  • 21. Data: 2010-04-27 09:08:45
    Temat: Re: Wideorejestrator - zagadnienia z fizyki i matmy
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Kwi, 08:01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > imo jezeli klarownie wytłumaczysz panom, ze bład pomiaru urzadzenia wynosi
    > 3%, czyli mogłes równie dobrze przekroczyc predkosc za 8pktów i taki mandat
    > przyjmiesz, a za 10 punktów idziess do sadu to powinni ustapic.

    probowac mozna, ale zalezy to od homologacji/przepisow itp...
    nie chce mi sie szukac... ale stawiam, ze przy "radarach" jest
    odwrotnie jak przy licznikach predkosci - radary zanizaja (i pokazuja
    oczyt "pewny", czyli napewno nie jechal wolniej niz... przy
    spelnieniu warunkow pomiaru), liczniki zawyzaja... czyli np. blad
    licznika jest -0 +5% , radaru -5% 0...

    WS

  • 22. Data: 2010-04-27 12:52:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > Osobnik posiadający mail k...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > czyli odszczekasz, jezeli policja ukaze za 70/50 w miejscu totalnie
    > bezpiecznym (zwykła łapanka znaczy sie)?

    Niczego nie odszczekam, ma takie samo prawo ukarac za 70 jak za 170. A ze
    czasem komus sie poszczesci, niech nie robi z tego ideologii.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-04-27 16:54:14
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bd5a410$1@news.home.net.pl...

> [...]

    reke nie lapiac za takie pierdoly, ale kiedy czepi sie barana walacego dwa
    razy wiecej niz ograniczenie, to juz bezczelni sa.

    Przyloz cos chlodnego do czola.

    Sam przyłóż
    Policja nie jest od chodenia na ręke tylko od pilnowania przestrzegania
    prawa.
    Jak kurwa ja mam go przestrzegać skoro policja tego nie robi.
    Jeżdze szybciej niż mówią znaki i robie to bo lubie bo wole jeździć szybciej
    niż wolniej
    ale nie będę jęczał nawet jak mnie zatrzymają za 55/50 bo wiem że prawo jest
    po to
    żeby własnie go przestrzegać a policja ma tego pilnować. Trudno wymagać od
    społeczeństwa żeby szanowałą prawo
    jak ci co go pilnuja powinni tego zabronić.
    Złapany gość w programie to była zwykła "pizd......"
    Na pocieszenie na jego miejscu złozyłbym tylko doniesienie na policję że
    łamała przepisy.
    Za nich też ktoś powinien się wziąć zeby w końcu wiedzieli od czego są.

  • 24. Data: 2010-04-28 00:01:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > oczyt "pewny", czyli napewno nie jechal wolniej niz... przy
    > spelnieniu warunkow pomiaru), liczniki zawyzaja... czyli np. blad

    podałem 3% bo kajarzy mi sie, ze taka maja dokładnosc.
    Ale racja - trzeba sprawdzic w danych konkretnego radaru.

  • 25. Data: 2010-04-28 00:01:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kamil k...@s...com ...

    > Niczego nie odszczekam, ma takie samo prawo ukarac za 70 jak za 170. A
    > ze czasem komus sie poszczesci, niech nie robi z tego ideologii.

    to po co piszesz, ze nie karza za 70/50 skoro karza.

  • 26. Data: 2010-04-29 11:27:41
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 16:54:14 +0200, moje_przedmioty napisał(a):

    > Policja nie jest od chodenia na ręke tylko od pilnowania przestrzegania
    > prawa.

    Święta prawda.

    > Jak kurwa ja mam go przestrzegać skoro policja tego nie robi.

    A jakie to ma znaczenie, kto nie przestrzega? Do przestrzegania prawa
    zobowiązani są wszyscy, bez wyjątków. Jak jakiś policjant kogoś zabije, to
    ty też kogoś dziabniesz? A jak policjant zacznie handlować prochami, to też
    się weźmiesz za dilerkę? To, że ktoś (nawet policjant) popełnia wykroczenie
    czy przestępstwo, nie upoważnia ciebie do tego samego.

> [...]
    > społeczeństwa żeby szanowałą prawo
    > jak ci co go pilnuja powinni tego zabronić.

    To nie społeczeństwo łamie prawo, to ludzie robią. U nas zazwyczaj własne
    wykroczenia usprawiedliwia się krótkim "bo oni też to robią" (przy czym
    "oni" to bardzo pojemna kategoria, mogą to być policjanci, lekarze,
    urzędnicy, sąsiad, kierowca z pasa obok, adwokat, ochroniarz - każdy może
    być onym dla kogoś). Zapomina się, że to JA mam przestrzegać prawa, a nie
    oglądać się na innych. Jeżeli JA będę przestrzegał, to kto mi może co
    zrobić?

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

  • 27. Data: 2010-04-30 02:31:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    Als wrote:

    > A jakie to ma znaczenie, kto nie przestrzega?

    Ma zasadnicze, bo jeśli przepisy mają w dupie ci, którzy powinni je
    egzekwować od innych, to nic dziwnego, że ma je w tym samym miejscu cała
    reszta. Ryba psuje się od głowy.

    --
    cokolwiek

  • 28. Data: 2010-04-30 02:33:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Budzik wrote:

    > znajac czas i droge - jakie to ma znaczenie?

    Żadne, nie wiedzieć czemu założyłem, że obliczył to w inny sposób. A co
    do tej metody to pewnie błąd wynika z zaokrąglenia danych, z których to
    liczył.

    --
    cokolwiek

  • 29. Data: 2010-04-30 11:35:22
    Od: Als <1...@1...pl>

    Dnia 30 Apr 2010 02:31:51 +0200, to napisał(a):

    > Ma zasadnicze, bo jeśli przepisy mają w dupie ci, którzy powinni je
    > egzekwować od innych, to nic dziwnego, że ma je w tym samym miejscu cała
    > reszta. Ryba psuje się od głowy.

    Ale w czym to, że ktoś łamie prawo, upoważnia ciebie do łamania? Jeżeli
    podchodzisz do tego w ten sposób, to sam nie powinieneś w żaden sposób
    narzekać na innych. Skoro ty je łamiesz, to ja też mogę.
    Jeżeli będziemy tak patrzeć na problem, to on będzie tylko narastał. Może
    lepszym sposobem byłoby uważać tylko i wyłącznie na siebie: "ja nie
    naruszam przepisów, innych mam gdzieś". Teraz większość ludzi podchodzi do
    sprawy w sposób "ja naruszam przepisy, bo inny to robi".
    Kiedyś kierowca ciężarówki próbujący skręcić w lewo zahaczył naczepą o mój
    samochód stojący pod domem. Szkody nie były duże, ale musiałem ściągać
    policję, bo auto firmowe. Kiedy policja przyjechała, kierowca próbował się
    wykręcić tłumaczeniem "a może tu jest zakaz postoju i tego auta tu nie
    powinno być?". Policjant zgasił go krótko - nawet gdyby był, to to nie
    upoważnia kierowcy ciężarówki do wbijania tylnej belki w ten samochód, co
    najwyżej ja dostałbym mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale on
    i tak byłby ukarany za uszkodzenie mojego samochodu.

    Niepotrzebnie oglądamy się na innych, wystarczy, że każdy przypilnuje sam
    siebie.

    --
    Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

  • 30. Data: 2010-05-01 23:40:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Als wrote:

    > Ale w czym to, że ktoś łamie prawo, upoważnia ciebie do łamania?

    Jeśli inni to większość to jak najbardziej. Skoro większość postępuje
    wbrew danemu prawu to to prawo jest złe i powinno być zmienione. Prawo
    powinno (w pewnym uproszczeniu) odpowiadać oczekiwaniom większości, a nie
    jakiejś samozwańczej "elity".

    Po za tym tu była mowa o konkretnej sytuacji w której policjant każe
    dokładnie za to co sam robi tylko "mniej". To sytuacja skandaliczna.

    Brak związku.

    --
    cokolwiek