  • 1. Data: 2011-02-03 13:13:21
    Temat: Wybór szerokości zawartości www
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    Tak się zastanawiam nad wyborem przyjęcia szerokości zawartości strony
    www. Generalnie korzystam z właściwości width i wartości em, ale
    przecież są i %. Przy czym dość często już występują monitory, gdzie
    rozdzielczości są nawet do 1920 px w szerokości.

    Wiadomo, że przeglądarka nie musi być otwarta na całej szerokości.
    Niemniej jednak otwierając zawartość na pełnej szerokości i na tak dużej
    rozdzielczości wypełniamy wprawdzie w pełni okno, ale ma to też wady, bo
    linie z tekstem wydłużają się i stają się nieczytelne.

    Zawsze są jakieś wady i zalety :-) Jaki przyjmujecie najczęściej wariant
    określania szerokości zawartości www?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2011-02-03 13:17:21
    Temat: Re: Wybór szerokości zawartości www
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Thu, 03 Feb 2011 14:13:21 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    > Zawsze są jakieś wady i zalety :-) Jaki przyjmujecie najczęściej wariant
    > określania szerokości zawartości www?

    Jeśli nie zakładam zmiany layoutu w zależności od szerokości okna
    (zazwyczaj nie zakładam, bo klient nie chce tego kupić ;-), to max
    900-960px. Tak by się mieściło na netbooku. Może istnieć pewien margines
    błędu pomiędzy jakimś przyjętył min i max-width ale to jednak jest bardzo
    ograniczone narzędzie bo, tak jak pisałeś, pojawia się problem
    pomieszczenia elementów, szerokości linii itd.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 3. Data: 2011-02-03 14:23:51
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    W dniu 2011-02-03 14:17, Michał Gancarski pisze:
> [...]
    > (zazwyczaj nie zakładam, bo klient nie chce tego kupić ;-), to max
    > 900-960px. Tak by się mieściło na netbooku. Może istnieć pewien margines

    Dla serwisów j.w.
    Dla paneli admina różnie albo j.w. albo 90-100%.

  • 4. Data: 2011-02-03 14:29:43
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 3 Lut, 14:13, Peter May <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > linie z tekstem wydłużają się i stają się nieczytelne.
    >
    > Zawsze są jakieś wady i zalety :-) Jaki przyjmujecie najczęściej wariant

    Ja przez długi czas utrzymywałem "tryb zgodności" z 800x600, biorąc
    pod uwagę netbooki i różne inne obecne i przyszłe urządzonka z małym
    ekranem. Jeśli jednak na 10" producenci uparli się upychać 1024x600 to
    dalszy upór nie miał sensu :).
    Aktualnie, moim zdaniem, optymalna jest szerokość 980-990px na
    content, a że coraz więcej wyświetlaczy ma rozdzielczość znacznie
    większą niż 1024 w poziomie - marginesy po bokach też można ładnie
    wykorzystać.

    jasc
    ---
    www.gdansk.pomorze.pl/projektowanie-stron-www-gdansk

  • 5. Data: 2011-02-04 16:45:58
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...com>

    On Thu, 03 Feb 2011 14:13:21 +0100, Peter May wrote:

    > Tak się zastanawiam nad wyborem przyjęcia szerokości zawartości strony
    > www.

    czy znasz juz strone http://960.gs/ ?

    960px zostalo jakos uznane za optymalne. ja sam czasem stosuje 990px.

    przyjmuj zawsze, ze przegladarka ma minimalna szerokosc 1024px (a w tym
    pasek przewijania ktory zabiera okolo 20px)

    --
    pozdrawiam, |<onrad

  • 6. Data: 2011-02-04 18:49:42
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 14:13:21 +0100, Peter May napisał(a):

    > Tak się zastanawiam nad wyborem przyjęcia szerokości zawartości strony

    Nie ma co się zastanawiać. Zerknij tu:
    http://www.ranking.pl/pl/rankings/screen-resolutions
    .html

    Zobacz ilu odbiorców "wkurzysz" nadmierną szerokością dla poszczególnych
    wariantów, określ swój stopień tolerancji dla takich przypadków i zadecyduj
    :-)

> [...]
    > rozdzielczości wypełniamy wprawdzie w pełni okno, ale ma to też wady, bo
    > linie z tekstem wydłużają się i stają się nieczytelne.

    No to sobie odpowiedziałeś na pytanie czy stosować % :-)
    Dodam jeszcze, że jako użytkownik takich stron rzucałem fuckami gdy
    powiększając sobie okno podczas czytania tekstu, uciekał z pola widzenia
    fragment na jakim skończyłem. Stała szerokość to wymóg moim zdaniem.

    > Zawsze są jakieś wady i zalety :-) Jaki przyjmujecie najczęściej wariant
    > określania szerokości zawartości www?

    j/w

  • 7. Data: 2011-02-04 22:27:10
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-04 19:49, Marek pisze:

    > Nie ma co się zastanawiać. Zerknij tu:
    > http://www.ranking.pl/pl/rankings/screen-resolutions
    .html

    Wyniki mówią same za siebie. Aczkolwiek nigdzie tam nie znalazłem
    statystyk dotyczących używanych rozdzielczości w urządzeniach mobilnych.
    Swoją drogą nie wszystkie urządzenia mają obsługę JavaScript-u, a co za
    tym idzie statystyki Gemius-a nie zadziałają tam.

    > Zobacz ilu odbiorców "wkurzysz" nadmierną szerokością dla poszczególnych
    > wariantów, określ swój stopień tolerancji dla takich przypadków i zadecyduj
    > :-)

    W zasadzie główny kontener u mnie ma:

    font-size:0.75em;
    margin:0 auto;
    max-width:83em;

    Co powoduje, że layout jest elastyczny (łatwo się powiększa/zmniejsza w
    całości wraz ze zwiększaniem/zmniejszaniem rozmiaru font-a) i mieści się
    w zasadzie w 1024x768.

> [...]
    > powiększając sobie okno podczas czytania tekstu, uciekał z pola widzenia
    > fragment na jakim skończyłem. Stała szerokość to wymóg moim zdaniem.

    Też mi bliżej jest do stałej szerokości :-) Aczkolwiek lubię ustawiać ją
    w em-ach.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2011-02-05 08:29:33
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    > Nie ma co się zastanawiać. Zerknij tu:
    > http://www.ranking.pl/pl/rankings/screen-resolutions
    .html

    Te dane są troszkę jednak mało dokładne. Czasem decyduje też branża (np.
    sklepy społem, gdzie w sklepach mają "stare komputery" i wszyscy
    narzekają, że nowa strona formowa się źle wyświetla). A np. na tej
    stronie jest wejście do ich jakiegoś panela, itd...

    Ja robię ostatnio wszystkie designy na 1000px, żeby nie zostawiać
    marginesów, wcześniej robiliśmy na grid960px, ale jednak 40px to dużo
    strat. A tak, to ci co mają 1024 to widzą praktycznie od brzegu do
    brzegu (1024-20px na scrolla) a ci co mają większe rozdzielczości, czyli
    zdecydowana większość nie narzekają, że mają "wąsko".

    Oczywiście są też klienci, którzy świadomie po rozmowie chcą stronę na
    1200px ... Ale to głównie nowoczesne branże, dla których pewna liczba
    niszowych klientów z netbookami za 1zł z orange nie ma specjalnie znaczenia.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 9. Data: 2011-02-05 09:09:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Zadziwia mnie ta dyskusja.

    Mnie się wydawało, że oczywiste jest tworzenie strony tak, żeby się
    wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    wikipedia. I zawsze mnie dziwiło, że tak mało stron jest w ten sposób
    tworzonych.

    Myślałem, że z lenistwa, a okazuje się, że z premedytacji...

    Na szczęscie z pomocą NoSquint daje się jakoś większość stron
    doprowadzić do stanu używalności... Ale dlaczego musze się tak z tym
    męczyć...

    MJ

  • 10. Data: 2011-02-05 09:47:46
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 05.02.2011 10:09, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    > wikipedia. I zawsze mnie dziwiło, że tak mało stron jest w ten sposób

    Mnie osobiście ogromnie irytują takie strony. Nawet jak okna
    przeglądarki nie mam na full screena, to i tak przy moim 24''
    monitorze i takiej stronie muszę _coś_ zrobić, żeby wygodniej mi się
    czytało - odruchowo wtedy staram się zmniejszyć okno przeglądarki, co
    na Maku jest trudne, bo tam jest malutki, malutki trójkącik w rogu od
    tego, nie trafiam kursorem, przeglądarka znika. Zaliczam wkurw.
    Wąskie, o stałej szerokości tekstu kolumny się znacznie lepiej czyta.
    I przy zmianie rozmiaru okna nie ucieka tekst.

    --
    Bastet_Milo