  • 31. Data: 2016-12-05 21:48:34
    Temat: Re: WD Red -warto?
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-05 o 21:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ponoć w RAID najlepiej pracują identyczne dyski, każdy z identycznym firmware.

    I tak było na początku. Same Samsungi HD154 UI. Ale Samsunga już nie ma
    wśród dysków. Szkoda mi wyrzucać pozostałe 3 dyski, tylko po to by mieć
    identyczny model/firmware. Poza tym, to jest RAID softwareowy na SATA.
    Nie ma wspólnej magistrali, tak jak to jest w SCSI.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2016-12-05 23:00:57
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Ponoć w RAID najlepiej pracują identyczne dyski, każdy z identycznym
    >firmware.

    To jest "dobra praktyka" wynika z kilku powodów.

    - nie ma najwolniejszego dysku w macierzy, gdyż wszystkie identyczne.
    - nie każdy dysk np 2TB ma identyczna pojemność, pojemnością wiodąca w
    macierzy będzie najmniejszy dysk. (można sie oszukać przy odbudowie).
    - firmware oczywiście najnowszy.

    BUNIEK

  • 33. Data: 2016-12-09 09:56:48
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-05 o 15:32, Piotr Rezmer pisze:

    > Ok, spróbuję :) A nóż...

    Nic z tego, nie dostałem odpowiedzi od supportu, mimo zgłoszenia
    oficjalnego ticketu. Nie chciałem kusić losu i kupiłem dysk, który jest
    na liście kompatybilności : Toshiba HDWD120. W stosunku do starych
    dysków ma wyższą temperaturę (44 vs 35-37 stopni). Być może wynika to z
    wyższej prędkości obrotowej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2016-12-11 11:32:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 10:55, Chris pisze:
> [...]
    zwróci niezależnie od tego, czy gwarancja będzie 6 miesięcy czy 6 lat?
    > Czytałeś chociaż specyfikację produktu czy tak piszesz żeby coś klepnąć?
    A nie zerknąłbyś jak w Action wyglądają ilości zwrotów na ilość
    sprzedanych dysków w serii WD Black, np:
    - WD1003FZEX
    - WD2003FZEX
    Z góry dzięki :-)

    Maciek

  • 35. Data: 2016-12-11 13:34:36
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 11.12.2016 o 11:32, Maciek pisze:
> [...]
    > A nie zerknąłbyś jak w Action wyglądają ilości zwrotów na ilość
    > sprzedanych dysków w serii WD Black, np:

    Nie chce mi się teraz patrzeć ale o ile wiem znikoma jeśli chodzi o BLACK.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 36. Data: 2016-12-12 07:49:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Za moich czasów licealiści podniecali się Playboy'em, a teraz gimbaza podnieca się
    specyfikacjami.

    -----

  • 37. Data: 2016-12-12 09:19:02
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-11 o 11:32, Maciek pisze:
    zwróci niezależnie od tego, czy gwarancja będzie 6 miesięcy czy 6 lat?
    > A nie zerknąłbyś jak w Action wyglądają ilości zwrotów na ilość
    > sprzedanych dysków w serii WD Black, np:
    > - WD1003FZEX
    Sell ~6300, zwrot 90
    > - WD2003FZEX
    Sell ~2000, zwrot 16

    Z tym że sprzedanych może być więcej bo dane sprzedażowe mam od 01.2014
    a serwis mam od >10 lat.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 38. Data: 2016-12-12 20:49:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 09:19, Chris pisze:
    > Sell ~6300, zwrot 90
    > Sell ~2000, zwrot 16
    > Z tym że sprzedanych może być więcej bo dane sprzedażowe mam od 01.2014
    > a serwis mam od >10 lat.
    Dzięki. Czyli koło 1%. Zapewne wadliwych też może być więcej, bo
    niektórzy jednak korzystają z bezpośredniej realizacji gwarancji
    producenta. A na tle innych producentów/modeli wygląda to dobrze, czy po
    prostu taka jest ogólna średnia? Pytam, bo nie wiem, czy te 2 lata
    dodatkowej gwarancji, za które trzeba przecież słono dopłacić,
    przekładają się jakoś na mniejszą awaryjność dysków.

    Maciek

  • 39. Data: 2016-12-14 23:34:07
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 12 Dec 2016 20:49:04 +0100, Maciek wrote:

    > Pytam, bo nie wiem, czy te 2 lata
    > dodatkowej gwarancji, za które trzeba przecież słono dopłacić,
    > przekładają się jakoś na mniejszą awaryjność dysków.

    Ta słona dopłata jest właśnie po to by pokryć straty producenta przy
    wymianie sporego % dysków ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka