  • 21. Data: 2017-06-02 07:00:19
    Temat: Re: Windows phone - jakiś żart??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 16:44:58 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > W programie pocztowym nie ma przycisku ściągnięcia/sprawdzenia
    > poczty. Poczta jest ściągana w czasie synchronizacji urządzenia

    Można wyłączyć synchronizacje w ustawieniach aplijacji gmail, ja
    używam taką konfiguracje bo wtedy gmail generuje mniej wakeow. Wtedy
    trzeba xa każdym wejściem do aplijacji wcisnąć przycisk
    synchronizacji by zobaczyć nowe maile, ew. ściągnąć ekran (w
    zależności od wersji apki)

    > a synchronizacja to również wysyłanie swoich plików na serwery.

    Jakich plików?

    > Jak sysnchronizacja wyłączona to programy pocztowe o tym
    > informują sugerując jej włączenie.

    No i w czym problem, że sugerują?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-06-02 07:48:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Jun 2017 18:19:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > -brak zarzadzania uprawnieniami. Tzn niby jest, ale trzeba miec
    roota,
    > roota nie daja, czyli nie ma.
    > uprawnienia sa, a godzisz sie na wszystko lub nie korzystasz z
    > aplikacji.

    Rozumiem, że utkwila Ci we głowie gdzieś zasłyszane "Android to
    system napisany przez developerów dla developerów". Bez przesady. To
    chcą używać zwykli kkikacze, oni Niue mogą mieć dostępu do takich
    skomplikowanych rzeczy jak wiele uprawnień. To co worowadzono wydaje
    się w miarę dobrym kompromisem by niepełnosprawny techniczne i
    softwarowo user nie zdemolowal systemu w ciągu jednego dnia używania.

    > -ten system zyje wlasnym zyciem. Cos zre baterie, cos przesyla
    dane, i
    > ni ch* nie wiadomo co.

    Po co ci to wiedzieć? Ale rozumiem frustrację z tym związane.
    Kwestię baterii spierdolono na samym początku, gdy do kernela
    wrzucono wakelocki, wbrew zdaje się silnemu oporowi Linusa i spólki.
    Wakelocki sa już w oficjalnym mainstreamowym kernelu czy tylko w
    "androidowych" branchach? Bez wakelockow wg autorow androida
    mobilność by kulala i nie dałoby się zrobić stabilnej synchronizacji
    w tle, powiadomien o zdarzeniach w warstwie aplikacji itp. bo sleep
    przerwał by to w trakcie np. wymiany danych. Zgoda, jak ktoś chce
    pierdyliad powiadomień i baterię wystarczającą na jeden dzień to
    niech ma ale niech będzie wybór typu permanent sleep/wakelock. Brak
    wyboru uważam za wylanie dziecka z kąpielą. Szczególnie w tablecie
    bym chciał by sleep działał tak jak na pc/laptopie. Ma uśpić BEZ
    wybudzania aż do następnego wciśnięcia przycisku power. Nie
    potrzebuje dostawać powiadomień od facebuka czy maila. Ale się nie da
    bo aplikacja x musi co 3 minuty wybufzic cpu by sprawdzić Cos
    Waznego. A takich aplikacji może być kilkadziesiąt i w efekcie
    efektywnego sleepa nie ma.

    Kwestia roota - też frustrujaca. Na pc userowi daje się dostęp do
    wszystkiego, czemu tu nie?
    Rozumiem założenia wynikające z bezpieczeństwa ale moim zdaniem to
    też przegięcie. Zaawansowany user musi dodatkowo kombinować jak chce
    coś zrobić. Problem z wakelockami bym rozwiazal sobie samemu,
    podkladajac customowy kernel bez nich (i okazaloby by sie ze nagle
    bateria starcza na tydzień) ale brak czasu, dodatkowe kombinacje
    wymagające "zrotowania" oraz nieprzejrzysty proces bootowania
    zdecydowanie mnie do tego zniecheca.

    > -brakuje mi mozliwosci zdeaktywowania aplikacji. Nie chce
    > odinstalowac, ma byc, ale ma nie uruchamiac zadnych zadan w tle.
    Nie
    > da sie.

    No jak aplikacja wymaga by design tych zadań to jak sobie
    vwyobrazasz jej zablokowanie? Nie używaj jej. Inna kwestia, że
    idiota programista (99% programów distepnych na androida napisanych
    jest przez idiotow) nie zaprojektowa l aplikacji w inny sposób.

    > -ukrywanie danych - zostalo 500MB wolnego, a co zajmuje reszte ?

    Rozwiń na przykładzie.

    > -niezamykalna przegladarka http, co ze standardu przeniknelo tez np
    do
    > firefoxa.

    Co znaczy nie zamykalna?

    > -upgrade systemu - sciagnal, chce instalowac, a ja nie chce - i nie
    > wiadomo, gdzie te dane, ile zajmuja, jak skasowac ..

    ?? To jest na soecjslbej partycji, po co to kasować?

    > W k pliki oncepcji w ogole sa inne rozwiazania niz - a potem sie
    mecz
    > czlowieku przy migracji czy backupie.

    Backup? Po to synchronizacja by bsckup był niepotrzebny.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-06-02 08:28:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 20:58, RadoslawF pisze:

    > A jest jakiś program obsługujący normalne protokoły jak POP3 ?

    Żartujesz? przepraszam, powinno być chyba "Żartujesz ?" ;)
    https://www.namecheap.com/support/knowledgebase/arti
    cle.aspx/9526/2175/email-account-setup-on-android-5x
    x-lollipop-smtpimappop3

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 24. Data: 2017-06-02 08:42:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 16:44, RadoslawF pisze:
    > W programie pocztowym nie ma przycisku ściągnięcia/sprawdzenia

    Jest.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-06-02 08:53:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 18:19, J.F. pisze:

    > Bo juz wiedziales ktore

    To jakaś wada, że wiedziałem?

    > ale tu juz nie napisales "szybko" :-P

    Bo pojawiały się w miarę odkrywania i potrzeb. Też cię to dziwi?

    > telefon sie w zasadzie nie rozwija, aplikacje sie rozwijaja.
    >
    > A potem telefon sie rozwija, mowi "mam nowy upgrade, zrob 3GB wolnego" :-P

    Tak bywa, aczkolwiek zauważyłem, że osiąga jakąś graniczną wartość i
    potem ciężko ją przekroczyć, na na przykład mam w telefonie 4-5 gb
    wolnego miejsca i nie przewiduję, aby nagle zaczęło mi brakować. NIe
    instaluje kompulsywnie nowych aplikacji, nie gram w gry itp.

    Ale na pewno przy wyborze nowego telefonu za ten rok, czy kilka, będę
    wiedział, aby mieć trochę więcej RAMu i trochę więcej pamięci
    wewnętrznej - tak przyszłościowo, bo wiadomo, że apetyt rośnie w miarę
    upływu czasu.

    > ale mamy rok 2017.

    Wyrzuciłem go miesiąc temu.

    > W Androidzie tez sa rozne konfiguracje :-)

    Ale działa to co potrzebuję, i działa o niebo lepiej i wygodniej niż w
    windowsie.

    > -brak zarzadzania uprawnieniami. Tzn niby jest, ale trzeba miec roota,
    > roota nie daja, czyli nie ma.

    Zupełnie nie rozumiem o czym do mnie piszesz. Ja, i 99% u użytkowników,
    nie potrzebuje uprawnień do życisa.

    > uprawnienia sa, a godzisz sie na wszystko lub nie korzystasz z aplikacji.
    > Istotne ? Dla fejsbookowcow pewnie nie.

    Coś mieszasz. Przy instalowaniu każdej aplikacji pyta się o kilka, czy
    nawet 10 rzeczy, na które chcę lub nie chcę zezwolić.

    > -ten system zyje wlasnym zyciem. Cos zre baterie, cos przesyla dane, i
    > ni ch* nie wiadomo co.

    Wiem. Nawet dostaję ładne wykresy.

    > -brakuje mi mozliwosci zdeaktywowania aplikacji. Nie chce odinstalowac,
    > ma byc, ale ma nie uruchamiac zadnych zadan w tle. Nie da sie.

    Nie zauważyłem.

    > -ukrywanie danych - zostalo 500MB wolnego, a co zajmuje reszte ?

    Ja widzę co zajmuje.

    > -niezamykalna przegladarka http, co ze standardu przeniknelo tez np do
    > firefoxa.

    Co to znaczy niezamykalna?

    > Wk* mnie tez te koncepcje "synchronizacji" wszystkiego.
    > Jeden nieostrozny ruch palca, email czy kontakt jest skasowany, ale
    > przeciez nie tylko lokalnie, ale od razu na serwerze i innych
    > komputerach/telefonach.

    Mam 3 maile w POP3 i mam ustawione kasowanie tylko lokalnie. Kasowanie z
    serwera występuje tylko w mailu IMAP4 i tutaj chętnie dowiedziałbym się,
    jak się tego pozbyć.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-06-02 08:55:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 19:51, PlaMa pisze:

    > Zależy od telefonu - oprócz map offline u mnie wszystko to działało z
    > pudełka.

    O właśnie, mapy Windowsa. Jak je zobaczyłem w mojej Lumii, i porównałem
    z tym, co widziałem w googlowych, to parsknąłem śmiechem. Wygląd (jakieś
    miejscowości za chmurami na satelicie), obsługa, funkcje (nieznajdywanie
    ulic!), toporna nawigacja - wszystko leży.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-06-02 08:58:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 21:56, Bolko pisze:
    > Wiesz że tzw apki służą do uzależnienia użytkownika od danej aplikacji.
    > Czyli nie wpisujesz w googla "rozkład jazdy autobusów".

    No bo po co wpisywać.

    Ale dobrze, że przypomniałeś - na Windowskie apka jakdojade się wiesza,
    musiałem korzystać ze strony mobilnej, mało wygodne.

    Na androidzie działa poprawnie, pokazuje rozkłady, pokazuje mapy dojść
    do przystanków (na windowsie na stronie mobilnej mapy nie działały).

    Kolejny kamyczek do tego kiblowatego windowsa.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-06-02 09:12:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Jun 2017 07:48:15 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > chcą używać zwykli kkikacze, oni Niue mogą mieć dostępu do takich
    > skomplikowanych rzeczy jak wiele uprawnień.

    Ale te uprawnienia sa.

    > To co worowadzono wydaje
    > się w miarę dobrym kompromisem by niepełnosprawny techniczne i
    > softwarowo user nie zdemolowal systemu w ciągu jednego dnia używania.

    Dlaczego mialby zdemolowac ? Instaluje, nic nie zmienia, wszystko
    dziala. A jak zmieni, to jedna aplikacja nie dziala.

    A ja sie teraz zastanawiam, po co Youtube dostep do kontaktow,
    lokalizacji, sms, mikrofonu, aparatu, zdjec, plikow, identyfikatora
    urzadzenia.

> [...]
    > Kwestię baterii spierdolono na samym początku, gdy do kernela
    > wrzucono wakelocki, wbrew zdaje się silnemu oporowi Linusa i spólki.

    Wakelocki chyba nie sa takie zle. W koncu chcem np odtwarzacz czy
    nawigacje, czy log z GPS.
    Zle dzialanie tych wakelockow jest problemem, brak dziagnostyki jest
    problemem :-)

> [...]
    > wybudzania aż do następnego wciśnięcia przycisku power. Nie
    > potrzebuje dostawać powiadomień od facebuka czy maila.

    A od budzika czy alarmu ?
    A od programu TV ?

    > Ale się nie da
    > bo aplikacja x musi co 3 minuty wybufzic cpu by sprawdzić Cos
    > Waznego. A takich aplikacji może być kilkadziesiąt i w efekcie
    > efektywnego sleepa nie ma.

    Tylko na moj gust - sprawdzenie czegos bardzo waznego nie powinno
    zajac aplikacji duzo czasu. I znow mozna zatrzymac procesor.

    > Kwestia roota - też frustrujaca. Na pc userowi daje się dostęp do
    > wszystkiego, czemu tu nie?

    To sie zmieni, nie bedzie mozna narzekac, ze na pc maja lepiej :-)

    > No jak aplikacja wymaga by design tych zadań to jak sobie
    > vwyobrazasz jej zablokowanie? Nie używaj jej.

    Ale moze raz na rok chce uzyc.
    To niech sobie wtedy wlaczy te zadania przy starcie.

    > Rozwiń na przykładzie.

    No mam 16GB pamieci w telefonie. Zostalo 500MB.
    A co zajmuje reszte ? Zdjecia, pliki, wiadomo, a aplikacje - nie
    widac.

    > Co znaczy nie zamykalna?

    No nie ma funkcji "zakoncz program".
    A potem ch* wie - zajmuje pamiec, nie zajmuje, obciaza procesor, nie
    obciaza, zaklada wakelocki, nie zaklada.

    > ?? To jest na soecjslbej partycji, po co to kasować?

    Bo potrzebuje miejsca nowe fotki :-)

    > Backup? Po to synchronizacja by bsckup był niepotrzebny.

    A jakbym chcial miec kopie na pececie ?
    Albo kopie danych z peceta ?

    A jak przypadkiem skasuje dane, to automagicznie znikna z serwera
    dzieki synchronizacji ?

    J.

  • 29. Data: 2017-06-02 09:19:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 09:12, J.F. pisze:
    > A ja sie teraz zastanawiam, po co Youtube dostep do kontaktow,
    > lokalizacji, sms

    Też się zastanawiałem o sms, dopóki nie napisałem koleżance, że ogoliłem
    się na łyso, a następnego dnia na facebooku zacząłem dostawać reklamy
    maszynek do golenia :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2017-06-02 10:07:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > Jest.

    I zamiast napisać w jakim czekasz aż poproszę ?