  • 11. Data: 2015-07-18 15:05:58
    Temat: Re: Windows-8 vs. FTDI
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 lipca 2015 13:26:08 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

    > A to że taki producent, któremu nie chce się raz na trzy lata sprawdzić
    > czy jego oprogramowanie działa na nowszym systemie, to wrzód na dupie :-)

    Nie wiem do kogo "pijesz". Jeżeli do mnie, to Ci powiem że Xilinx to też wrzód na
    dupsku, bo Xilinx platform cable nie działa pod W8. Dlaczego? Dlatego, że też jest
    skonstruowany w oparciu o dokładnie tą samą kostkę do komunikacji przez USB.
    FT2232H.

    Wrzodem jest FTDI i M$! Tego drugiego nie da się obejść. Zmieniam w kolejnych
    badziewiach na Cypress'a.

  • 12. Data: 2015-07-18 15:12:56
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 lipca 2015 14:12:24 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

    > No ale chodzi o sterownik twój czy FT?
    > Mnie to wcale nie dziwi - jedna z metod celowego postarzania produktów.
    > Nowy Windows, nowe sterowniki. Ty masz wybór - piszesz nowe sterowniki
    > albo robisz nowe urządzenia - stare są celowo "nie wspierane".
    > Komu zależy - używa starego systemu, kogo stać - kupuje nowe urządzenie
    > i interes się kręci.

    Hęęę...?! Ja mam pisać sterowniki do produktów FTDI? Nawet nie mam bladego pojęcia
    jak się do tego zabrać. Faceci w Xilinx chyba też, bo ichnie produkty skonstruowane w
    oparciu o dokładnie te samą kostkę też nie fungują pod W8.

  • 13. Data: 2015-07-18 16:11:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 18.07.2015 o 15:12, s...@g...com pisze:

> [...]
    jak się do tego zabrać. Faceci w Xilinx chyba też, bo ichnie produkty skonstruowane w
    oparciu o dokładnie te samą kostkę też nie fungują pod W8.

    No więc w takim razie FTDI ma wybór: napisać/poprawić sterowniki pod W8
    i sprzedawać FT2232H nadal, licząc na stałych klientów... albo olać
    FT2232H i sprzedawać nową kostkę, tracąc starych a zyskując nowych
    (zamożnych) klientów. A do FT2232H i tak pewnie jakiś Chińczyk albo
    Hindus sterowniki napisze - chyba że będą jakieś cyrki nie do przejścia
    z podpisywaniem itp. ale tu raczej nie ma obaw - gdyby wszystko szło po
    myśli M$ to by nie było Internetu.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2015-07-18 16:58:38
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 lipca 2015 16:11:38 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > Hindus sterowniki napisze - chyba że będą jakieś cyrki nie do przejścia
    > z podpisywaniem itp. ale tu raczej nie ma obaw - gdyby wszystko szło po

    ==================

    I tu się zgadzamy na 99.99%. Pozostaje te 0.01% niezgodności. A być może nawet tego
    nie ma, chodzi o zrozumienie pewnych mechanizmów marketingowych+zdolności
    intelektualnych pewnych Nacji.. Piszesz, że pewnie jakiś Chińczyk bądź Hindus coś tam
    zrobi... No i tutaj sprowokowałeś mnie skutecznie do przypomnienia sobie o nie tak
    starym wątku "te małe chińskie łapki", zainicjowanym przeze mnie. Prawda jest taka,
    że w SV 90+% w R&D to Chińczycy+Hindusi. Tak samo jest w Stuttgarcie (Mercedes-Benz),
    tak samo jest w Airbus Industry.

    Wystarczy poszperać w dowolnej dziedzinie po internecie (nauki
    ścisłe+medycyna/biologia). Ciężko nie natknąć się na artykuły bez Chińsko/Hindusko
    brzmiącymi nazwiskami..

    Wracając do FT2232H - w sterowniku jest błąd, na kupie stron dyskusyjnych i Naszych i
    zagranicznych znajdziesz ten sam problem: zawijanie danych w trybie "Synchro. FIFO".
    Rozwiązanie: bardzo brzydkie-wysłanie kilkubajtowego "znacznika" i niech się soft
    'bawi' gdzie jest początek danych.

    Podejrzewam, że autor sterowników zmienił robotę i dalej nikt nie jest w stanie tego
    opanować.

    Smarowałem mejle do FTDI w tym temacie... Ni Wacka, toż jego mać odnoszę wrażenie,
    że ja się lepiej znam na ich produktach. Bo pierdolą takie farmazony, że aż ciężko
    spamiętać i powtórzyć. Applikejszon 'inżyniery'...

  • 15. Data: 2015-07-19 00:19:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > wykorzystaniem FT2232H i cóż ja dalej mogę? NIC!!
    > A głupota użytkowników nie zna granic!! Wielu z nich ma niezbyt nowe
    > kompasy, niektórzy twierdzą, że najlepszym systemem na tym kompasie było
    > XP lub Wiśta.
    > No to po kiego Wacka zainstalowaliście te nowe "wynalazki"? A jak się
    > Wam to nie podoba, to dlaczego nie robicie reinstalki starszych systemów i
    > zawracacie mi gitarę?
    > Po prostu curwa kyrk!! To ja jestem odpowiedzialny za to, że nowe
    > wynalazki M$ wpieniają użytkownika i nie gadają z FT2232H.
    > Baaa... Jestem straszony nawet niezawisłym !!

    Stachu, jak zwykle wiele emocji, a mało merytorycznej treści. Na czym
    właściwie polega problem? Co to znaczy, że nie jest rozpoznawalne? Nie
    wykrywa poprawnie VID i PID urządzenia?
    Dlaczego obudziłeś się teraz i nie wykonałeś testów w momencie jak MS
    wypuszczał Windows 8? To nie jest nowy system. Za rogiem już jest Windows
    10. Można za darmo ściągnąć wersję testową. Jego pewnie też nie testowałeś.
    Nie mów, że nic nie możesz, bo możesz dużo. Chipy FTDI są przecież
    programowalne, możesz ustawić choćby VID i PID. Możesz przejrzeć fora,
    możesz dostarczyć klientowi najnowsze sterowniki. I sprawdź, czy nie użyłeś
    przypadkiem podróbek. Od razu czepiasz się MS. Tak, na pewno to oni są winni
    problemowi z wykrywaniem urządzenia, bo mają jakiś ukryty interes, żeby USB
    nie działało.
    Z resztą skąd wiesz, że problem jest z systemem? Może chodzi o nowe
    komputery z USB 3.0 i jest jakiś problem mimo teoretycznej wstecznej
    kompatybilności? Może ścieżki sygnałowe źle poprowadziłeś?
    Wolisz rzucać curwami zamiast przyjąć do wiadomości, że wszystkie systemy są
    ciągle aktualizowane, czy to Linux, czy Mac OS X, czy Android czy iOS. Takie
    same pretensje do świata jak to, że C wygrało z Pascalem.
    Nie możesz przyjmować, że do końca świata ludzie będą używali XP i płyt
    głównych z USB 2.0. Musisz uwzględniać, że konfiguracja sprzętowo-programowa
    może być inna niż u Ciebie i że na dodatek będzie się zmieniać. To trzeba
    brać na klatę a nie żalić się na grupach.
    I nie piszę ze złośliwości, a z doświadczenia i to nawet z dzisiejszego.
    Urządzenie z interfejsem WWW. Interfejs działa u mnie na Firefoksie na PC.
    Nie działa poprawnie u klienta na tablecie. Dlaczego? Bo jak się okazało,
    użyłem niestandardowej funkcji JavaScript, której nie było na androidowej
    przeglądarce. I co, powiem klientowi, że ma sobie na tablecie zainstalować
    Firefoksa, albo że nie obchodzi mnie jego tablet? Nie. Sprawdzam co jest nie
    tak i przerabiam.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2015-07-19 05:02:14
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 19 lipca 2015 00:19:56 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Stachu, jak zwykle wiele emocji, a mało merytorycznej treści. Na czym
    > właściwie polega problem? Co to znaczy, że nie jest rozpoznawalne? Nie
    > wykrywa poprawnie VID i PID urządzenia?

    Jakiej merytorycznej treści Ci brakuje? FT2232H nie jest widziane pod W8 i koniec
    kropka. Dotyczy to nie tylko mojego badziewia, ale również np. Xilinx Platform Cable.

    > Dlaczego obudziłeś się teraz i nie wykonałeś testów w momencie jak MS
    > wypuszczał Windows 8?

    Badziew była na rynku przed W8. Czytaj uważnie główny wątek ze zrozumieniem, bo
    zaczynasz irytować.

    > To nie jest nowy system. Za rogiem już jest Windows
    > 10. Można za darmo ściągnąć wersję testową. Jego pewnie też nie testowałeś.
    > Nie mów, że nic nie możesz, bo możesz dużo.

    Gówno mogę! W8 nie widzi FT2232H i tyle.

    > Chipy FTDI są przecież
    > programowalne,

    Hęęę...?!

    > możesz ustawić choćby VID i PID.

    Na zewnętrznym EEPROM'ie. I co z tego?

    > Możesz przejrzeć fora,
    > możesz dostarczyć klientowi najnowsze sterowniki.

    Tak? No to bądź tak łaskaw i podaj linka.

    > I sprawdź, czy nie użyłeś
    > przypadkiem podróbek. Od razu czepiasz się MS.

    Jaaasne... Xilinx chyba też jedzie na podróbkach FT2232H :))

> [...]
    > nie działało.
    > Z resztą skąd wiesz, że problem jest z systemem? Może chodzi o nowe

    Chłopie... Przeczytaj jeszcze raz główny wątek ze zrozumieniem, albo poproś kogoś o
    wytłumaczenie.

  • 17. Data: 2015-07-19 08:42:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Jul 2015 20:02:14 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
> [...]
    pod W8
    > i koniec kropka. Dotyczy to nie tylko mojego badziewia, ale również

    Skoro robisz "badziewia" to czego się spodziewasz. Sorry ale nie
    można było się powstrzymać.
    Rozwiązanie Twoich problemów jest bardzo proste, zajmij się czymś
    innym. Przygotowanie/konfiguracja urządzeń do prawidłowej pracy z
    Twoim ulubionym systemem jak widać Cię przerasta.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-07-19 12:29:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > Przygotowanie/konfiguracja urządzeń do prawidłowej pracy z Twoim
    > ulubionym systemem jak widać Cię przerasta.

    Nie znasz się to nie zabieraj głosu bo robisz z siebie idiotę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2015-07-19 13:01:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jul 2015 11:29:59 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Nie znasz się to nie zabieraj głosu bo robisz z siebie idiotę.

    Kto tu jest idiotą? Przynajmniej raz na tydzień zrzędzi, że coś mu
    pod windows nie działa. Wielokrotnie wiele osób mu sugerowało
    alternatywne działające rozwiązania a on znowu to samo.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-07-19 13:08:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Jul 2015 00:19:57 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    okazało,
    > użyłem niestandardowej funkcji JavaScript, której nie było na

    Co konkretnie nie zadziałało? Ja w swoich interfejsach embeded
    używane mocno jquery (w wersji min.) + highcharts, jak dotąd jeszcze
    nie trafilem na niekompatybilność JS między urzadzeniami ale warto
    wiedzieć na co uwazac...

    --
    Marek