  • 21. Data: 2018-12-16 20:52:03
    Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Czynności calkowicie zbyteczne w czasach gdy nowy aku kosztuje poniżej 200pln

    A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

  • 22. Data: 2018-12-16 21:07:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pamietaj jak odpowiadasz ze reprezentujesz tylko siebie. Nie pisalem o sensownosci bo
    w samochodzie maja sens dwa wskazniki. Jak szybko sie jedzie i ile zostalo paliwa.
    Reszta jest zbedna. Prezentowany wskaznik po wyskalowaniu bedzie sie nadawal do
    monitorowania instalacji elektrycznej w samochodzie.

  • 23. Data: 2018-12-16 22:13:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Bo nie masz pojecia o czym mowisz. :-)

    Całe forum nie ma, ale pewnie Ty masz i nas tutaj oświecisz.

  • 24. Data: 2018-12-16 22:34:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > A to tez prawda. Kupilbym nowy aku i zapomnial o temacie na 3-4 lata.

    3-4 lata to strasznie mało. U mnie akumulatory żyją zwykle z 7-8.

  • 25. Data: 2018-12-16 22:46:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 20:39, Pszemol wrote:

    > Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
    > sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.

    Całkiem głupi pomysł biorąc pod uwagę, że chcę monitorować nowy
    akumulator by go nie rozładować przez długie stanie.

  • 26. Data: 2018-12-16 22:52:30
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 11:17, Tomasz Pyra wrote:

    > Tylko co to da?
    > Jak spoczynkowo nie masz 11V to i tak samochód raczej się nie uruchomi -
    > dowiesz się o tym bez wskaźnika.
    >
    > Jak cos, to zamontowałbym taki z wyświetlaczem napięcia - wtedy od razu
    > ocenisz czy ładowanie jest poprawne.
    > I dużo lepiej niż na takim małodokładnym wyświetlaczu zobaczysz jaki spadek
    > napęcia powodować będzie kręcenie rozrusznikiem czy samo uruchomienie
    > zapłonu lub świateł.
    >
    > Wtedy łatwiej będzie Ci się zawczasu zorientować w tym że nadchodzi zgon
    > akumulatora.

    Przecież ja tego samochodu, o którego monitorowaniu myślę, w ogóle nie
    chcę odpalać.

  • 27. Data: 2018-12-16 22:53:29
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 20:44, Pszemol wrote:

    > Tak, nadaje się do samochodu jako bezsensowna zabawka dodatkowo obciążająca
    > pewnie osłabioną już instalację.

    Cóż to za nowa koncepcja osłabionej instalacji?

  • 28. Data: 2018-12-16 23:41:36
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 12:34, Uncle Pete wrote:

    > Wynika, wynika, wiem z autopsji. Widzisz, jak zmienia się napięcie w
    > trakcie jazdy (doładowywania), kiedy włączasz światła, kiedy kręcisz
    > rozrusznikiem. Cyferki bardzo łatwo się zapamiętują. Przy okazji okazało
    > się, że Centra Futura dawała wyższe napięcie niż jakiś zwykły
    > akumulator, który zamontowałem po wyeksploatowaniu Futury.

    Jak ja używam samochodu to wszystko działa i nie potrzebuję niczego
    oglądać. Problem pojawia się jak samochód zostawiam do przechowania,
    nikt nie wie jak to się stało że akumulator rozładował się jak dwa dni
    wcześniej ktoś (nie ja) nim przejechał się.

    > Tu z kolei jest o jeden ząbek za wysoko.

    No tak, można taki wskaźnik właściwie samodzielnie zrobić, ale jak już
    się rozwodziłem, raczej tylko zdalny monitoring ma sens. Podaję tylko
    pod rozwagę, że może komuśby to jednak wystarczyło.

  • 29. Data: 2018-12-16 23:42:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-16 11:17, J.F. wrote:

    > Nie nadaje sie - zly zakres napiec.
    >

    > https://allegro.pl/woltomierz-termometr-ladowarka-us
    b-do-auta-3w1-i7483945402.html
    > https://allegro.pl/woltomierz-ladowarka-2xusb-3-1-a-
    termometr-4w1-i6304444549.html
    > https://allegro.pl/oferta/ladowarka-samochodowa-wolt
    omierz-amperomierz-3-1a-7159726500

    Kto to będzie analizował?

  • 30. Data: 2018-12-17 08:45:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Pamietaj jak odpowiadasz ze reprezentujesz tylko siebie.

    Zadałeś pytanie: odpowiedziałem.

> [...]
    > szybko sie jedzie i ile zostalo paliwa. Reszta jest zbedna. Prezentowany
    > wskaznik po wyskalowaniu bedzie sie nadawal do monitorowania instalacji

    Nie bedzie sie nadawał do tego do czego chcial go użyć autor oryginalnej
    wiadomości.