  • 211. Data: 2019-05-26 15:09:01
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" <3...@8...145108.invalid> napisał w wiadomości
    news:190526.145108.pms.4082.21@int.dyndns.org.invali
    d.190526.invalid...

    > pojazd z lewej strony nie ma pierwszeństwa, bo zmienia nieoznaczony
    > pas ruchu
    > --
    > 'Tom N'

    Pojazd z lewej nie zmienia pasa ruchu tylko wjezdza na rondo
    pasem nieoznaczonym możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

  • 212. Data: 2019-05-26 16:08:12
    Od: <3...@2...160812.invalid> (Tom N)

    Bogobo w

    > Pojazd z lewej nie zmienia pasa ruchu tylko wjezdza na rondo

    No, chyba tak...

    Jaki pas zajmował przed wjazdem? Lewy?

    A tej z jego prawej jaki pas zajmował? Prawy?

    No to tak obaj powinni jechać -- lewy na lewy, prawy na prawy -- a dalej to
    już zwykła zmiana pasa w tym samym czasie, i to ten z prawej ma zgodnie z
    PoRD ma pierwszeństwo.

    --
    'Tom N'

  • 213. Data: 2019-05-26 18:46:47
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" <3...@2...160812.invalid> napisał w wiadomości
    d.190526.invalid...
> [...]
    >
    > No to tak obaj powinni jechać -- lewy na lewy, prawy na prawy -- a dalej
    > to już zwykła zmiana pasa w tym samym czasie,

    Zmuszasz lewego do wjazdu na pas wewnętrzny ronda (trzeci pas).
    Nie ma przepisu nakazującego taką jazdę.
    PoRD nakazuje jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
    Prawy pojazd wjeżdża prawym pasem nieoznaczonym.
    Pojazd obok wjeżdża pasem nieoznaczonym przyległym
    do pasa prawego i kontynuuje jazdę pasem środkowym na rondzie.

  • 214. Data: 2019-05-26 23:32:09
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-26 13:56, neelix wrote:

    > Użytkownik "kk" <k...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > To jest inna kwestia. Znajomość prawa jest znikoma. Jakieś podstawy a
    > reszta leży. Jadą jak ten baran z przodu. Jak on po wysepce to i ten za
    > nim.

    Och, przejęliśmy się

  • 215. Data: 2019-05-26 23:40:39
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Ten po prawej ustępuje.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 26 May 2019 15:02:36 +0200, w <qce2qb$58c$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    [ ciach brednie ]

    A jeżeli ktoś skręca w prawo z drogi podporządkowanej (1-pasmowej) w główną (2
    pasy) i zajmuje prawy pas, a w tym samym czasie ten z głównej zmieni pas z
    lewego na prawy, to czyja będzie wina w przypadku kolizji?

  • 216. Data: 2019-05-27 05:33:07
    Temat: Re: Wjazd.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

> [...]
    > w główną (2 pasy) i zajmuje prawy pas, a w tym samym czasie ten
    > z głównej zmieni pas z lewego na prawy, to czyja będzie wina

    1. Skręca, zajmuje pas, czyli jest w trakcie zajmowania, kolizja - winien
    skręcający, bo wymusił pierwszeństwo.

    2. Skręca, zajął pas, czyli jest już na prawym pasie, kolizja - winien
    ten drugi, bo nie udzielił pierwszeństwa podczas zmiany pasa z lewego
    na prawy.

  • 217. Data: 2019-05-27 05:34:53
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 99% kierowców codziennie łamie przepisy ruchu drogowego. Dlaczego? Bo nic
    > nie kumają i sami sobie interpretują po swojemu.
> [...]

    Oglądam STOP Drogówka TV4 i mam inne wnioski.
    Kolizje i wypadki nie powstają z powodu "nie kumania
    i interpretacji". Powodem jest zwykłe gapiostwo, przemęczenie,
    bezmyślność. Bardzo często jest najechanie na tył poprzednika,
    wymuszenie pierwszeństwa z powodu braku widoczności (parkujące
    pojazdy), wymuszenie pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu,
    najechanie na pieszego idącego po przejściu, itp.
    W tym programie nie ma nadmiernej prędkości
    ponieważ policja przyjeżdża i pojazdy stoją.

  • 218. Data: 2019-05-27 09:32:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 05:34:53 +0200, Bogobo napisał(a):
> [...]
    > najechanie na pieszego idącego po przejściu, itp.
    > W tym programie nie ma nadmiernej prędkości
    > ponieważ policja przyjeżdża i pojazdy stoją.

    To obejrzyj cos z zycia

    https://www.youtube.com/watch?v=wKH-TonBsBw
    https://www.youtube.com/watch?v=T-M9x1f7zy4

    Gapiostwo, przemeczenie ... ale tez nadmierna predkosc i wynikle z
    tego skutki ogolne ...

    P.S. Co ten odstawil ?
    https://youtu.be/_rmUKsB1838?t=182

    J.

  • 219. Data: 2019-05-27 11:31:39
    Od: p...@g...com

    --P.S. Co ten odstawil ?
    > https://youtu.be/_rmUKsB1838?t=182

    zaskoczyla go rzeczywistosc tzn inne samochody na drodze :-)

  • 220. Data: 2019-05-27 11:37:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2019 02:31:39 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > --P.S. Co ten odstawil ?
    >
    > zaskoczyla go rzeczywistosc tzn inne samochody na drodze :-)

    Ale prawy pusty ...
    J.