  • 1. Data: 2010-01-07 20:50:57
    Temat: Wentylator lazienkowy 150 DTH VENTS - pomocy !
    Od: "user" <a...@g...pl>

    http://www.leroymerlin.pl/produkty/wentylator-osiowy
    -z-wylacznikiem-czasowym-i-czujnikiem-wilgotnosci-15
    0-dth-vents-bialy,1240207658,1256811707.htmlMamkilka
    pytań, chcę go zamontować ale na płytce gdzie podłącza się
    kablewwentylatorze jest kostka i na niej są oznaczenia: N (rozumiem
    żeneutralny), L (faza) oraz LT (i tu nie wiem co to jest, niby na
    schemaciejestnarysowane że ten punkt chyba się łączy do "L" za
    pomocąwłącznika...Postanowiłem podłączyć wentylator bezpośrednio do
    zasilaniagniazdaelektrycznego (od spodu ściany) które znajduje się w
    łazience (jestna tejsamej ścianie w komorze).Chcę LT z L połączyć
    włącznikiem któryumieszcze na kafelku o bok gniazdaelektrycznego czyli jak
    będzie wilgotno towiatrak sam wykryje (ma czujnikwilgoci) wilgoć i się
    włączy a gdy ktośbędzie się załatwiać włączywentylator włącznikiem a
    wentylator który posiadatimer po paru minutach samsię wyłączy.Pytanie, jaki
    ma być włącznik ???? czy2 pozycyjny czy jedno pozycyjny takiodbijający jak
    na klatkach schodowych??schemat z nalepki
    obrazujerysunek:http://obrazki.elektroda.net/60_1262
    527028.jpg

  • 2. Data: 2010-01-07 20:57:06
    Temat: Re: Wentylator lazienkowy 150 DTH VENTS - pomocy !
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>

    W dniu 2010-01-07 21:50, user pisze:
> [...]
    > jaki ma być włącznik ???? czy2 pozycyjny czy jedno pozycyjny
    > takiodbijający jak na klatkach schodowych??schemat z nalepki

    Masz 2 możliwości jak dasz dzwonkowy/przycisk("taki jak na klatce") to
    wentylator będzie pracował tylko tyle ile masz ustawione na timerze

    jeśli dasz taki typowy jak od światła to czasówka zacznie odliczać od
    momentu wyłączenia

    Obie metody są popularne, zależy co kto woli

    SP5FCI