  • 11. Data: 2011-02-05 10:11:28
    Temat: Re: Wybór szerokości zawartości www
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    > Zadziwia mnie ta dyskusja.
    >
    > Mnie się wydawało, że oczywiste jest tworzenie strony tak, żeby się
    > wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    > wikipedia. I zawsze mnie dziwiło, że tak mało stron jest w ten sposób
    > tworzonych.

    wikipedia to treść. 99,9% stron, które się tworzy za pieniądze (to
    ważne, bo ktoś to finansuje) mają przekaz marketingowy - zatem mają mieć
    "bannery, grafikę i całą masę innych bzdetów". Już i tak w większości
    przypadków da się klienta przekonać, że taki wkurzacz-popup po wejściu
    na stronę to nie jest dobry pomysł. Ale często dział marketingu wie
    lepiej - to ciągła walka: informatyk (zgodność z normami) kontra
    marketing (zgodność ze sprzedażą) - ważne, żeby z pewnych rzeczy nie
    odpuścić, ale część tak naprawdę ma mniejsze znaczenie ... jak chociażby
    skalowalność ala wikipedia.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 12. Data: 2011-02-05 10:47:03
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 05 Feb 2011 10:09:23 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > Zadziwia mnie ta dyskusja.
    >
    > Mnie się wydawało, że oczywiste jest tworzenie strony tak, żeby się
    > wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    > wikipedia.

    Wikipedia? Z jej skandalicznie szerokimi, nieczytelnymi liniami? To z
    pewnością nie jest "poprawne".

    [...]

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 13. Data: 2011-02-05 14:34:09
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    > wikipedia. I zawsze mnie dziwiło, że tak mało stron jest w ten sposób

    To się wygodnie czyta?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielczo%C5%9B%C4%87
    _ekranu

    Przy szerokości 1280px nie da się takiego tekstu na dłuższą metę
    wygodnie czytać. Nie mówiąc już o coraz większej szerokości ekranu i
    okna przeglądarki.

    --
    Peter

  • 14. Data: 2011-02-05 16:47:02
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 04 Feb 2011 23:27:10 +0100, Peter May napisał(a):

    > Wyniki mówią same za siebie. Aczkolwiek nigdzie tam nie znalazłem
    > statystyk dotyczących używanych rozdzielczości w urządzeniach mobilnych.
    > Swoją drogą nie wszystkie urządzenia mają obsługę JavaScript-u, a co za
    > tym idzie statystyki Gemius-a nie zadziałają tam.

    A szkoda, że ich nie ma. Możnaby pominąć urządzenia nie interpretujące JS -
    potraktować je jako zabawki albo wersje eksperymentalne i nie przejmować
    się nimi.

    > W zasadzie główny kontener u mnie ma:
    >
    > font-size:0.75em;
    > margin:0 auto;
    > max-width:83em;

    Jak wspomniałem - jako użytkownik takich stron jestem zagorzałym
    przeciwnikiem zmiennej szerokości layoutów. Starasznie są irytujące. Jako
    twórca też nie pałam sympatią do nich - tylko najprostsze graficznie
    realizacje można na nich opierać.

    > Co powoduje, że layout jest elastyczny (łatwo się powiększa/zmniejsza w
    > całości wraz ze zwiększaniem/zmniejszaniem rozmiaru font-a) i mieści się
    > w zasadzie w 1024x768.

    Uzupełnię: można za jego pomocą badać prawa Archimedesa nawet! :-D Z jednej
    strony naciśniemy, a z drugiej się wyleje. Jak dla mnie bomba! :-D

    > Też mi bliżej jest do stałej szerokości :-) Aczkolwiek lubię ustawiać ją
    > w em-ach.

    Doskonale Ciebie rozumiem. Sam realizuję swoje unikalne potrzeby lub
    zainteresowania jednakże nie męczę nimi otoczenia (przynajmniej staram się
    z lepszym lub gorszym skutkiem) :-D Internet jednak z natury jest publiczny
    więc tam bym nie przenosił swoich ekstrawagancji ;-)

  • 15. Data: 2011-02-05 16:51:38
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 05 Feb 2011 09:29:33 +0100, crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja robię ostatnio wszystkie designy na 1000px, żeby nie zostawiać
    > marginesów, wcześniej robiliśmy na grid960px, ale jednak 40px to dużo
    > strat. A tak, to ci co mają 1024 to widzą praktycznie od brzegu do
    > brzegu (1024-20px na scrolla) a ci co mają większe rozdzielczości, czyli
    > zdecydowana większość nie narzekają, że mają "wąsko".
    >
    > Oczywiście są też klienci, którzy świadomie po rozmowie chcą stronę na
    > 1200px ... Ale to głównie nowoczesne branże, dla których pewna liczba
    > niszowych klientów z netbookami za 1zł z orange nie ma specjalnie znaczenia.

    Wiesz... to już rozważania filozoficzne. Nie da się dogodzić wszystkim.
    Rozwiązania typu "społem" to rozwiązania intranetowe w pewnym sensie -
    ograniczone dla wąskiej grupy oglądaczy jakimi są pracownicy "społem". W
    takich przypadkach można dowolnie sobie składać stronę.

    Odniosłem wrażenie, że rozmawiamy tu o publicznym dostępie.

  • 16. Data: 2011-02-05 16:54:33
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 05 Feb 2011 10:09:23 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Zadziwia mnie ta dyskusja.
    >
    > Mnie się wydawało, że oczywiste jest tworzenie strony tak, żeby się
    > wyświetlała poprawnie w okienkach różnej szerokości. Tak, jak choćby
    > wikipedia. I zawsze mnie dziwiło, że tak mało stron jest w ten sposób
    > tworzonych.
    >
    > Myślałem, że z lenistwa, a okazuje się, że z premedytacji...
    >
    > Na szczęscie z pomocą NoSquint daje się jakoś większość stron
    > doprowadzić do stanu używalności... Ale dlaczego musze się tak z tym
    > męczyć...
    >
    > MJ

    No i stałeś się przykładem tego co napisałem do "crazy bejbi" - nie da się
    NIGDY wszystkich zadowolić. Z moich wieloletnich obserwacji (nie popartych
    badaniami) wynika, że przeciętny Kowalski skłania się ku stałej szerokości.

  • 17. Data: 2011-02-05 17:00:04
    Od: Marek <b...@e...com>

    P.S.

    Ja jako pewnie niszowy przypadek mogę napisać, że przy szerokości 1920
    Wikipedię czyta się dramatycznie źle. Eksperymentalnie sprawdziłem jak się
    ją czyta przy 3840 - nawet gorzej niż beznadziejnie prezentuje się strona.
    Na małych ekranikach - taki jak mam w telefonie - 800x480 - wygląda OK.
    Jaki z tego morał? Hmmm... żaden? :-)

  • 18. Data: 2011-02-05 17:07:08
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 4 Lut, 17:45, Konrad Karpieszuk <k...@g...com> wrote:

    > czy znasz juz stronehttp://960.gs/?
    >
    > 960px zostalo jakos uznane za optymalne. ja sam czasem stosuje 990px.
    >
    > przyjmuj zawsze, ze przegladarka ma minimalna szerokosc 1024px (a w tym
    > pasek przewijania ktory zabiera okolo 20px)
    >
    > --
    > pozdrawiam, |<onrad

    dokładnie - dlatego, zakładając przeglądarkę z jakimiś dekoracyjnymi
    skórkami, czyli paskiem przewijania szerszym niż 20px - moim zdaniem
    główny div na zawartość strony szerokości 990px daje wystarczający
    zapas, by nie pojawiał się poziomy pasek przewijania.

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/pozycjonowanie-gdynia

  • 19. Data: 2011-02-05 17:22:23
    Od: www Trojmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 4 Lut, 23:27, Peter May <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    s.html

> [...]
    > w zasadzie w 1024x768.

    > Też mi bliżej jest do stałej szerokości :-) Aczkolwiek lubię ustawiać ją

    przez dłuższy czas stosowałem swój własny liquid layout, czyli kolumny
    stałej szerokości i zmienne odstępy które skalowały się w ustalonym
    zakresie zależnie od rozdzielczości - co miało oczywiście wiele zalet,
    ale było znacznie bardziej pracochłonne i powodowało problemy, choćby
    z przygotowaniem grafiki w topie.
    Więc cóż... - ustawienie szerokości na sztywno daje kontrolę nad
    wyglądem zawartości - nic się nie rozjeżdża w jakiś nieprzewidziany
    sposób.

    jasc
    ---
    www.trojmiasto.biz.pl/strony-www-gdansk

  • 20. Data: 2011-02-05 17:32:48
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 18:00, Marek pisze:
> [...]
    > Na małych ekranikach - taki jak mam w telefonie - 800x480 - wygląda OK.

    Morał z tego tak, że stosowanie ograniczonych szerokości ma sens.

    --
    Peter