  • 201. Data: 2019-05-25 23:54:59
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Prawy ustępuje.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5ce9b011$0$17354$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Bogobo" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przeważnie nie ma ciągłości pasów! Inna jezdnia. W obu przypadkach jest
    > wybór pasa ruchu do dalszej jazdy. Pierwszy na pas innej jezdni wjeżdża
    > prawy!
    >
    > neelix

    Nie ma pierwszego, lub drugiego.
    Obydwa pojazdy wjeżdżają na rondo równolegle, równocześnie,
    każdy jedzie swoim pasem nieoznaczonym.

    Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.
    Prawy pojazd musi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli chce zmienić pas.

  • 202. Data: 2019-05-26 00:28:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 May 2019 23:54:59 +0200, w <qccdkc$uju$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
    Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

  • 203. Data: 2019-05-26 11:09:15
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-25 23:17, neelix wrote:

    > Użytkownik "JaLa" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 99% kierowców codziennie łamie przepisy ruchu drogowego. Dlaczego? Bo
    > nic nie kumają i sami sobie interpretują po swojemu.

    Raczej dlatego, że jako takie mają je w d..pie

  • 204. Data: 2019-05-26 13:56:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kk" <k...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Raczej dlatego, że jako takie mają je w d..pie

    To jest inna kwestia. Znajomość prawa jest znikoma. Jakieś podstawy a reszta
    leży. Jadą jak ten baran z przodu. Jak on po wysepce to i ten za nim.

    neelix

  • 205. Data: 2019-05-26 14:09:22
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Użytkownik "Bogobo" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik <test> napisał w wiadomości

    75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nu
    gQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3
    D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_cl
    ient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h
    %3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656?hl=pl

    ,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJP
    SRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Pierwszeństwo ma pojazd z prawej strony.

    Nie,
    pojazd z prawej strony nie ma pierwszeństwa, bo zmienia nieoznaczony
    pas ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

  • 206. Data: 2019-05-26 14:13:47
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.
    > Prawy pojazd musi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli chce zmienić pas.

    Ciekawe. Swoim pasem? No to może jednak z lewego na lewy, a nie na środkowy?
    Z prawego na prawy. I potem przy zmianie na rondzie kto pierwszy na
    środkowy?
    Przed rondem jest podobnie. Nikt nie zmienia pasa. Jest wybór tego samego
    pasa i najpierw wjeżdża prawy. Nie ma zmiany pasa tylko jest wybór pasa na
    innej jezdni. Po tym co napisałeś kursant nie zdaje egzaminu.

    neelix

  • 207. Data: 2019-05-26 14:34:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > pojazd z prawej strony nie ma pierwszeństwa, bo zmienia nieoznaczony
    > pas ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

    Coś mnie wydaje się, że walnąłeś w tego z prawej. Chcesz być sędzią we
    własnej sprawie. :-) Nie masz szans.

    neelix

  • 208. Data: 2019-05-26 14:49:37
    Od: <8...@2...144937.invalid> (Tom N)

    Bogobo w

    > Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.
    > Prawy pojazd musi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli chce zmienić pas.

    Lewy musi udzielić pierwszeństwa, gdy chce zmienić pas...

    --
    'Tom N'

  • 209. Data: 2019-05-26 14:51:08
    Od: <3...@8...145108.invalid> (Tom N)

    Bogobo w

    > Nie,
    > pojazd z prawej strony nie ma pierwszeństwa, bo zmienia nieoznaczony
    > pas ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

    pojazd z lewej strony nie ma pierwszeństwa, bo zmienia nieoznaczony
    pas ruchu i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa wjeżdżającemu na ten pas z
    prawej. I na to jest przepis w PoRD, a na twoje brednie nie ma ;P

    --
    'Tom N'

  • 210. Data: 2019-05-26 15:02:36
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Ten po prawej ustępuje.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Użytkownik "Bogobo" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe. Swoim pasem? No to może jednak z lewego na lewy, a nie na
    > środkowy?
    > neelix

    Musiałbym ci to wytłumaczyć rysując na tablicy,
    ale nie ma takiej możliwości.
    Jedynie pozostaje powtórzenie, że ten po prawej ma zamiar zmienić pas
    nieoznaczony i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa zanim zmieni pas.