  • 11. Data: 2018-12-16 13:40:40
    Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    https://www.aliexpress.com/item/Multi-function-Water
    proof-Red-LED-AC-Digital-Voltmeter-Electric-Motorcyc
    le-12V-Lead-acid-Voltage-Meter-Gauge/32761793507.htm

    to mam - mozna kalibrowac bt pokryc straty na kablach. mozna zmienic
    zakres i np monitorowac jedno ogniwo li-ion jak i aku czy baterię
    akumulatorow (12V, 24V, 36V, 48V, 56V, 60V, 64V, 72V, 84V lead-acid
    battery, lithium battery or NI-MH battery by yourself. Or you can also
    set up the quantity of battery series connection.)

  • 12. Data: 2018-12-16 13:55:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak dolozyc szeregowo diode zenera 2,5V albo cztery diody krzemowe to zakres robi sie
    w sam raz.

  • 13. Data: 2018-12-16 14:06:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-16 o 11:54, T. pisze:

    > Moje propozycje:
    > https://glowny-mechanik.pl/2017/08/23/woltomierz-sam
    ochodowy/

    > Ja sam zamówiłem to:
    > https://pl.aliexpress.com/item/DC-12-24V-4-In-1-2-US
    B-Ports-Universal-Dual-USB-Car-Charger-Adapter-LCD/3
    2663980645.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59e85c0fAQRUzX

    > Praktyka pokazuje, że jedno gniazdo ma 1 A, a drugie - 2,1 A.

    Praktyka pokazuje też, że styki na gnieździe zapalniczki robio co chco :)

    Znaczy, jak po czasie pokręcisz w gnieździe woltomierzem to łapie lepszy
    kontakt i wskazania są inne. Wiem bo mam w kilku autach. Generalnie
    fajne bo wyłapuje np złą pracę regulatora napięcia, czego wskaźnik
    słupkowy nie pokaże, bo u niego będzie max a tutaj skala jest spokojnie
    większa i odczytasz np 15,2v. Co do stanu słabego aku to można sobie też
    robić zapiski, do jakiego poziomu wyładowania, auto jeszcze odpali (jak
    ktoś mało jeździ i auto głównie stoi) Mam takie jedno auto i 11,6v
    odpala...ledwie ale przy 11,3 już nie. Wtedy nie ma co próbować i trzeba
    podładować.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 14. Data: 2018-12-16 15:33:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?
    Nie, guzik na tym zobaczysz, ja kupiłem takie coś
    https://pl.aliexpress.com/item/Inteligentny-Samoch-d
    -adowarka-2-USB-PODW-JNY-Port-Adapter-adowania-Telef
    onu-kom-rkowego-dla-samsung/32857992089.html

    pokazuje nap aku, nap na wyjściu ładowarki i prąd ładowania.
    Do podglądu stanu aku wystarczy, załączasz na postoju światła np:
    mijania i patrzysz na spadek napięcia, jak ci spadnie poniżej 11V to
    wiesz że aku już słaby albo rozładowany.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-12-16 15:37:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
    > http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
    >
    > Może coś tak prostego wystarczy?

    Nie wystarczy.

    Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora musisz go obciążyć przez
    określony czas określonym prądem i zmierzyć różnice napięć.

    Jesli chcesz zmierzyć poprawność ładowania aku przez instalacje
    samochodu potrzebujesz najprostszego multimetru "z biedronki", mierzysz
    na klemach aku oraz na śrubie alternatora i klemie ujemnej aku.
    Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą

    Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.

    Lewis

  • 16. Data: 2018-12-16 17:14:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 grudnia 2018 15:37:40 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
    > Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą
    >
    > Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.

    Czynności calkowicie zbyteczne w czasach gdy nowy aku kosztuje poniżej 200pln

  • 17. Data: 2018-12-16 20:39:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    kk <k...@o...pl> wrote:

    > No właśnie wydaje się, że progi w jakich te bloki się załączają są
    > całkiem całkiem. Oscyluje wokół tego o czym tutaj pisano.
    >
    > "Zależność napięcia od ilości śwecących bloków:
    > - poniżej 9,9V - 0 bloków
    > - 9,9V - 10,5V - 1 blok
    > - 10,5V - 11,1V - 2 bloki
    > - 11,1V - 11,7V - 3 bloki
    > powyzej 11,7V - 4 bloki
    > "
    >
    > Ja raczej tego nie będę instalował, ale sama koncepcja pokazywania
    > bloków wydaje mi się słuszna.

    Bo nie masz pojecia o czym mowisz. :-)

  • 18. Data: 2018-12-16 20:39:11
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    kk <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > "Zależność napięcia od ilości świecących bloków
    > - poniżej 13,2V - 0 bloków
    > - 13,2V - 14 V - 1 blok
    > - 14V - 14,8V - 2 bloki
    > - 14,8V - 15,6V - 3 bloki
    > powyzej 15,6V - 4 bloki
    > "
    >
    > Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem
    > jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego
    > ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale
    > nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje

    Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
    sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.

  • 19. Data: 2018-12-16 20:44:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje.

    Bo stopnia naładowania nie można sensownie oceniać na podstawie napięcia w
    instalacji.
    Jak silnik pracuje to o napieciu decyduje regulator w alternatorze i nie
    zalezy ono od stanu naladowania akumulatora.
    Jak silnik nie pracuje i rozrusznik nie jest załączony to masz za małe
    obciążenie akumulatora aby ocenić stan jego naładowania, a tym bardziej
    zdolność kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika rano.

    > Nadaje sie do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace
    .

    Tak, nadaje się do samochodu jako bezsensowna zabawka dodatkowo obciążająca
    pewnie osłabioną już instalację.

  • 20. Data: 2018-12-16 20:52:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą
    >
    > Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.

    I to jest prawidlowa odpowiedz.

    Dodac jeszcze mozna badanie stanu naladowania aku poprzez mierzenie
    gestosci kwasu w celach akumulatora.