eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wybór opon pod katem paliwozernosci
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2018-12-11 19:01:12
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-11 17:13, Janusz wrote:
    >
    >>>>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
    >>>>> Noo :)
    >>> Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć
    >>> kluczowy wpływ na spalanie.
    >>>
    >> Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
    >> suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
    > Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym
    > właściciele suw-ów raczej
    > na zużycie nie zwracają uwagi.

    To po co tak powoli jeżdżą?


  • 12. Data: 2018-12-11 19:35:00
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To po co tak powoli jeżdżą?

    Bo siedząc w czołgu mało widać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 13. Data: 2018-12-11 19:58:11
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 10:13:13 UTC-6 użytkownik Janusz napisał:
    > >>>>> Przyznam ze sporo i ze odrobine sie zdziwiłem.
    > >>>> Noo :)
    > >> Ale w busie jest jednak większe obciążenie opon i tutaj to może mieć
    > >> kluczowy wpływ na spalanie.
    > >>
    > > Hmm, a czemu? Bus chyba nie jest specjalnie ciezszy niz jakis nowoczesny
    > > suv a ze nic ciezkiego nie woze to w sumei nie powinno byc roznicy.
    > Ale suw-y mają większe średnice kól więc opory są mniejsze, poza tym

    Niprawda. Tojoda prijus ma male kola a jest robiona aby minimalizowac opory.


  • 14. Data: 2018-12-11 19:59:53
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
    >>Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
    >>litra, obecnie regularnie 8,5-9.
    >
    > I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

    Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym
    przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az
    takiego znaczenia.
    Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski


  • 15. Data: 2018-12-11 20:05:27
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA9B5C30841B52budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))
    >>>Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach
    >>>7,5-8
    >>>litra, obecnie regularnie 8,5-9.
    >
    >> I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ?

    >Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym
    >przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma
    >az
    >takiego znaczenia.
    >Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia.

    Chyba, ze opona ma jednak wiekszy obwod.
    Wtedy srednio zawyza ... ewentualnie poprzednia zanizala :-)

    J.


  • 16. Data: 2018-12-11 20:11:58
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 9, 2018 at 8:14:26 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:

    > Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te
    > kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło.

    U mnie tez taki efekt wystepowal, konczylem wtedy budowe chalupy na wsi i stala trase
    ~96km zaliczalem conajmniej raz na tydzien...


    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/6g
    VgpO0RkCc/8VgVm69xgMkJ


  • 17. Data: 2018-12-12 00:22:15
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-11 19:35, Mateusz Bogusz wrote:
    >> To po co tak powoli jeżdżą?
    >
    > Bo siedząc w czołgu mało widać.
    >

    Myślałem, że to z powodu gąsienic


  • 18. Data: 2019-01-05 22:59:43
    Temat: Re: Wybór opon pod katem paliwozernosci
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8
    > litra, obecnie regularnie 8,5-9.

    Nie wiem z czego to wynika ale sytuacja sie ustabilizowała.
    Obecnie jezdze odrobine wiecej po mieście, zima wiec zimniej, auto pali
    regularnie 8,1l takze albo jakas chwilowa anomalia albo nowe oponymusiały
    sie ułożyc? :)
    W kazdym razie od kilku kkm jest ok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: