  • 1. Data: 2010-04-26 16:09:13
    Temat: Ile kosztuje regeneracja sprężarki klimatyzacji
    Od: "misio" <a...@o...com>

    W Oplu Astrze I (F). Powiedzieli mi że sprężarka ma nieszczelny zawór. W
    internecie widziałem oferty sprzedaży zregenerowanych sprężarek za 600 zł.
    Ciekawe ile kosztuje robocizna - wyjecie starej i włożenie nowej oraz
    napełnianie układu? Czy opłaci się oddać do regeneracji tą sprężarkę którą
    mam zamiast kupować inną zregenerowaną? Czy można zdemontować sprężarkę
    klimy i jeździć samochodem w czasie gdy będzie w regeneracji?

  • 2. Data: 2010-04-26 16:11:51
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    misio pisze:
    Czy można zdemontować sprężarkę
    > klimy i jeździć samochodem w czasie gdy będzie w regeneracji?

    można musisz tylko krótszy pasek założyć, no i zaślepić rurki, żeby
    wilgoć się tam nie zadomowiła za szybko. Ja parę dni bez skraplacza
    jeździłem, bo nowy oryginalny to jakiś cytuje "wynalazek jest" i nikt
    tego nie miał nawet aso miało problemy.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-04-26 16:24:03
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Ja parę dni bez skraplacza
    > jeździłem, bo nowy oryginalny to jakiś cytuje "wynalazek jest" i nikt tego
    > nie miał nawet aso miało problemy.
    > krzysiek82

    A może wiesz coś na temat kosztów naprawy sprężarki?

  • 4. Data: 2010-04-26 16:41:26
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    misio pisze:
    > A może wiesz coś na temat kosztów naprawy sprężarki?

    Niestety nie wiem, ale obawiam się, że chyba lepiej kupić używkę niż
    regenerować bo już miałem do czynienia z wieloma firmami regenerującymi
    (nie sprężarki a inne podzespoły) i zawsze byłem zawiedziony jakością
    usługi i trwałością takiego rozwiązania. Każda poprawka to demontaż i
    spuszczanie czynnika a tego ostatniego we własnym zakresie nie zrobisz
    niestety.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-04-26 17:29:26
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    krzysiek82 pisze:
    bo nowy oryginalny to jakiś cytuje "wynalazek jest" i nikt
    > tego nie miał nawet aso miało problemy.

    Mozesz to rozwinąć? Jakoś nie wierzę w takie brednie, żeby aso
    nie miało nowej częsci i do tego jeszcze "nikt tego nie miał".

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2010-04-26 18:05:15
    Od: Marcin <m...@n...pl>

    news-gazeta pisze:
> [...]
    >
    > Mozesz to rozwinąć? Jakoś nie wierzę w takie brednie, żeby aso
    > nie miało nowej częsci i do tego jeszcze "nikt tego nie miał".

    bardzo proste do zrobienia, sprobuj kupic cos nietypowego do alfy 166
    jak np. linki skrzyni - 800zl, 2 tyg czekania w ASO , zamienników brak.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-04-26 18:10:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Marcin pisze:

    > bardzo proste do zrobienia, sprobuj kupic cos nietypowego do alfy 166
    > jak np. linki skrzyni - 800zl, 2 tyg czekania w ASO , zamienników brak.

    W ogole ASO Fiata, a co za tym idzie Lancii i Alfy jest wyjatkowo
    zjebane pod wzgledem kompetencji :/
    Pomijam juz ceny z kosmosu.

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-04-26 18:49:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-26 16:41, krzysiek82 wrote:

> [...]
    > usługi i trwałością takiego rozwiązania. Każda poprawka to demontaż i
    > spuszczanie czynnika a tego ostatniego we własnym zakresie nie zrobisz

    Na regeneracje przynajmniej masz gwarancje i jesli cos trzeba bedzie
    przy niej zrobic to juz ich problem ze musza nabic znowu czynnik.

    Za to jak wlozysz parcha z niewiadoma przeszloscia i sprawnoscia
    to zaplacisz za wymiane, nabicie czynnikiem i ryzykujesz ze bedziesz
    powtarzal sytuacje szybciej niz sie mozna spodziewac.

    Do autora watku: regeneracja z wymiana tym samym miejscu sie potrafi
    bardziej oplacic niz kupowanie sprezarki samemu i wozenie na wymiane.
    Jak sie okaze ze jest jakas ryfa z ta sprezarka, to zaplacisz za
    sciaganie, odsylanie czy wymiane.. a tak to zalatwiasz wszystko
    na miejscu i nikt nie zrobi Ci spychotechniki ze nie odpowiada
    za nie dostarczone podzespoly.

    Z naprawa klimy to parszywa sprawa i koszty wlasnie przez to
    sciaganie i nabijanie czynnika. W tej sytuacji to moga wrecz
    wykonczyc oplacalnosc calej naprawy i nadmuchac koszty.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2010-04-26 20:29:44
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > mam zamiast kupować inną zregenerowaną? Czy można zdemontować sprężarkę
    > klimy i jeździć samochodem w czasie gdy będzie w regeneracji?

    a w Twojej okolicy nie ma kompetentnego warsztatu, żeby naprawić tę
    sprężarkę?
    nie wiem czy dobrze mi się majaczy ale jeżeli to taki zawór wkręcany do
    sprężarki to nie trzeba jej nawet demontować z auta, ów zawór nie był
    dostępny z oryginału (w sensie ASO Opla) ale
    zakłady specjalistyczne mają dostęp do części zamiennych niedostępnych
    często w ASO, owszem czasem naprawa się nie opłaca, ale tak jak w Twoim
    przypadku myślę, że da się to zrobić a przynajmniej będziesz wiedział na
    czym jeździsz, ja ze 2 lata temu za robociznę wymiany łożyska na wałku,
    uszczelniacza, wymont/zamont kompresora, czynnik, napełnienie i zapłaciłem
    coś 300-400zł, nie pamiętam już dokładnie, odpukać do dziś mam spokój a
    zrobiłem od tego czasu ze 60kkm,
    brat

  • 10. Data: 2010-04-26 20:58:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > W ogole ASO Fiata, a co za tym idzie Lancii i Alfy jest wyjatkowo zjebane
    > pod wzgledem kompetencji :/

    Zależy jakie ASO.
    Ja tam narzekać nie mogłem, przynajmniej na ilość dostępnych części czy czas
    ich ściągania.
    O cenach nie mówiąc.