  • 11. Data: 2010-02-14 09:06:29
    Temat: Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-14 09:20, ToMasz pisze:

    > stary siemens s55 potrafił po włączeniu zasilania wysłać smsa! pytanie
    > jek mu włączyć zasilanie....

    Stary siemens s55 potrafi o wiele więcej i jest wprost idealnym
    rozwiązaniem problemu transmisji danych z jakiegoś układu z
    mikrosterownikiem. Wystarczy zajrzeć do działu D.I.Y. na elektroda.pl i
    podziwiać mniej lub bardziej oryginalne zastosowania. ;)

    Są tylko dwa problemy do rozwiązania:
    1) Zasięg
    2) Doładowane konto, aby miał za co wysyłać komunikaty.

  • 12. Data: 2010-02-14 10:28:05
    Od: "Gulczas" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał:

    > Wystarczy zajrzeć do działu D.I.Y. na elektroda.pl i
    > podziwiać...

    "Pszenny bochen od rolnika
    port trącany modrą falą
    metro, traktor, telewizor,
    huta spływająca stalą mruczy -
    więc Polak potrafi!
    Zadziwiona Europa -
    cudów dokonują ręce
    robotnika oraz chłopa."

  • 13. Data: 2010-02-14 11:54:09
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Chciałbym wrzucić do kapciory jakąś czujke ruchu która będzie dawał sygnał
    > do wycia gdy ktoś wedrze się do środka.
    >
    > Pytam o koszta jakiegoś w miarę taniego rozwiązania, któe najlepiej żebym
    > sobie mógł sam zamontować (elktrykiem jestem dosyć mocno wykształconym,
    > ale mało praktykującym - tak się życie ułożyło).

    Ja najczęściej montuje takie opcje:
    Ropam 2.0PC do tego czujka, kontaktron, co tam sobie wymyślisz, żeby
    sygnaliozowało wejście, do tego stary telefon, typu np nokia 5110 itp. do
    tego by pasowalo jakis bufor itp, żeby działało jak braknie zasilania, więc
    wyjdzie trochę. Ropama raczej jako moduł do innego alarmu, ale może działać
    też jako niezależna mini centralka alarmowa.
    banalny w programwaniu, soft na www.

    Elmes cb32 - centrala kombajn:) podłączasz tylko telefon i jakiś czujnik po
    kablu i masz kompletny alarm z możliwością załączania z pilota itp,
    powiadomienie gsm, dzwoni smsy wysyła, jak jest alarm, brak zasilania itp.
    Do szczęścia potrzebny tylko stary siemens albo sony ericsson. W komplecie
    masz akumulatorki. poczytaj na www:
    http://elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=1

    oba powyższe rozwiązania polskie- w razie czego zawsze możesz zadzwonić i
    zapytać jak coś zrobić, chociaż instrukcje są napisane tak, że po odrobinie
    przyłożenia się, dasz rade:)

    W razie pytan pisz:)
    pozdrawiam
    Michał

  • 14. Data: 2010-02-14 14:03:18
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie wiem co to za komórka, ale ja miałem podobny problem na działce.
    Zamontowałem bardzo prosty system.
    Akumulator 12V, sygnał na zewnątrz nieco zabezpieczony przed
    uszkodzeniem i mało widoczny, głośny, taki od alarmów samochodowych.

    Ogólnie jako czujnik zastosowałem zwykły mikroprzełącznik taki większy
    przemysłowy. Jeden powoduje załączenie obwodu i jest zamontowany tak, by
    odchylanie drzwi powodowało włączenie. Ma to miejsce gdy ktoś chciałby
    na siłę otworzyć drzwi.
    Natomiast wyłącznie alarmu załatwia drugi styk, który w chwili otwarcia
    zamka (zasuwy) powoduje rozłączenie obwodu.

    No i powiem tak, odkąd ten alarm jest to już chyba 3 rok nikt nie
    wszedł. Przy czym na pewno ktoś już próbował odchylać drzwi. Wcześniej
    zdarzało się to kilka razy w roku.

    Ponadto często jak ktoś tam wchodzi to testuje system poprzez zamknięcie
    zamka, gdy drzwi są uchylone i wtedy włącza się sygnał.

    Wygląda na to, że informacja taka odstrasza potencjalnych złodziei,
    którzy nie wykluczone, że mieszkają w pobliżu.

    Tak czy inaczej, polecam. Też zwlekałem z założeniem i to był błąd.
    Instalacja bezkosztowa, materiały z odzysku. Podstawa to w miarę dobry
    akumulator. Ja najpierw stosowałem takie spracowane od alarmów 12V 7Ah.

    U mnie jest jeszcze dodatkowo układ zabezpieczający akumulator przed
    głębokim rozładowaniem, ale nie jest to niezbędne. Bez ładowania stoi
    miesiącami, bo nie ma poboru prądu podczas czuwania.

    Jeśli jednak w pobliżu nie ma nikogo, kto mógłby potencjalnie
    zareagować, to niestety sygnał może nie być skuteczny.
    Nie wykluczone, że wystawienie jakiejś migającej diody też trochę
    odstraszy - u mnie nic takiego nie ma.
    EM

  • 15. Data: 2010-02-14 14:28:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 21:49:38 +0100, Endriu napisał(a):

    > Miałem osatnio włamanie na działce, i postanowiłem jakoś zabezpieczyć
    > kapciorę przed włamywaczami.

    Każdy system alarmowy jest na tyle skuteczny na ile pozwoli ludzka reakcja
    na stan alarmu. Jak po alarmie będziesz musiał na działkę jechać godzinę to
    se dośpiewaj resztę... A jeśi stan alarmu ma się ograniczyć do hałasu to
    sobie daruj technikę i zostawiaj drzwi otwarte :)
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2010-02-14 18:13:38
    Od: "\"Die Gro?e Luge\"" <b...@h...com>

    "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > http://drendriu.ovh.org/
    >
    > Instalujesz mini kamerke z oswietleniem IR, detektor ruchu, transmisja na
    na sribaju, potem vhs nastawiony na 12 godzin. Jesli nagrasz tegoz
    zlodzieja, wydrukujesz fotki
    i rozwiesisz w okolicy, a takze przekazesz policji. Czyste rece, bez
    stresu, kulturalnie.

  • 17. Data: 2010-02-14 19:51:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik ""Die Gro?e Luge"" <b...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jesli nagrasz tegoz zlodzieja, wydrukujesz fotki
    > i rozwiesisz w okolicy, a takze przekazesz policji. Czyste rece, bez
    > stresu, kulturalnie.

    A gość kulturalnie zgłasza do prokuratury o zniesławienie i pomówienia, co
    jest ścigane z urzędu na podstawie kodeksu karnego.
    Dowód jest, bo rozwiesiłeś i się do tego przyznałeś :D
    W tym przypadku to co on zrobił nie jest istotne, bo dopóki nie został
    uznany przez sąd za winnego, winnym nie jest i należy mu się poszanowanie
    dobrego imienia oraz wizerunku :D

    "Dura lex, sed lex"

  • 18. Data: 2010-02-14 19:59:59
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > na sribaju, potem vhs nastawiony na 12 godzin. Jesli nagrasz tegoz
    > zlodzieja, wydrukujesz fotki
    > i rozwiesisz w okolicy, a takze przekazesz policji. Czyste rece, bez
    > stresu, kulturalnie.

    Ani skuteczne ani kulturalne, chyba nie o to chodzi, zeby szukac igly w
    stogu siana, tylko zeby w razie wlamania zareagowac, jechac spuscic komus
    manto, zpalac, ew. poprstu zadzwonic na policje.
    nagranie z kamery ma nikle szanse na jakiekolewiek reakcje ze strony
    policji, chyba ze ci zniknelo z dzialki cos o znacznej wartosci, co w
    przypadku domku jak pisal autor jest malo prawdopodobne...
    pozdr.
    michal

  • 19. Data: 2010-02-14 23:43:16
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    a serwomechanizm wciskający ze spraya 5ml gazu pieprzowego?

  • 20. Data: 2010-02-15 13:16:22
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bujnos" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a serwomechanizm wciskający ze spraya 5ml gazu pieprzowego?

    A totalne zadymiarki?
    Nieśmierdzące nieszkodliwe ale skutecznie ograniczające widoczność?

    Artur(m)