  • 1. Data: 2010-04-28 20:55:23
    Temat: Wezwanie na komende za zdarzenie, ktorego nie bylo
    Od: amos <g...@g...com>

    Witajcie,
    troche nietypowa jak dla mnie historia, bo wezwano mnie na
    przesluchanie w charakterze swiadka szkody parkingowej, ktora nie
    miala miejsca. Albo miala lecz z pewnoscia nie z udzialem mojego auta.

    Sytuacja podobno miala miejsce w moim rodzinnym miescie, w ktorym
    bywam z rodzina bardzo rzadko. Akurat tego dnia moja zona w nim byla,
    jednak miejsca, w ktorym mialo zdarzenie nie odwiedzala z 10 lat.

    No i tu sie rozpoczyna ciekawszy fragment - ktos zeznal, ze widzial ze
    moje auto kogos tam na parkingu zarysowalo.

    Przyszlo wezwanie na zeznania, grzecznie poprosilismy o wyslanie
    sprawy do miasta, w ktorym mieszkamy. Stawilem sie na wezwanie,
    zeznalem zgodnie z prawda, ze tego dnia nie bylo mnie w owym miescie i
    nie wiem kto mogl wowczas dysponowac autem (bylem w delegacji).

    Odbyly sie ogledziny auta lecz smaczku dodaje fakt, ze auto juz od
    momentu zakupu jest cale poobijane. Nie naprawiam (szpachluje) tego,
    nie wymieniam elemntow, jedynie zabezpieczam przed korozja.
    Priorytetem dla mnie jest dobry stan techniczny auta a nie wyglad. W
    zeznaniach podalem, ze w ostatnim okresie nie zauwazylem zadnych
    dodatkowych uszkodzen auta.

    Jak stwierdzil dzielnicowy - mozna dopasowac je do kazdej kolizji.

    Wraz z zona jestesmy normalnymi ludzmi, nie unikamy odpowiedzialnosci
    za swoje czyny. Auto ubezpieczone, wiec niby klopotu nie ma. Jednak
    dlaczego mialbym poniesc jakiekolwiek konsekwencje za czyjes klamstwa?

    W sprawiedliwosc nie wierze, bedac szczeniakiem mialem stluczke
    spowodowana przez cofajacego dziadka, ktoremu w owczesnym kolegium
    protokolantki przed sprawka klanialy sie na korytarzu w pas. Sprawa
    zostala oczywiscie rozstrzygnieta na moja niekorzysc. Wiem, ze w
    finale licza sie tyko znajomosci.
    Konsekwencje prawie zadne poza wyplata odszkodowania z ojca OC.
    Niesmak jednak pozostal do dzis.

    No i teraz pytanie - czy mieliscie podobne sytuacje? Jaka najlepiej
    przyjac postawe? Zona jeszcze nie zeznawala, choc pewnie niedlugo
    bedzie. Nie zamierzamy klamac, lecz z pewnoscia mozna zlozyc zeznania
    w rozny sposob.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 2. Data: 2010-04-28 21:17:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    amos pisze:
> [...]
    >
    > Sytuacja podobno miala miejsce w moim rodzinnym miescie, w ktorym
    > bywam z rodzina bardzo rzadko. Akurat tego dnia moja zona w nim byla,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > zeznalem zgodnie z prawda, ze tego dnia nie bylo mnie w owym miescie i
    > nie wiem kto mogl wowczas dysponowac autem (bylem w delegacji).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Widzisz, czyli nie do końca zeznałeś zgodnie z prawdą, skoro sam
    piszesz, że żona była tego dnia w tym mieście i jak wynika z kontekstu
    tym samochodem.

    Nie sądzisz, że coś tu się nie zgadza?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 3. Data: 2010-04-28 21:35:54
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    >
    > Widzisz, czyli nie do końca zeznałeś zgodnie z prawdą, skoro sam
    > piszesz, że żona była tego dnia w tym mieście i jak wynika z kontekstu

    Idąc dalej tym tropem ;)

  • 4. Data: 2010-04-28 21:39:14
    Od: amos <g...@g...com>

    On 28 Kwi, 21:17, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Nie sądzisz, że coś tu się nie zgadza?

    Nie sadze. To akurat zasugerowal sam Policjant.

    Dlaczego? Nie bylo mnie w miescie, nie mialem w kieszeni wszystkich
    kompletow kluczykow ani dokumentow.
    Zona potencjalnie mogla komus pozyczyc auto i mnie o tym poinformawac.

    Jednak na Ciebie zawsze mozna liczyc jesli chodzi o szukanie dziury w
    calym. Teraz bede wdzieczny za jakies praktyczne rady.

    Ciesze sie jednak, ze ktos ta dluzyzne przeczytal uwaznie ;)

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 5. Data: 2010-04-28 21:43:19
    Od: amos <g...@g...com>

    wiadomościnews:hra1k0$sgh$1@inews.gazeta.pl...

    > Idąc dalej tym tropem ;)
    >
    > "Auto ubezpieczone, wiec niby klopotu nie ma. Jednak
    > dlaczego mialbym poniesc jakiekolwiek konsekwencje za czyjes klamstwa?"

    Czy Ty chcialbys tracic znizki za czyjes winy?
    Ja nie.

    Nawet gdybym ich nie utracil szalonych 10% (wysokosc obecnej skladki
    OC ok 330 PLN) to nie chce ponosic odpowiedzialnosci za kogos. To
    takie dziwne?

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 6. Data: 2010-04-28 21:46:31
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Apr 28, 7:55 pm, amos <g...@g...com> wrote:

> [...]
    > przyjac postawe? Zona jeszcze nie zeznawala, choc pewnie niedlugo
    > bedzie. Nie zamierzamy klamac, lecz z pewnoscia mozna zlozyc zeznania

    rozne rzeczy moga sie wydarzyc ale skad niby ktos mialby miec twoj nr
    rej skoro nie byles od lat w tamtej okolicy? czy moze Twoja zona
    "zapomniala" ze jednak byla na tym parkingu?
    jesli nie zamierzasz klamac to nie kombinuj, ostatecznie prawda i tak
    moze wyjsc na jaw i wtedy nawet jezeli to nie twoja zona porysowala
    czyjs samochod to nie bedziesz mial zadnych argumentow w reku.

    mac

  • 7. Data: 2010-04-28 21:48:14
    Od: amos <g...@g...com>

> [...]

    > Widzisz, czyli nie do końca zeznałeś zgodnie z prawdą, skoro sam
    > piszesz, że żona była tego dnia w tym mieście i jak wynika z kontekstu

    Jeszcze jedno - nie zeznalem, ze zona tam byla.
    Zeznalem, ze nie wiem kto mogl poslugiwac sie moim autem tego dnia.

    To, ze zona tam byla zezna ona. Bedac w innym miescie nie mam zadnego
    dowodu (a wiec pewnosci), ze ona tam byla. Mogla mnie przeciez
    oklamac.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 8. Data: 2010-04-28 21:55:52
    Od: amos <g...@g...com>

    On 28 Kwi, 21:46, maciej debski <m...@b...pl> wrote:
    > rozne rzeczy moga sie wydarzyc ale skad niby ktos mialby miec twoj nr
    > rej skoro nie byles od lat w tamtej okolicy? czy moze Twoja zona
    > "zapomniala" ze jednak byla na tym parkingu?

    Wiem, teoria mocno spiskowa. Dlatego to wlasnie w tej calej sytuacji
    mnie najbardziej zastanawia.
    Zdobyc numer to akurat zaden problem. Tylko po jaka cholere ktos podal
    moje numery?

    Zonie osobiscie wierze. Wy, nie znajac nas osobiscie mozecie
    podejrzewac wszystko. Zdaje sobie z tego sprawe.

    Tesc jest Policjantem, tez moglby sprawe wyciszyc. Tylko, ze takie
    rzeczy nie do konca sa w moim stylu. Nawet, jesli bede musial za to
    zaplacic strata znizek.

    Jak trzeba placic mandat, to place a nie de to tescia.

    > jesli nie zamierzasz klamac to nie kombinuj,

    Nie zamierzam. Zamierzam jednak sie bronic przed nieprawdziwymi
    oskarzeniami. Kiedys sobie odpuscilem...

    > ostatecznie prawda i tak
    > moze wyjsc na jaw i wtedy nawet jezeli to nie twoja zona porysowala
    > czyjs samochod to nie bedziesz mial zadnych argumentow w reku.

    Prawdy sie nie boje. Z checia udostepnie auto do badan
    mechanoskopowych.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 9. Data: 2010-04-28 21:59:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    amos pisze:

    > Jeszcze jedno - nie zeznalem, ze zona tam byla.

    Wiesz, o to chyba nie pytali.

    > Zeznalem, ze nie wiem kto mogl poslugiwac sie moim autem tego dnia.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    To właśnie nie jest prawdą - doskonale wiedziałeś, że żona mogła się
    nim posługiwać - czemu to pominąłeś? Niby tak też można, ale nie jest
    to zgodne z prawdą....

    > To, ze zona tam byla zezna ona.

    Nieistotne.

    > Bedac w innym miescie nie mam zadnego dowodu (a wiec pewnosci), ze ona tam byla.

    Wiesz, że to coraz bardziej się kłóci z wcześniejszą deklaracją?

    > Mogla mnie przeciez oklamac.

    Mogła, ale to nieistotne z punktu pytania, czy wiesz kto się mógł
    posługiwać pojazdem...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 10. Data: 2010-04-28 22:03:58
    Od: amos <g...@g...com>

    On 28 Kwi, 21:59, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > To właśnie nie jest prawdą - doskonale wiedziałeś, że żona mogła się
    > nim posługiwać - czemu to pominąłeś? Niby tak też można, ale nie jest
    > to zgodne z prawdą....

    Owszem, zeznalem. Zeznalem, ze moim zdaniem jedyna osoba, ktora mogla
    uzytkowac moje auto tego dnia jest moja zona.
    Jedynie Policjant tego nie zapisal. Malo tego, sam mi to
    wyperswadowal.

    Zapisal natomiast na moja prosbe, ze auto uzytkujemy razem na zmiane.

    Ale luz, mozesz udowadniac dalej moja wine. W razie czego bede
    przygotowany na najgorsze w sadzie.

    --
    zdrowka
    amos