  • 1. Data: 2010-04-26 20:25:36
    Temat: Woskowanie auta
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Hej, posiadam od pol roku autko, koloru ciemnogranatowego, niemetalik.
    Postanowilem poddac je samodzielnie woskowaniu. Na probe woskowalem
    jeden element - tylna klape bagaznika. Zakupilem paste marki Tempo, w
    wersji nablyszczajacej (nie lekkosciernej), jak sie pozniej
    zorientowalem istnieja dwie pasty Tempo roznych producentow. Zdjecie tej
    ktorej uzywalem: <http://img212.imageshack.us/img212/5166/tempo2fe.jp
    g>.

    Cale auto umylem bardzo dokladnie, dwukrotnie. Zgodnie z instrukcja
    nalozylem warstwe wosku, kolistymi ruchami rozprowadzilem po calej
    powierzchni, po chwili wypolerowalem element inna szmatka. Efekt po
    wypolerowaniu niezauwazalny golym okiem, ale wyczuwalny po przesunieciu
    palcem - element jest zauwazalnie bardziej sliski i gladki.

    Auto moje stoi pod golym niebem, w nieduzej odleglosci od ruchliwej
    drogi i dlatego bardzo szybko osiada malymi drobinkami kurzu. Problem
    jest taki, ze niestety nie widze zadnej roznicy pomiedzy nawoskowanym i
    pozostalymi elementami karoserii. Po kilku dniach 'sliskosc' znika.

    Przy kolejnej probie woskowania nalozylem 3 warstwy wosku - na ten sam
    element. Nastepnego dnia klapa ubrudzona tak samo jak reszta auta,
    splukiwana woda zachowuje sie tak samo jak pozostale elementy, pod
    palcem juz jest tak samo sliska jak inne czesci karoserii. Wosk
    prawdopodobnie splynal z deszczem ktory padal rano.

    Czy robie cos zle? Moze wosk jest nieprawidlowy? A moze tak ma byc, a
    cale woskowanie to tylko taka masturbacja lakierem auta? Spodziewalem
    sie ze po takim recznym woskowaniu otrzymam jakąś zauwazalna ochrone na
    przynajmniej miesiac-dwa.

    Inne pytania:
    Moze lepiej skorzystac z woskowania na myjni recznej (tam woskuja za
    pomoca spryskiwacza)?

    Czy woskowac tez szyby?

    Czy unikac elementow plastikowych, czy tez nie przejmowac sie nimi i
    zakupic sobie od razu czernidlo?

    Moje auto w sumie ma juz troche rys. Czy uzywajac regularnie pasty
    lekkosciernej nie zniszcze sobie bardziej lakieru?

    Z innej beczki, skad moga pochodzic takie rysy na szybie klapy bagaznika:

    http://imgur.com/R31tz
    http://imgur.com/5S8rN

    Ale sie rozpisalem, z gory dzieki za opinie i uwagi! ;-)

    Stefan

  • 2. Data: 2010-04-26 20:40:20
    Temat: Re: Woskowanie auta
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nablyszczajacej (nie lekkosciernej), jak sie pozniej zorientowalem
    > istnieja dwie pasty Tempo roznych producentow. Zdjecie tej ktorej

    To jest przede wszystkim pasta polerska a wosk tam jest bardziej z nazwy

> [...]
    > wypolerowaniu niezauwazalny golym okiem, ale wyczuwalny po przesunieciu
    > palcem - element jest zauwazalnie bardziej sliski i gladki.

    Wyeliminowałeś (miejmy nadzieję) drobne rysy. Teraz powinieneś nałożyć
    prawdziwy wosk

> [...]
    > ze niestety nie widze zadnej roznicy pomiedzy nawoskowanym i pozostalymi
    > elementami karoserii. Po kilku dniach 'sliskosc' znika.

    Na to wosk nie pomoże.

> [...]
    > splukiwana woda zachowuje sie tak samo jak pozostale elementy, pod palcem
    > juz jest tak samo sliska jak inne czesci karoserii. Wosk prawdopodobnie

    Spolerowałeś lakier pastą a teraz musisz nawoskować WOSKIEM.

    > Czy robie cos zle? Moze wosk jest nieprawidlowy? A moze tak ma byc, a cale
    > woskowanie to tylko taka masturbacja lakierem auta?

    Trochę tak jest.

    Spodziewalem
    > sie ze po takim recznym woskowaniu otrzymam jakąś zauwazalna ochrone na
    > przynajmniej miesiac-dwa.

    Po dobrze zrobionym - jest.

    > Inne pytania:
    > Moze lepiej skorzystac z woskowania na myjni recznej (tam woskuja za
    > pomoca spryskiwacza)?

    Ersatz.

    > Czy woskowac tez szyby?

    Broń Boże

> [...]
    >
    > Moje auto w sumie ma juz troche rys. Czy uzywajac regularnie pasty
    > lekkosciernej nie zniszcze sobie bardziej lakieru?

    Jak będziesz co tydzień Tempo jeździł to zdecydowanie tak

    > Z innej beczki, skad moga pochodzic takie rysy na szybie klapy bagaznika:
    >
    > http://imgur.com/R31tz
    > http://imgur.com/5S8rN
    >
    > Ale sie rozpisalem, z gory dzieki za opinie i uwagi! ;-)

    Jak masz ochotę to zacznij od tego:
    http://www.meguiars.pl/newsy/aktualnosci/parszywa-dw
    unastka-detailingu.html

    a potem poszperaj sobie na ich forum bądź gugiel "detailing"

    To (i kolejne foty) jest ponad 20letni oryginalny lakier o który przez te
    ponad 20 lat konskwentnie dbano:
    http://picasaweb.google.pl/przemv/2009_07#5362420336
    893541090

  • 3. Data: 2010-04-26 20:44:53
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości

    Co do rys to stawiam, że tylna szyba byłą usyfiona zimą a następnie ją
    skrobałeś rano i jakieś wyjątkowo złośliwe drobiny piasku dostały się pod
    drapaczkę.

  • 4. Data: 2010-04-26 20:54:35
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    > Z innej beczki, skad moga pochodzic takie rysy na szybie klapy bagaznika:
    > http://imgur.com/R31tz
    > http://imgur.com/5S8rN

    Szybka była 'wykrajana' z uszczelek. ;)) A więc już wiesz, że coś było w tym
    miejscu robione...

  • 5. Data: 2010-04-26 20:59:33
    Od: maniek <m...@o...pl>

    > Z innej beczki, skad moga pochodzic takie rysy na szybie klapy bagaznika:
    >
    > http://imgur.com/R31tzhttp://imgur.com/5S8rN

    ja mam takie same rysy,a zrobił je kot,usiłując dostać sie do środka
    auta

  • 6. Data: 2010-04-26 21:13:22
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > uzywalem: <http://img212.imageshack.us/img212/5166/tempo2fe.jp
    g>.

    [ciach!]

    > niestety nie widze zadnej roznicy pomiedzy nawoskowanym i pozostalymi
    > elementami karoserii. Po kilku dniach 'sliskosc' znika.

    Użyj normalnego twardego wosku z puszki, te wszystkie pseudo woski w
    mleczku, paście, sprayu nie mają z woskiem wiele wspólnego. Jeśli lakier
    po umyciu ma pozostałości żywicy, asfaltowe kropki itp to postaraj się
    je usunąć przed woskowaniem.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-26 21:43:59
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > ja mam takie same rysy,a zrobił je kot,usiłując dostać sie do środka
    > auta

    kot ma pazury o twardosci kwarcu albo diamentu albo ostrego gwozdzia... no no?

  • 8. Data: 2010-04-26 23:48:09
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-26 20:25, Stefan wrote:

> [...]
    > palcem juz jest tak samo sliska jak inne czesci karoserii. Wosk
    > prawdopodobnie splynal z deszczem ktory padal rano.

    zakup:
    - polerkę i frotki (tarcze polerskie)
    - pastę Farecla G3
    pracy kilka godzin ale efekt jest miód...

    A te woski z myjni i inne dziwne rzeczy sobie daruj - efekt mizerny i
    krótkotrwały moim zdaniem...

  • 9. Data: 2010-04-27 08:41:12
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
    > On 2010-04-26 20:25, Stefan wrote:
    > zakup:
    > - polerkę i frotki (tarcze polerskie)
    > - pastę Farecla G3
    > pracy kilka godzin ale efekt jest miód...

    Juz to widze.... Gosciu pyta sie o podstawy, wiec na pewno poradzi sobie z
    polerka.... Po Farecli G3 zostana poza tym slady i trzeba jeszcze G10.

    JArek

  • 10. Data: 2010-04-27 09:02:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-04-26 23:48, Olek pisze:

    > zakup:
    > - polerkę i frotki (tarcze polerskie)
    > - pastę Farecla G3
    > pracy kilka godzin ale efekt jest miód...

    pytanie jak czesto? jak za kazdym razem przy myciu auta wyszlifuje sobie
    lakier to jestem ciekaw na jak dlugo mu tego lakieru starczy :)
    Trzeba odroznic mycie szlifowanie i woskowanie - to sa odrebne procesy
    Marx