  • 1. Data: 2013-10-23 03:00:51
    Temat: Wskazanie kierującego - jakie dane
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Znajoma pożyczyła samochód i prowadzący został sfotografowany.
    Dostała wezwanie do SM i pojechała wyjaśnić.
    Podała dane kierowcy, obywatela Polski takie jak imie i nazwisko, imiona
    rodziców oraz informację, ze ta osoba była w Polsce na wakacjach a obecnie
    przebywa w Angli (podała datę wylotu oraz miasto zamieszkania w Anglii, nie
    zna dokładnego adresu). Podejrzewam jednak, ze ta osoba nadal jest
    zameldowana w Polsce.
    SM zazyczyła sobie jednak jeszcze daty urodzenia.

    Pytanie: mają prawo żądać pod groźbą kary?
    Jakie dane musimy miec i podac?

    Z ciekawości, co zrobi dalej SM (zakładając, ze bedzie im sie chciało...)?
    Wysle wezwanie na ostatni znany adres w Polsce?
    Jeżeli pismo nie zostanie odebrane to co wtedy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 2. Data: 2013-10-23 09:29:21
    Temat: Re: Wskazanie kierującego - jakie dane
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Oct 2013 01:00:51 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    > SM zazyczyła sobie jednak jeszcze daty urodzenia.
    >
    > Pytanie: mają prawo żądać pod groźbą kary? Jakie dane musimy miec i

    nie mają prawa. To oni mają sobie ustalić.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-10-23 10:27:16
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Pytanie: mają prawo żądać pod groźbą kary?
    > Jakie dane musimy miec i podac?
    prawo mają, ale Ty masz prawo nie pamiętać. Czy za niepamiętanie grozi
    kara? NA dzień dzisiejszy nie.
    > Z ciekawości, co zrobi dalej SM (zakładając, ze bedzie im sie chciało...)?
    > Wysle wezwanie na ostatni znany adres w Polsce?
    > Jeżeli pismo nie zostanie odebrane to co wtedy?
    jeśli zrobią z tej sprawy mandat (wcale nie takie pewne), to trafi on do
    komornika. Komornik będzie mógł ściągnąć te pieniądze ze zwrotu podatku
    - bez mrugnięcia okiem. czy z banku? nie wiem. nie doszedłem tak daleko.
    Jeśli przez dłuższy czas nie uda się ściągnąć tej kasy - ulegnie
    przedawnieniu

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-10-23 10:49:08
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Komornik będzie mógł ściągnąć te pieniądze ze zwrotu podatku - bez
    > mrugnięcia okiem. czy z banku? nie wiem. nie doszedłem tak daleko.

    Jesli....
    Jesli US zna numer konta i sa tam jakies pieniadze to komornik zgarnie
    szybciej z tego konta i bank mu jeszcze pare zlotych doliczy do tej
    egzekucji :)

  • 5. Data: 2013-10-23 11:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > nie mają prawa. To oni mają sobie ustalić.

    No własnie.
    Ale jaki jest minimnalny zakres danych, po podaniu których mozna ich na
    drzewo spuscic?

    Wystarczy imie i nazwisko? Imiona rodziców? Miejsce pracy? Jakas
    charakterystyczna data jak np. tego lotu (w koncu dosc łatwo ustalic kto to
    był majac jego imie i nazwisko i lot, tylko trzeba sie do linii lotniczej
    zwrócic o pomoc :)

    Pytam bo jak widac, znajoma wykazała sie dobra wolą a i tak robią z niej
    "chłopca na posyłki"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 6. Data: 2013-10-23 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail N...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > prawo mają, ale Ty masz prawo nie pamiętać. Czy za niepamiętanie grozi
    > kara? NA dzień dzisiejszy nie.

    Za niepamietanie to zdaje sie ukarac akurat mogą. W koncu jak nie wskazesz,
    to nałożą mandat na właściciela za niewskazanie.

    Ale tutaj jest inna sytuacja. Sprawca został wskazany.
    Pytanie, jak dokładnie musi zostać wskazany?

> [...]
    > podatku - bez mrugnięcia okiem. czy z banku? nie wiem. nie doszedłem
    > tak daleko. Jeśli przez dłuższy czas nie uda się ściągnąć tej kasy -

    To dalej.
    Ale pytanie, jak zawiadomią sprawcę, wiedząc, ze obecnie wyjechał do
    Anglii, ale zameldowany jest nadal w Polsce.
    Wyslą zawiadomienie pro forma na adres w Polsce?
    Czy takie nieodebrane zawiadomienie uznaje sie za doreczone?
    Ma tutaj miejsce zasada doreczenia zastępczego? Czyli 2 x 14 dni możliwości
    odebrania (czyli de facto 2 x list polecony) i juz - doręczone?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 7. Data: 2013-10-23 12:09:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.10.2013 12:00, Budzik pisze:

    > To dalej.
    > Ale pytanie, jak zawiadomią sprawcę, wiedząc, ze obecnie wyjechał do
    > Anglii, ale zameldowany jest nadal w Polsce.
    > Wyslą zawiadomienie pro forma na adres w Polsce?

    Mogą. Obowiązek meldunkowy właśnie po to istnieje, żeby można było
    zawsze coś do danego obywatela wysłać.

    > Czy takie nieodebrane zawiadomienie uznaje sie za doreczone?
    > Ma tutaj miejsce zasada doreczenia zastępczego? Czyli 2 x 14 dni możliwości
    > odebrania (czyli de facto 2 x list polecony) i juz - doręczone?

    Tak. Jak w każdej sprawie.

  • 8. Data: 2013-10-23 12:12:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-23 12:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak. Jak w każdej sprawie.

    Nie. Warunkiem doręczenia zastępczego jest wysłanie pod adres zamieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-10-23 12:28:04
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-23 12:09, Andrzej Lawa pisze:
    > Obowiązek meldunkowy właśnie po to istnieje,

    Istnieje jeszcze?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 10. Data: 2013-10-23 12:39:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Oct 2013 10:27:16 +0200 osobnik zwany ToMasz
    napisał:

    > prawo mają,

    nie mają. Musieliby miec do tego podstawę ustawową a takiej brak.

    > ale Ty masz prawo nie pamiętać.

    a to już zupełnie co innego