  • 11. Data: 2016-05-04 14:47:44
    Temat: Re: Wspomóc chłodzenie GPU
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/05/2016 08:18, s...@g...com wrote:

    > U mnie jedyny feler byl taki ze zasilacz byl na dole i musiał powietrze pchać w dół
    i w bok aby sie go pozbyc z obudowy.

    > Cyrkulacja byla nastepujaca:
    > otwor z boku obudowy, wiatraczek, tunel (papierowy :) ) radiator, przestrzen w
    obudowie, górny otwór w zasilaczu, otwor boczny zasilacza -> zewnętrze.
    > Zasilacz na dole. To chyba jedyny feler.

    Teraz przy zasilaczach na dole przeważnie daje się możliwość
    zainstalowania go na dwa sposoby, tak jak zrobiłeś to Ty, albo
    wentylatorem do dołu "budy" gdzie jest otwór (przeważnie z filtrem) na
    zaciągane powietrze i z tyłu normalnie otwór na wydmuchiwane powietrze.
    Przy zamkniętej obudowie zasilacza (są też takie co mają wokół siatkę)
    daje mu to całkowicie niezależny obieg powietrza od tego w "budzie". Sam
    tak mam i sprawdza się doskonale.

    > do obejrzenia tu: http://imgur.com/a/tSAD3

    Takie w stylu "retro" - podoba mi się. ;D

    > No i co do meritum.
    > Są karty które albo zaciągaja albo wydmuchuja powietrze przez drugi otwór na
    sledzia więc jakaś tam ewolucja chłodzenia jest.

    Z tego typu rozwiązań to chyba ArcticCooling i ich serie NV oraz ATI
    Silencer najbardziej się kojarzą. Przez pewien czas kilku producentów
    montowało je w standardzie.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 12. Data: 2016-05-04 21:44:31
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 04 May 2016 00:18:03 -0700, sczygiel napisał(a):

    > Zasilacz na dole. To chyba jedyny feler.

    Bardzo wiele drogich obudów, w tym takie z opcją wodnego chłodzenia, czy
    ogólnie overclockerskie, mają miejsce na zasilacz u dołu. W taniznach z
    kolei taka roszada raczej nie występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 13. Data: 2016-05-05 09:18:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 21:44, Marsjanin pisze:

    > Bardzo wiele drogich obudów, w tym takie z opcją wodnego chłodzenia, czy
    > ogólnie overclockerskie, mają miejsce na zasilacz u dołu. W taniznach z
    > kolei taka roszada raczej nie występuje.

    120 zł to chyba nie jest drogo.
    http://www.x-kom.pl/p/243548-obudowa-atx-btx-silenti
    umpc-gladius-m20-pure-black-usb-30.html

  • 14. Data: 2016-05-05 13:55:21
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 maja 2016 14:47:49 UTC+2 użytkownik Michal Lukasik napisał:

> [...]
    > Przy zamkniętej obudowie zasilacza (są też takie co mają wokół siatkę)
    > daje mu to całkowicie niezależny obieg powietrza od tego w "budzie". Sam

    Mam wlasnie tak zamocowany zasilacz w innej obudowie.
    Tyle ze chyba mam te obudowe niekompatybilna :)

    Bo obudowa na dole ma taki cały tunel w którym jest zasilacz i miejsce na dwa dyski.
    I zasilacz ciagnie powietrze z dołu i pcha na zewnatrz i jest fajnie. Ale dyski ktore
    sa za nim nie maja wogole przewiewu.
    Jakbym zamocowal odwrotnie to by zasilacz ciagnal powietrze przez tunel. Ale wtedy po
    co dziury na dole pod zasilaczem?

    obudowa to taka:
    http://www.morele.net/obudowa-silentiumpc-gladius-m3
    5-czarny-spc128-707485/

    Niby pomysł dobry ale deczko nie domyslany :)

  • 15. Data: 2016-05-06 20:33:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-05-05 o 09:18, z pisze:

    > 120 zł to chyba nie jest drogo.
    > http://www.x-kom.pl/p/243548-obudowa-atx-btx-silenti
    umpc-gladius-m20-pure-black-usb-30.html

    Syn ma taką obudowę. Pytanie za 100 pkt. czy odwrócenie zasilacza tak by
    zasysał powietrze ze środka cokolwiek daje ? Raz, że od GPU do PSU
    trochę daleko, a dwa że gorące powietrze znad GPU idzie raczej do góry.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2016-05-09 08:28:23
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 maja 2016 20:34:02 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    > zasysał powietrze ze środka cokolwiek daje ? Raz, że od GPU do PSU
    > trochę daleko, a dwa że gorące powietrze znad GPU idzie raczej do góry.

    Jesli powietrze jest zaburzone to "samo" do góry nie pójdzie.
    Podobnie jesli różnica temperatur jest niewielka.

    Obrócenie zasilacza pewnie pomoże o tyle o ile cyrkulacja będzie pomagać wciagać do
    obudowy nowe chłodniejsze powietrze.
    IMHO warto spróbować ale zadbać aby ten zasilacz nie zaciągał powietrza z tyłu
    obudowy tylko z przodu.