  • 1. Data: 2010-04-26 14:21:58
    Temat: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: gregor <c...@g...pl>

    Witam

    Od jakiegos czasu zauwazylem ze pedal hamulca jest miekki i moge go
    wcisnac prawie do dechy, klocki sa ok, a plyn nie wymieniany (mam auto 3
    lata a ma ono w sumie juz 13 latek ... byc moze nigdy nie wymieniany)

    czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go
    wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS,
    ktory odlaczylem bo zacza mi wariowac

    gregor

  • 2. Data: 2010-04-26 15:06:56
    Temat: Re: plyn hamulcowy a hamowanie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Kwi, 14:21, gregor <c...@g...pl> wrote:

    > czy plyn ma wplyw na moc hamowania ?

    nie

    problem moze byc tylko przy dluzszym hamowaniu jesli sie zagotuje
    (niezmieniany ciagnie wode z powietrza i obniza sie temp.
    wrzenia...) , moze wystarczy tylko dobrze odpowietrzyc ?

    WS

  • 3. Data: 2010-04-26 15:55:33
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    gregor pisze:
> [...]
    >
    > czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go
    > wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS,

    Prawdopodobnie masz zapowietrzone hamulce.
    Jak będziesz odpowietrzał to przy okazji możesz ten płyn wymienić dla
    świętego spokoju. Odessij ze zbiorniczka większość płynu, wlej nowy do
    pełna i podczas całego procesu odpowietrzania pilnuj jego stanu. Przy
    odpowietrzaniu przelej dość znaczną ilość przez każdy cylinderek.

  • 4. Data: 2010-04-26 15:58:36
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Płyn hamulcowy wymieniam regularnie co 2 lata w serwisie. I czuję istotną
    różnicę podczas hamowania, choć pewnie niektórzy powiedzą, że to
    autosugestia...

  • 5. Data: 2010-04-26 17:50:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt>
    > Płyn hamulcowy wymieniam regularnie co 2 lata w serwisie. I czuję
    > istotną różnicę podczas hamowania, choć pewnie niektórzy
    > powiedzą, że to autosugestia...

    Dawaj namiary, zrobimy komisje sledcza i wizje lokalna :-)

    Byc moze wynika to z odpowietrzenia albo rozruszania czy regulacji
    innych elementow.
    Tak czy inaczej - rozwodniony plyn nadal nie jest scisliwy.
    A obnizonej temperatury wrzenia kierowca przy pierwszym hamowaniu
    na pewno nie zauwazy.

    J.

  • 6. Data: 2010-04-27 12:58:59
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go
    > wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS,

    Zrób taką próbę. Przy wyłączonym silniku, zakładam ze jest wspomaganie, Najpierw
    wciśnij jeden raz szybko pedał hamulca. Zapamiętaj pozycję w jakiej się zrobił
    twardy. Puść pedał i zacznij go wciskać bardzo powoli. Jeśli da się wcisnąć bez
    większego oporu za poprzednie położenie. Albo nawet do podłogi to zużyta jest
    pompa hamulcowa i trzeba ją wymienić. Jeśli za pierwszym razem i za drugim pedał
    wpada do podłogi to jest albo wyciek albo układ jest zapowietrzony albo też jest
    uszkodzona pompa hamulcowa. Z tym że w zapowietrzenie szczelnego układu przy
    którym nic nie było robione bym raczej nie wierzył. A klocków czasami niedawno
    nie zmieniałeś i nie zrobiło się to po wymianie?

  • 7. Data: 2010-04-27 13:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w
    > Zrób taką próbę. Przy wyłączonym silniku, zakładam ze jest
    > wspomaganie, Najpierw

    Przy wylaczonym to wspomaganie bedzie pracowac roznie.

> [...]
    > się wcisnąć bez
    > większego oporu za poprzednie położenie. Albo nawet do podłogi to

    Ta, kiedys tez tak myslalem, a to nie pompa tylko cylinderek
    hamulcowy byl do wymiany [w zasadzie do naprawy, ale ich sie juz
    nie naprawia :-(]

    Najpierw dokladna diagnoza.

    J.

  • 8. Data: 2010-04-27 15:15:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-26 14:21, gregor pisze:
> [...]
    >
    > czy plyn ma wplyw na moc hamowania ? przymierzam sie niedlugo go
    > wymienic i z pewnoscia sie przekonam no ale dodatkowo mam problem z ABS,

    Chłopie!!! Płynu to Ty już od 10 lat nie masz!
    Oleju też przez 13 lat nie wymieniałeś? Gratuluję.

  • 9. Data: 2010-04-27 15:16:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-26 15:06, WS pisze:

    > nie

    Jak się nie znasz, to z łaski swej nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • 10. Data: 2010-04-27 15:18:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-04-27 12:58, kogutek pisze:

    > Przy wyłączonym silniku, (...)

    > zużyta jest
    > pompa hamulcowa i trzeba ją wymienić.

    Jak ma działać pompa hamulcowa, gdy silnik jest wyłączony?