  • 1. Data: 2009-03-02 10:44:35
    Temat: Windows - Przesuwanie kontrolki po oknie czyli jak pobrac wspolrzedne obszaru klienta
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!

    Jak naprościej w Windows (WinAPI) przesunąć kontrolkę o zadane dex i dy
    będącą na oknie.
    Wydawało by się to proste:
    - pobieram współrzędne kontrolki za pomocą GetWindowRect()
    - odpowiednio poprawiam współrzędne o dx i dy
    - przesuwam kontrolkę za pomocą MoveWindow() lub SetWindowPos()
    gdyby nie to że ... GetWindowRect() podaje współrzędne wględem Screen a
    MoveWindow() i SetWindowPos()
    wymagają współrzędnych względem okna na którym jest kontrolka. Ba, gorzej,
    względem _obszaru klienta_ tego okna.
    Gdyby tylko względem okna to jeszcze pół biedy, pobiore współrzędne okna i
    już,
    ale nie znalazłem żądenej funkcji która by podawała współrzędne obszaru
    klienta danego okna
    (funkcja GetClientRect() zawsze zwraca x i y równe zero)

    Jak to się w prosty sposób zrobić ?

    Adam

  • 2. Data: 2009-03-02 11:04:26
    Od: voy <v...@M...pl>

    Adam L. pisze:
> [...]
    > klienta danego okna
    > (funkcja GetClientRect() zawsze zwraca x i y równe zero)

    ScreenToClient

    ClientToScreen

    Pozdr :)

  • 3. Data: 2009-03-02 11:20:38
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "voy" <v...@M...pl> napisał w wiadomości

    > ScreenToClient
    >
    > ClientToScreen

    Wielkie dzięki !!
    Długo szukałem po helpie WinAPI a nie natrafiłem na te funkcje.

    Pozdrawiam
    Adam