    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Włochy, wynajem samochodu, polskie prawko
    Date: Sat, 9 Jun 2018 11:33:14 -0500

    <l...@g...com> wrote in message
    news:4c139056-ca7c-459b-984e-af747b7e1260@googlegrou
    ps.com...
> [...]
    ps.com...

    > Da się - ale, jak pisałem, może być pod górkę ;-)

    Na wakacjach chcemy się relaksować a nie przeź jak wół pod górkę, nie?

    > Dlaczego kredytówka obsługiwana PINem (w sensie autoryzacji
    > transakcji na stacji lub w sklepie) ma generować jakieś dodatkowe
    > koszty? Przecież to nie jest wypłata gotówki, tylko normalna płatność
    > bezgotówkowa.

    Nie wiem - być może dmucham na zimne, ale nawet nie pamiętam
    pinu do kredytowej, bo nie używam tej funkcji z tą kartą - w sklepie
    o pin nie pytają przy kredytówkach w USA - tam mają ciągle chip&sign.

    > Nigdy nie informowałem swojego banku o wyjazdach
    > zagramanicznych i debetówka do wysokości salda na koncie
    > (i/lub limitów dziennych, które można sobie dostosować do
    > potrzeb) działała bez żadnych problemów.
    >
    > Zdradź co to za bank - trzeba omijać ;-)

    W USA banki działają inaczej niż w Polsce...
    W Polsce wydajesz swoje pieniądze i za nie jesteś odpowiedzialny,
    więc bank ma to w nosie gdzie używasz karty :-)
    W USA wystarczy że zadzwonisz że nie rozpoznajesz tej transakcji
    i to bank ma Ci udowodnić że to Ty jej dokonałeś, więc są troszku
    przewrażliwieni i dzwonią gdy jakaś transakcja odbiega od normy.
    A użycie karty nagle na drugim końcu świata na bezobsługowej
    stacji benzynowej w szczerym polu na bezludnych peryferiach
    Mediolanu było najwyraźniej nie w mojej normie :-)))

    > No to ja miałem na myśli Malpensę - a tam po zjeździe z A4 w kierunku
    > lotniska nie ma już stacji (w sensie bez zjeżdżania specjalnie w bok).

    Wiesz... właściwie to możesz zatankować do pełna kilkadziesiąt kilometrów
    od lotniska i wskazówka paliwa ani drgnie, więc ja tak bardzo nie przeżywam
    aby tankować tuż pod lotniskiem - w drodze do lotniska jak jestem gdzieś
    w promieniu ok 30km od lotniska to zjeżdzam w pierwszą lepszą stację
    właśnie po to aby się tym nie martwić potem - bo stawki za odstawienie
    auta niedotankowanego do wypożyczalni są horendalne... Często jeżdzę do
    Calgary na narty (w Kanadzie) i miałem tam obcykaną jedną stację "Husky"
    tuż pod lotniskiem... Zawsze tam tankowałem przed oddaniem auta: 2km
    od terminali dosłownie - no i wracałem z nart jakoś w grudniu i ... stacji
    niet.
    A ja mam za półtorej godziny samolot. Wracaj i szukaj stacji? Utknij w
    korku?
    OK, pojechałem na lotnisko i jak mnie przy kasie zabolało głęboko w sercu
    to do teraz pamiętam i już wolę stacji nie ominąć :-)

    > O Linate nie pomyślałem - jak Mediolan to raczej się myśli o Malpensie
    > albo Bergamo ;-)
    >
    > Linate to raczej lokalne loty obsługuje (w większości).

    No, malutkie lotnisko - wygląda na mniejsze niż to w Krakowie.

    > Niekoniecznie - oddadzą, ale może trochę potrwać ;-)
    > Dlatego lepiej i wygodniej korzystać z karty :-)

    E tam, oddadzą... będę się z nimi dogadywał na migi przez telefon? :-))
    Nie, kumpel pracuje pod Mediolanem - zrobię zdjęcie kuponu i mu wyślę
    aby się nie zmarnowało. Kto wie kiedy następnym razem będę we Włoszech?