moc fali dzwiekowej, ale odczucie ... nie bez
    powodu skala jest logarytmiczna i 65 od 68 roznia sie niewiele :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-12-29 13:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:16:37 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Słuszna uwaga, ale ma słaby punkt.
    > Bo po co w ogóle kupować Merca, skoro samochody innych marek oferują to
    > samo, często lepiej i zazwyczaj taniej?
    > Auta tej marki (zresztą pozostałych niemieckich również) już od dawna nie
    > służą do niczego innego poza brandzlowaniem.

    Mowisz ze francuskie lepsze ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-12-29 14:05:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Łukkasz,

    Saturday, December 29, 2012, 12:39:18 PM, you wrote:

    > Tu bym polemizował, a widać to od razu po decybelach. Pamiętajmy że 3dB
    > to ok 2x głośniej.

    Bzdura. Subiektywnie 3dB są najmniejszą rozróżnialną zmianą dla
    niewprawnego ucha. Dla subiektywnego wrażenia dwukrotnej zmiany
    głośnosci potrzeba ok. 10dB.
    3dB to wzrost cisnienia akustycznego sqrt(2) razy (1.414...) lub
    dwukrotny wzrost mocy akustyczne. Ale ma się to nijak do "2x
    głosniej".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2012-12-29 14:13:14
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-29 13:18, J.F. pisze:

    > Mowisz ze francuskie lepsze ? :-)

    Miałem Mercedesa C-klkasa 2 lata w codziennym użytkowaniu.
    Niestety musiałem szukać nowego auta w niższym zakresie cenowym.
    Pół roku szukania i ... Skończyłem na Mondeo. Kiepski komfort
    a i tak był najbliżej ideału/Merca.