  • 11. Data: 2017-06-01 11:09:33
    Temat: Re: Windows phone - jakiś żart??
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ogoabq$c5b$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-06-01 o 00:19, Przyjazny pisze:

    >Nie opowiadaj bzdur i nie wpuszczaj normalnych użytkowników w kanał
    >Windowsa.
    >Normalny użytkownik dopasuje sobie swój androidowy telefon w ciągu
    >kilku, kilkunastu dni normalnego użytkowania (będzie doinstalowywał
    >potrzebne aplikacje),

    ... miesiacami.

    A potem bedzie narzekal, ze bateria dnia nie wytrzymuje :-)

    > a użytkownik Windows, tak jak ja w czasie roku używania Lumii,
    > zostanie z ręką w nocniku:
    >- brak wielu popularnych aplikacji (np. Snapchat, Instagram)

    Nie ma ? Z tego co widze, to Instagram jest.

    >- wadliwie działająca i wieszająca się apka facebooka
    >- wadliwie działająca i wieszająca się apka spotify

    Hm, czy jesli nie uzywam FB i innych w/w, to powinienem pojsc do
    psychiatry .. bo nie jestem normalny ? ;-)

    >- mam skonfigurowanych kilka maili, w Windowsie nie mogę kliknąć
    >"przekaż" i wysłać przekazanego maila z innego maila, niż ten, na
    >który przyszedł

    Hm, a w Gmail mozna ? Wychodzi mi, ze nie.

    >- "zapisz plik" z maila - zapisuję w określonym katalogu - tyle że
    >nic się nie zapisuje - próbowane wiele razy

    Nie poprawili od tamtego czasu ?

    >- w połowie przypadków system nie umiał sobie otworzyć pliku PDF z
    >maila, twierdząc, abym poszukał sobie aplikacji do jego otwarcia w
    >sklepie (w drugiej połowie przypadków PDFy otwierał). Pewnie miałem
    >"złego" Acrobat Readera...

    Albo cos zle skonfigurowane w systemie, trzeba by sprawdzic
    szczegolowo.

    Ale znasz system bez wad ?
    Androida tez dlugo bym wyliczal.

    >Dobrze, że windows umarł. Wg ostatnich statystyk nowych sprzedaży,
    >nie ma nawet pół procenta rynku. Dlatego omijać szerokim łukiem.

    A jednak ... wielcy jakos tego nie zauwazyli, bo "apki mobilne" maja
    na trzy systemy.

    A moze i zauwazyli, bo faktycznie - snapchat nie ma, mBank nie ma,
    ba -nawet demobil uslugi bankowe nie ma.

    Cos MS sp* ... a moze po prostu telefony nokia przestaly sie oplacac i
    nawet zmiana wlasciciela nie pomogla :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-06-01 11:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 11:09, J.F. pisze:

    > ... miesiacami.

    Nieprawda. Używałem Lumii przez rok i przez ten czas doszedłem do
    potrzebnej liczby aplikacji.

    Po przesiadce zainstalowałem szybko wszystkow androidzie. Potem zaczęły
    dochodzić kolejne aplikacje, których w windowsie nie było.

    A to, że telefon się rozwija cały czas, to przecież nie wada.

    > A potem bedzie narzekal, ze bateria dnia nie wytrzymuje :-)

    Bo nie wytrzymuje, jak się używa. System nie na tu znaczenia.

    > Nie ma ? Z tego co widze, to Instagram jest.

    Jakaś podróba, nie bardzo działająca.

    > Hm, czy jesli nie uzywam FB i innych w/w, to powinienem pojsc do
    > psychiatry .. bo nie jestem normalny ? ;-)

    Być może jesteś aspołeczny, albo masz schorzenia socjopatyczne. Na pewno
    nie jesteś reprezentatywną próbą.

    Poza tym co to za argument - "nie używam, więc nawet jak nie działa, to
    system jest dobry"?

    > Hm, a w Gmail mozna ? Wychodzi mi, ze nie.

    Nie używam gmaila. A w androidzie przekazywanie maili działa poprawnie.

    > Nie poprawili od tamtego czasu ?

    Nie. Do czasu aż nie wyrzuciłem tego shitowego windowsa do śmietnika.

    > Albo cos zle skonfigurowane w systemie, trzeba by sprawdzic szczegolowo.

    Łatwiej było się przesiąść na androida.

    > Ale znasz system bez wad ?
    > Androida tez dlugo bym wyliczal.

    No to wylicz. Istotne wady, o takim kalibrze jak właśnie niedziałające
    popularne aplikacje, niedziałające zapisywanie plików, niedziałające
    otwieranie plików itp.

    > A jednak ... wielcy jakos tego nie zauwazyli, bo "apki mobilne" maja na
    > trzy systemy.

    Nie wiem, czy wiesz, ale dużo z apek na windowsa wcale nie jest na
    windowsa, tylko są konwertowane z iOS. I pewnie dlatego tak chujowo
    działają.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-06-01 16:44:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 10:13, Liwiusz pisze:

    > A są wysyłane i jak to sprawdzić?

    W programie pocztowym nie ma przycisku ściągnięcia/sprawdzenia
    poczty. Poczta jest ściągana w czasie synchronizacji urządzenia
    a synchronizacja to również wysyłanie swoich plików na serwery.
    Jak sysnchronizacja wyłączona to programy pocztowe o tym
    informują sugerując jej włączenie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-06-01 18:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nieprawda. Używałem Lumii przez rok i przez ten czas doszedłem do
    >potrzebnej liczby aplikacji.

    >Po przesiadce zainstalowałem szybko wszystkow androidzie.

    Bo juz wiedziales ktore

    >Potem zaczęły dochodzić kolejne aplikacje, których w windowsie nie
    >było.

    ale tu juz nie napisales "szybko" :-P

    >A to, że telefon się rozwija cały czas, to przecież nie wada.

    telefon sie w zasadzie nie rozwija, aplikacje sie rozwijaja.

    A potem telefon sie rozwija, mowi "mam nowy upgrade, zrob 3GB wolnego"
    :-P

    >Bo nie wytrzymuje, jak się używa. System nie na tu znaczenia.

    Nie wytrzymuje tez, jak sie nie uzywa :-(

    >Jakaś podróba, nie bardzo działająca.

    Oficjalna ze strony Instagrama.

    >Być może jesteś aspołeczny, albo masz schorzenia socjopatyczne. Na
    >pewno nie jesteś reprezentatywną próbą.

    >Poza tym co to za argument - "nie używam, więc nawet jak nie działa,
    >to system jest dobry"?

    "Moze i nie dziala, ale komu to przeszkadza" :-P

    >Nie używam gmaila. A w androidzie przekazywanie maili działa
    >poprawnie.

    Aaa, a to ja nie uzywam tego "w androidzie".

    >Nie. Do czasu aż nie wyrzuciłem tego shitowego windowsa do śmietnika.

    ale mamy rok 2017.

    >Łatwiej było się przesiąść na androida.

    W Androidzie tez sa rozne konfiguracje :-)

    >No to wylicz. Istotne wady, o takim kalibrze jak właśnie
    >niedziałające popularne aplikacje,

    -brak zarzadzania uprawnieniami. Tzn niby jest, ale trzeba miec roota,
    roota nie daja, czyli nie ma.
    uprawnienia sa, a godzisz sie na wszystko lub nie korzystasz z
    aplikacji.
    Istotne ? Dla fejsbookowcow pewnie nie.

    -ten system zyje wlasnym zyciem. Cos zre baterie, cos przesyla dane, i
    ni ch* nie wiadomo co.
    -brakuje mi mozliwosci zdeaktywowania aplikacji. Nie chce
    odinstalowac, ma byc, ale ma nie uruchamiac zadnych zadan w tle. Nie
    da sie.

    -z aplikacjami tez roznie bywa - niektore na jednym pracuja, na drugim
    nie, ale to moze wina aplikacji.

    -stale "podkradanie" danych, tzn synchronizacja z kontem googla, ktora
    co rusz sie rozszerza.

    -ukrywanie danych - zostalo 500MB wolnego, a co zajmuje reszte ?

    -niezamykalna przegladarka http, co ze standardu przeniknelo tez np do
    firefoxa.
    No dobra - to moze i nieistotne, tylko czemu mi sie telefon
    rozladowal.

    -upgrade systemu - sciagnal, chce instalowac, a ja nie chce - i nie
    wiadomo, gdzie te dane, ile zajmuja, jak skasowac ..

    >niedziałające zapisywanie plików,

    Na karte pamieci sie nie da. Tzn innymi programami sie nie da w
    dowolny katalog. Od wersji 4.4

    Najchetniej to bym go sobie podlaczyl pod peceta i total commandera
    odpalil - niby mozna, ale z ograniczeniami.
    Nie dorobili sie SMB servera. Tzn jest, ale wymaga roota i kolko sie
    zamyka.

    W koncepcji w ogole sa inne rozwiazania niz pliki - a potem sie mecz
    czlowieku przy migracji czy backupie.

    Wk* mnie tez te koncepcje "synchronizacji" wszystkiego.
    Jeden nieostrozny ruch palca, email czy kontakt jest skasowany, ale
    przeciez nie tylko lokalnie, ale od razu na serwerze i innych
    komputerach/telefonach.

    >Nie wiem, czy wiesz, ale dużo z apek na windowsa wcale nie jest na
    >windowsa, tylko są konwertowane z iOS. I pewnie dlatego tak chujowo
    >działają.

    Mozliwe, przyzwyczajony jednak bylem, ze jak juz ktos robi "aplikacje
    mobilna", to jest na 3 systemy.
    Ale jak widac sie mylilem ... zaczeli dostrzegac, ze to tylko pol
    procenta ? ;-)

    J.

  • 15. Data: 2017-06-01 19:41:51
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 10:04, RadoslawF pisze:

    > A da się w androidzie ściągnąć pocztę nie zgadzając się na
    > synchronizację urządzenia i wysyłanie swoich plików na serwery
    > googla ?

    Synchronizujesz przez konto gogle albo apki google (np. Gmail).
    Alternatywnie robisz konto exchange, pop3 lub imap i już masz z głowy.
    No chyba, że cichaczem coś przesyła ale tutaj paranoicznie podejrzewam
    ot to KAŻDEGO producenta mobilnych OSów :)

  • 16. Data: 2017-06-01 19:51:35
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 00:19, Przyjazny pisze:

    > Ja mam bezpośrednie porównanie Windowsa 8.1 i Androida Marshmallwo i
    > różnica dla normalnego użytkownika jest taka:
    > * W Windowsie bez walki jest dobra klawiatura, takiej dobrej na A. nie
    > można nawet kupić za pieniądze.

    SwifKey... ta z Windowsa była tak dobra, że aż MS kupił SK :)

    > * W Windowsie wszysko działa płynnie, w androidzie wręcz przeciwnie.

    Zależy od sprzętu. Ja od 3 telefonów nie narzekam w normalnym
    użytkowaniu na działanie systemu.

    > * Konto MS łatwiej założyć niż Googla. Za to bez konta telefon z
    > androidem trochę działa, z windosem wcale.

    Tutaj nie wiem. Ostatnio jak potrzebowałem do testów założyć konto Gmail
    przez PC to utknąłem na podaniu nr telefonu. Więc niby masz rację.
    Jednak na moich oczach znajomy zakładał konto przez telefon i poszło mu
    całkiem żwawo.

    > * W Windowsie potrzebne różne rzeczy są od razu i działają (edycja
    > zdjęć, jakiś pakiet biurowy, zarządzanie powiadomieniami, mapy
    > offline). W Androidzie trzeba się naszukać.

    Zależy od telefonu - oprócz map offline u mnie wszystko to działało z
    pudełka.

    > * Z drugiej strony drugiej połowy użytecznych rzeczy dla Windowsa po
    > prostu nie ma.

    Połowy? :)

    > * Systemowe aplikacje do dzwonienia i SMSsów na Androidzie są tak złe i
    > niekonfigurowalne, że pojęcie przechodzi.

    ZNOWU! Zależy od telefonu. Ja do tej pory korzystam z systemowych apek
    do dzwonienia i smsówania i chodzą bardzo dobrze. Hengouts np. jednak
    nie trawię.

    > Generalnie żeby dostać to, co w Windowsie jest gotowe jak włączas
    > telefon, potrzeba cały dzień szukać aplikacji na Androida.

    Bzdura.

  • 17. Data: 2017-06-01 20:58:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 19:41, PlaMa pisze:

    > Synchronizujesz przez konto gogle albo apki google (np. Gmail).

    Wiem. I chciałbym mieć pocztę bez synchronizacji.

    > Alternatywnie robisz konto exchange, pop3 lub imap i już masz z głowy.
    > No chyba, że cichaczem coś przesyła ale tutaj paranoicznie podejrzewam
    > ot to KAŻDEGO producenta mobilnych OSów :)

    A jest jakiś program obsługujący normalne protokoły jak POP3 ?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2017-06-01 21:10:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2017 16:44:58 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W programie pocztowym nie ma przycisku ściągnięcia/sprawdzenia
    > poczty. Poczta jest ściągana w czasie synchronizacji urządzenia
    > a synchronizacja to również wysyłanie swoich plików na serwery.

    Sa ustawienia do synchronizacji roznych danych.
    mozna ustawic tylko poczte.
    Ale czy na pewno sie wylaczy ?

    J.

  • 19. Data: 2017-06-01 21:56:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Zacznijmy od tego:
    Jaki system używasz na PC?
    Druga rzecz
    Jaki aplikacji potrzebuje normalny użytkownik?

    Wiesz że tzw apki służą do uzależnienia użytkownika od danej aplikacji.
    Czyli nie wpisujesz w googla "rozkład jazdy autobusów".
    Zresztą zawsze możesz dodać do ulubionych.
    Tylko klikasz apkę e-podróżnika.

    Czy poza Insta albo snapchat są jakieś inne warte
    zainstalowania dla normalnego użytkownika apki?
    Pamietam kiedyś zapytałem na grupie tutaj i prawie nie było odzewu.
    A jak ktoś zapytał na komputerowej. TO w kilka dni pojawiła
    sie cała lista.

    Mam tableta z androidem a żona ma lumie.
    Na tablecie zainstalowane x-apek jak mi się jeszcze chciało
    z których nie korzystałem a na windowsie zero bo nie ma.
    A i tak wole lumie bo dłużej działa na baterii.

  • 20. Data: 2017-06-01 22:16:30
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 21:10, J.F. pisze:

    > Sa ustawienia do synchronizacji roznych danych.
    > mozna ustawic tylko poczte.
    > Ale czy na pewno sie wylaczy ?

    kontakty i kalendarz trzeba by "uśpić" na koncie google bo się "wyślą"
    do wielkiego brata