  • 1. Data: 2010-01-07 11:48:55
    Temat: ładowanie akumulatora przez prostownik od głośników komputerowych
    Od: jest <t...@w...pl>

    Czy do ładowania akumulatora z samochodu osobowego 34ah mozna użyć
    zasilacza od głośników komputerowych który wytwarza
    2ampery i 13,5V ?
    Dokładnie chodzi mi o problem przeciążenia

  • 2. Data: 2010-01-07 12:41:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 12:48:55 +0100, jest napisał(a):

    > Czy do ładowania akumulatora z samochodu osobowego 34ah mozna użyć
    > zasilacza od głośników komputerowych który wytwarza
    > 2ampery i 13,5V ?
    > Dokładnie chodzi mi o problem przeciążenia

    Bez przeróbki nie możesz.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-07 12:55:57
    Od: jest <t...@w...pl>

    Dnia 07-01-2010 o 13:41:01 Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    napisał(a):

    > Bez przeróbki nie możesz.

    tzn ? na czym ma polegac przeróbka - czy zasilacz na ktorym pisze 12v przy
    2A da tyle prądu i nic więcej
    czy jak akumulator bedzie wyładowany to nastąpi przeciążenie zasilacza ?

  • 4. Data: 2010-01-07 13:42:14
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    jest pisze:

    > tzn ? na czym ma polegac przeróbka - czy zasilacz na ktorym pisze 12v
    > przy 2A da tyle prądu i nic więcej
    > czy jak akumulator bedzie wyładowany to nastąpi przeciążenie zasilacza ?

    Tak na dobrą sprawę nie wiadomo co siedzi w tym zasilaczu, wiec ciężko
    dać konkretną odpowiedź. Wcale nie jest powiedziane, ze te 2A to jest
    prąd ciągłego obciążenia. Może być tak, że przy takim prądzie zasilacz
    spali się po kilku minutach. Jeśli zasilacz nie ma zabezpieczenia
    prądowego i da tyle ile fabryka dała to możesz być świadkiem
    spektakularnego zjawiska jakim będzie odejście w niebyt tego zasilacza.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-07 14:19:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 13:55:57 +0100, jest napisał(a):

    > tzn ? na czym ma polegac przeróbka

    A tego ci nikt nie powie bez znajomości schematu zasilacza i jego
    konstrukcji. Zasilacz się nie nadaje z tego powodu że ma zbyt niskie
    napięcie wyjściowe i nie ma żadnej kontroli prądu ładowania.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-07 14:20:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 13:55:57 +0100, jest napisał(a):

    > 2A da tyle prądu i nic więcej

    Najprawdopodobniej da dużo więcej prądu i wysiądzie :) Te 2A to nie jest
    maksymalny prąd jaki popłynie tylko maksymalny dozwolony.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-07 14:20:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 13:55:57 +0100, jest napisał(a):

    > czy jak akumulator bedzie wyładowany to nastąpi przeciążenie zasilacza ?

    Wysoce prawdopodobne.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-01-07 14:28:40
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Wysoce prawdopodobne.

    Jak podłączysz akumulator do tego zasilacza przez żarówkę samochodową od
    świateł przednich (np H7) to nic się nie stanie, a nawet może nie naładować
    akumulatora.

    Może podaj wszysttkie napisy z zasilacza to może coś bliżej da się
    powiedzieć.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2010-01-07 15:41:12
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Desoft wrote:
    > Jak podłączysz akumulator do tego zasilacza przez żarówkę samochodową od
    > świateł przednich (np H7) to nic się nie stanie

    ...pod warunkiem, ze ten zasilacz daje na wyjsciu prad staly. A wiele
    takich zasilaczy oferuje zmienny.

    --
    KILu

  • 10. Data: 2010-01-07 15:41:36
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Desoft wrote:
    > Jak podłączysz akumulator do tego zasilacza przez żarówkę samochodową od
    > świateł przednich (np H7) to nic się nie stanie

    ...pod warunkiem, ze ten zasilacz daje na wyjsciu prad staly. A wiele
    takich zasilaczy oferuje przemienny.

    --
    KILu